U četvrtak 26. travnja na 28. Marulićevim danima bit će prikazane predstave Ljubavni slučaj Fahrije P. Željka Zorice Šiša u izvedbi Teatra &TD iz Zagreba, te Ustav Republike Hrvatske Ante Tomića i Rajka Grlića zagrebačkog Satiričkog kazališta Kerempuh. U popratnom će festivalskom programu biti predstavljena knjiga dr. sc. Višnje Kačić Rogošić Skupno osmišljeno kazalište.
Predstava zagrebačkog Teatra &TD Ljubavni slučaj Fahrije P. na programu je u 18 sati na sceni Multimedijalnog kulturnog centra. Predstava je svojevrsni hommage nedavno prerano preminulom kazališnom i filmskom redatelju, scenografu, hreatoru lutaka, piscu, ilustratoru, grafičkom dizajneru, autoru happeninga Željku Zorici Šišu, a djelo je njemu estetski bliskog autorskog tima. Riječ je o kazališnoj adaptaciji triju njegovih stripova. Grupa istodobno istražuje i reanimira Zoričin kreativni arhiv i umjetnost samodokumentacije tog multimedijalnoga umjetnika, nekadašnjega člana Kugla Glumišta, osnivača nekoliko nezavisnih kazališnih skupina, pisca autobiografije u 3. licu (dr. Zabludovsky), autora jestivih instalacija i kontroliranih hepeninga. U predstavi je vidljivo Šišovo stalno nadograđivanje umjetničkog opusa, raznovrsnost izraza, otvorenost novim idejama, propitivanje vlastita rada. Predstava je nadahnuta i autorovim knjigama, primjerice Fantastičnim bestijarijem Hrvatske, instalacijama, kao i Fassbinderovim filmom, Brechtom, Rilkeom, a izvodi se u nekoliko prostora, uz stalnu glazbu i videoanimaciju, kao posveta životu i smrti. Autorski tim, ujedno i izvođači su: Zlatko Buric Kićo, Damir Bartol Indoš, Dragana Milutinović, Tanja Vrvilo, Hrvojka Begović, Dina Puhovski, Sven Jakir, Domagoj Janković, Miro Manojlović, Ivan Marušić Klif, Igor Hofbauer Hof, Henning Frimann Larsen, Peter Oliver Joergensen i Ana Janjatović Zorica. Svu glazbu u predstavi skladali su: Miro Manojlović, Henning Frimmann, Peter Ole Jørgensen i Dina Puhovski. Kostimografiju potpisuju Twins - Domagoj Štimac i Damir Begović, oblikovatelj rasvjete je Damir Kruhak.
Na sceni HNK Split s početkom u 21 sat ansambl Satiričkog kazališta Kerempuh iz Zagreba izvest će predstavu Ustav Republike Hrvatske Ante Tomića i Rajka Grlića. Nakon velikog uspjeha „jednog od najhrabrijih filmova novog milenija“ u kino-dvoranama filmski je scenarij u adaptaciji Željke Udovičić Pleštine postao dramski tekst i doživio i svoju kazališnu inscenaciju u režiji Vinka Brešana. Profesor Vjeko živi u centru Zagreba s Hrvojem, nepokretnim ocem, nekadašnjim ustaškim časnikom. Vjekin užitak su noćne šetnje kada, odjeven kao žena, luta gradom. U jednoj od tih šetnji pretuče ga grupa mladića. U bolnici ga prepozna Maja, medicinska sestra koja živi u podrumu njegove zgrade. Od toga trenutka Maja se počne brinuti za njega i njegovog oca. Zauzvrat Vjeko Majinom mužu, policajcu Anti, pomogne pripremiti ispit iz Ustava Republike Hrvatske... „Vrlo intimna je to ljubavna priča o četvero ljudi koji su međusobno vrlo različiti, od društvenog statusa do spolne orijentacije, od političkog svjetonazora do religija kojima pripadaju ili ne pripadaju. U našoj priči, osim prostora, spajaju ih i njihovi, često suprotstavljeni, „demoni prošlosti“. Demoni koji ih tjeraju da žive više u prošlosti, no u sadašnjosti“ kaže koautor teksta Rajko Grlić. U predstavi igraju: Borko Perić, Nikša Butijer, Ana Maras Harmander, Damir Poljičak, Matija Šakoronja i Vedran Mlikota. Osim redatelja Vinka Brešana i dramaturginje i autorice adaptacije Željke Udovičić Pleštine autorski tim predstave čine: kostimografkinja Doris Kristić, scenograf Dragutin Broz, autor glazbe Mate Matišić, oblikovatelj svjetla Aleksandar Mondecar, te asistentica režije Julia Martinović.
U Kazališnoj kavani HNK Split s početkom u 12 sati bit će predstavljena knjiga Skupno osmišljeno kazalište autorice dr. sc. Višnje Kačić Rogošić. O knjizi, izdanoj u nakladi Hrvatskog centra ITI (International theatre Institute) govorit će Matko Botić, teatrolog, Goran Golovko, intendant splitskog HNK-a i autorica. Knjiga je prerađena i dopunjena doktorska disertacija Višnje Kačić Rogošić obranjena na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 2013. u kojoj autorica „detaljno, sustavno i precizno obradila fenomen skupnoga osmišljanja u kazalištu do tada u nacionalnoj teatrologiji razmjerno slabo i svakako nedostatno (pre)poznat i istražen“ (cit. Martina Petranović)