Labubu lutkice, neobične plišane i vinilne figurice, posljednjih su godina osvojile svijet mode i društvenih mreža. Ove igračke, koje su osmislili hongkonški umjetnik Kasing Lung 2015. godine, a od 2019. proizvodi i distribuira kineski Pop Mart u seriji "The Monsters", danas su statusni simbol među mladima, kolekcionarima i ljubiteljima luksuznih dodataka.
Prepoznatljive po svom osebujnom izgledu; kombinaciji zeca i vilenjaka s velikim očima, šiljastim ušima i nestašnim osmijehom s devet zuba, Labubu lutkice dolaze u raznim veličinama, bojama i temama. Često su viđene kao privjesci na torbama ili kao modni detalji, a njihov dizajn inspiriran je nordijskim bajkama.
U priči, Labubu je dobroćudno biće koje želi pomoći, ali često nenamjerno izazove suprotan efekt.
Od kolekcionarskog rariteta do globalnog modnog fenomena
Jedan od ključnih razloga njihove popularnosti je prodaja u tzv. "blind box" pakiranjima – kupci ne znaju koju će verziju dobiti dok ne otvore kutiju, što stvara uzbuđenje i potiče kolekcionarsku strast. Ekskluzivne i ograničene serije dodatno podižu cijene na sekundarnom tržištu, gdje rijetki primjerci dosežu i tisuće dolara.
U Pop Mart trgovinama cijene se kreću se 15 do 40 dolara (koji često ograničava kupnju na jednu figuricu po sobi) dok na StockX-u ograničene serije i secret editions dostižu cijene i do 2.000 USD.
Pravu eksploziju popularnosti Labubu je doživio kada su ih počele nositi svjetske zvijezde poput Lise iz Blackpinka, Rihanne i Due Lipe, često kao dodatak na luksuznim torbama Hermès ili Louis Vuitton.
Upravo su društvene mreže, osobito TikTok i Instagram, bile ključan kanal za širenje ovog trenda. Viralni videozapisi i fotografije s Labubu lutkicama, preporuke influencera i slavnih, te izazovi s otvaranjem "blind box" pakiranja stvorili su globalnu zajednicu kolekcionara i dodatno pojačali potražnju.
@echochaser51 4 celebrities obsessed with labubu, how crazy did the last one get to get it?#Lizzo#DuaLipa#Sharvari#Lisa#labubu#fyp#foryou#celebrity#usa ♬ original sound - echochaser51
Na koji način društvene mreže utječu na njihovu popularnost?
Društvene mreže imaju veliku, usudila bih se reči ključnu ulogu u popularnosti Labubu lutkica jer omogućuju brzo širenje informacija, vizualnih trendova i stvaranje zajednica oko brenda.
Platforme poput Instagrama i TikToka omogućuju korisnicima dijeljenje fotografija i videa s Labubu lutkicama, često kao modne dodatke. Zbog vizualne prirode tih mreža, atraktivne i neobične slike brzo privlače pažnju i potiču druge korisnike na sudjelovanje u trendu, naravno i dodatan udar na budžet kupujući hit lutkice.
Poznate osobe i influenceri koji nose Labubu lutkice prikazuju ih u svojim objavama i time značajno povećavaju njihovu vidljivost i poželjnost. Preporuka influencera ima snažan utjecaj na odluke pratitelja, što je dokazano i u drugim industrijama, poput turizma, gdje influenceri izravno povećavaju interes i angažman publike.
Društvene mreže omogućuju izgradnju zajednica oko brenda gdje korisnici razmjenjuju iskustva, savjete i kolekcionarske priče. Takav angažman povećava lojalnost i potiče druge na sudjelovanje u trendu.
Marketing i 'blind box' izazovi'
Brendovi koriste društvene mreže za promociju novih serija, izazova i natjecanja (npr. otvaranje 'blind box' pakiranja uživo), što dodatno stvara uzbuđenje i potiče kupovinu.
@funny.life.cute61 Everyone's flaunting Labubu, and here's me—proud Lafufu owner. Send help.#PopMart #Labubu #Lafufu #HiddenEdition #UnboxingFail #UnluckyPull #TheyGotLabubu #IOnlyGotLafufu #BlindBoxBetrayal #BlindBox #BlindBoxOpening ♬ original sound - funny.life.cute61
Za razliku od tradicionalnog marketinga, društvene mreže omogućuju da trendovi poput Labubu lutkica u vrlo kratkom roku postanu globalni fenomen, dostupni milijunima korisnika diljem svijeta.
Zahvaljujući ovim mehanizmima, društvene mreže nisu samo platforma za promociju, već glavni pokretač popularnosti i statusa Labubu lutkica kao modnog i kolekcionarskog hita.
Osim Labubu, u seriji "The Monsters" postoje i drugi likovi poput Zimomo, Tycoca i Mokoko, koji također imaju svoje vjerne fanove. Lutkice su dostupne u fizičkim i online trgovinama te putem automata za prodaju diljem svijeta, no zbog velike potražnje često se stvaraju redovi, a kolekcije nestaju s polica u rekordnom roku.
Labubu lutkice tako su iz statusa nišnog kolekcionarskog predmeta prerasle u globalni modni i pop-kulturni fenomen, zahvaljujući neizvjesnosti pri kupnji, viralnosti na društvenim mrežama i podršci slavnih osoba. Danas su više od igračke – postale su modni dodatak, kolekcionarski fetiš i statusni simbol nove generacije.
Sve u svemu možemo slobodno reći da su Labubu lutkice postale modni hit jer su spojile neobičan i privlačan dizajn, psihološki snažan koncept 'blind box' kupovine, ekskluzivnost, viralnost na društvenim mrežama i podršku slavnih osoba, što ih je učinilo poželjnim modnim dodatkom i statusnim simbolom u suvremenoj pop-kulturi.
View this post on Instagram
Za kraj dodajmo i to da su Labubu, naravno, stigle i u Hrvatsku. A kako ide prodaja, možete pokušati pogoditi.
View this post on Instagram