Prema najnovijem Planu prijma za 2025. godinu, planira se zapošljavanje 65 novih djelatnika. Možete li pojasniti na koje će se sektore i odjele odnositi ta radna mjesta i je li to povezano s postojećim deficitom stručnih kadrova?
Ovo je plan za cijelu godinu, koji se ne mora u cijelosti realizirati. Na primjer, prošle godine je bilo planirano 102, a realizirano je 31 novih zapošljavanja. Na neka od mjesta će se primjerice već zaposlenim vježbenicima koji se pokažu uspješnima u radu produljiti služba na neodređeno vrijeme, a neka mjesta se možda popune već postojećim zaposlenicima, ako se pokažu najboljima na natječaju. Plan uključuje sva upravna tijela, te je povezan i s deficitom stručnih kadrova, naročito inženjera za projekte gradnje i prometa, kao i za izdavanje dozvola, te prometne stručnjake i redare.
U više ste navrata najavljivali smanjenje broja zaposlenih u gradskoj upravi. S obzirom na povećanje broja zaposlenih u odnosu na dolazak aktualne vlasti, kako se objašnjavaju ove promjene u politici zapošljavanja?
Grad Split je uveo nekoliko novih usluga, preuzeo neke od novih ovlasti, te je u tijeku veliki investicijski ciklus. Nove usluge uključuju kontakt centar, novi prometni centar u okviru projekta inteligentnih transportnih sustava, nove pomorske redare, jedinstvenu riznicu, upravljanje državnim zemljištima te investicijski ciklus gradnje velikih objekata, poput vrtića, škola, garaža, dvorana, što zahtjeva veći angažman cijele uprave. Bez novih poslova i ovlasti ukupan broj zaposlenika bio bi oko 5% manji nego što smo zateklli u Banovini.
S obzirom na povećanje rashoda za plaće zaposlenih (s 80 milijuna eura u 2023. na planiranih 117 milijuna eura u 2025.), postoji li strategija za održavanje dugoročne financijske održivosti proračuna Grada Splita?
Grad Split je financijski stabilan, te je pokrenut najveći investicijski ciklus u novoj povijesti grada. Kad se ne krade ima sredstava za javne usluge i poboljšavanje standarda života naših građana. Jedan dio iznosa koji spominjete odnosi se na plaće nastavnika u školama, koji dolazi direktno iz državnog proračuna, a jedan dio povećanja ukupnog iznosa odnosi se na administrativnu obavezu da se ove godine u proračunu računa jedna plaća više. Naime, plaća iz prosinca prije se vodila u sljedećoj godini, a sada je administrativno u ovoj.
Možete li komentirati slab interes za radna mjesta u ključnim sektorima poput Zavoda za prostorno planiranje i Upravnog odjela za urbanizam, unatoč povećanju plaća? Jesu li planirane dodatne mjere za privlačenje potrebnih stručnjaka?
Plaće u gradskoj upravi i dalje su manje nego plaće u županiji ili državnim službama ili u nekim drugim gradovima. Poslovi izdavanja dozvola i organizacije projekata predstavljaju kompleksne poslove, te se mi uvijek trudimo pružiti najbolje uvjete kako bismo privukli kandidate za te poslove. Zaposlenici imaju našu potpunu podršku, kao i slobodu djelovanja, a trudit ćemo se poboljšavati i materijalne uvjete kako bismo te poslove učinili atraktivnima.
Kako ocjenjujete dosadašnji napredak u podizanju efikasnosti gradske uprave, koja je bila jedan od ključnih ciljeva aktualne vlasti?
Smatramo da je postignut veliki napredak. Uvođenje kontakt centra, transparentnost i brzina rješavanja problema uvelike je poboljšana. Naravno, uvijek ima prostora za poboljšanje i mi ćemo se i dalje svi truditi biti na usluzi građanima.
Postoji li plan za dodatno smanjenje broja zaposlenih putem programa otpremnina ili drugih mjera, kako je gradonačelnik ranije najavljivao?
Razmišljamo i o tim alatima, te ćemo ih predvidjeti u budućnosti. Kao što smo rekli, bez novih poslova i ovlasti, ukupan broj zaposlenih sada je pet posto manji nego što smo zatekli.