Postojanje kodova na individualnim spremnicima za mješoviti komunalni otpad, od 1. listopada imat će namjenu. Računi za uslugu odvoza otpada, koju za Kaštelane obavlja gradska komunalna tvrtka Zeleno i modro, formirat će se prema broju odvoza po pojedinom kućanstvu, zašto će kodovi imati važnu ulogu.
Naime, djelatnici Zeleno i modro, osim jednočlanih domaćinstava, čiji su se spremnici praznili tek jednom tjedno pa i manje, većini kućanstava praznili su spremnike dva puta tjedno, odnosno osam ili devet puta mjesečno. Računi za tu uslugu bili su formirani na bazi fiksnog dijela, koji najčešće iznosi između 30 i 40 kuna te varijabilnog dijela utvrđenog prema broju članova domaćinstva te volumenu kante za otpad. Pri tome treba naglasiti da je broj članova pojedinog domaćinstva bitan i za formiranje fiksnog dijela računa. U skladu s tim, nije bilo bitno jeste li vašu kantu iznijeli na pražnjenje jednom ili osam puta.
No, od 1. listopada, građani će, u skladu s količinom proizvedenog otpada, sami odlučivati hoće li se njihove kante s otpadom prazniti jednom u mjesecu ili maksimalan broj pražnjenja, odnosno dva puta tjedno.
Pri svakom pražnjenju djelatnici će učitati kod s pojedine kante i tako bilježiti koliko je puta tijekom mjeseca kanta ispražnjena.
Više odvajanja otpada, odnosno papira i plastike, čiji se odvoz obavlja naizmjenično svakih 15 dana, stvarat će manje količine miješanog komunalnog otpada, a time i manji trošak kućanstvima.
S navedenim i računi koji će stizati na kućne adrese izgledat će drugačije. Fiksni dio i dalje ostaje, dok će varijabilni dio doživjeti određene promjene, a činit će ga volumen kante i broj odvoza.
Prema izračunu, svi oni čiji se spremnici budu praznili pet i manje puta mjesečno, nove račune dobit će u nešto manjem iznosu nego do sada, onima čije se spremnici budu praznili šest puta mjesečno iznosi na računima će približno ostati isti, dok će onima s maksimalnim brojem pražnjenja budući računi biti veći.
Treba naglasiti da iako se mijenja način obračuna odvoza miješanog komunalnog otpada, termini odvoza, prema kojima su se spremnici praznili do sada, i dalje ostaju, kao i raspored besplatnog odvoza papira i plastike.
Građanima koji miješani otpad i dalje odlažu u zajedničke spremnike, a uglavnom se radi o stanovnicima starih jezgri gdje nije bilo moguće osigurati kante za otpad, odvoz će se obračunavati po njihovom udjelu u zajedničkim spremnicima, a koji će se obračunavati prema broju članova domaćinstva, piše Portal grada Kaštela.