Kaos u razredu: Zbog verbalnih obračuna učenika, ministrica u školu šalje krizni psihološki tim


Priča o vjeroučitelju iz Osnovne škole Matije Gupca na zagrebačkoj Knežiji iz dana u dan dobiva nove nastavke. Nakon što je u medijima objavljena informacija da će protiv vjeroučitelja Krešimira Bagarića svjedočiti najmanje dvoje djece iz razreda u kojem je održao nastavu vjeronauka iz pakla, u javnost je dospjela prepiska učenika tog razreda. Jedna učenica svojim je školskim kolegama pokušala objasniti koliko je pogrešno to što je Bagarić učinio, no oni su joj uzvratili krajnje neugodnim porukama, pritiscima i prijetnjom da će ju “nabiti na kolac”. Zbog alarmantne situacije u razredu, reagirala je ministrica Divjak koja u školu šalje krizni tim za psihološku podršku, piše Srednja.hr.


Učenica svojim kolegama pokušala objasniti koliko je sulud postupak vjeroučitelja, zauzvrat dobila razne pritiske i prijetnju ‘nabijanjem na kolac’

Nakon što je učenica u WhatsApp grupi iznijela svoje mišljenje o stravičnom postupku vjeroučitelja, naišla je na osudu kolega s prijetnjom ‘nabijanja na kolac’ jer su posumnjali da je ona snimila (iako nije, javlja Index) Bagarićevo divljanje. Kad im je na tu prijetnju odgovorila da bi mogli skupa s vjeroučiteljem završiti u zatvoru, odgovorili su joj da neće – jer su maloljetni.

Nakon niza optužbi, učenica je iznervirana napisala: “Da, da, ja sam snimala. Ja sam kriva. Skužili ste me. Idem se ubiti”. Učenici su na to počeli likovati, a ona je još jednom pokušala nacrtati koliko je sve skupa suludo.

– Ali on je prof vjeronauka, fakin vjeronauka!, napisala je na što su njene kolege samo ustvrdile kako svatko može pogriješiti, te “kakve to ima veze, ak ti se ne sluša ne moraš slušati”. Uz to, tvrdili su joj kako se radi o prvom vjeroučiteljevom ispadu takve vrste, čemu se ona suprotstavila riječima: “Nije. Ajme meni jeste glupi. Ak kažete da je ovo prvi put, onda vam je IQ ispod nule”.

Ministrica Divjak: Situacija u školi je ozbiljna, stavljamo na raspolaganje školi krizni tim za psihološku podršku

Zbog alarmantne situacije u razredu, danas je reagirala i ministrica Blaženka Divjak, rekavši kako je situacija u razredu zaista ozbiljna te da je Ministarstvo kontaktiralo ravnateljicu škole Ljiljanu Klinger.

– Trenutno dogovaramo sastanak i stavit ćemo na raspolaganje školi krizni tim za psihološku podršku Ministarstva, napisala je Divjak na Facebooku.



[fb_pe url=”https://www.facebook.com/ministricaBlazenkaDivjak/posts/934654313351858″ bottom=”30″]

Divjak dobila važno upozorenje zbog vjeroučitelja: “Preispitajte svoje prioritete kako ne biste opet gasili požare Facebook statusima”

Na to se otvorenim pismom oglasio Forum za slobodu odgoja, neprofitna, nevladina organizacija koja promiče implementaciju obrazovnih standarda suvremenog demokratskog društva u hrvatski obrazovni sustav, ujedno i članica GOOD inicijative. Upozorili su ministricu da preispita prioritete svoga mandata jer se već niz godina sustavno zanemaruje rad s učiteljima i učenicima na razvoju osobnih i socijalnih kompetencija.



Njihovo otvoreno pismo ministrici znanosti i obrazovanja prenosimo u cijelosti:

“Poštovana ministrice,

potaknuti žalosnim slučajem nedopustivog ispada vjeroučitelja u jednoj zagrebačkoj školi, ali još više potaknuti reakcijama same djece i mogućnosti da ovaj slučaj ostane bez primjerene kazne smatramo se odgovornim pozvati Vas da temeljito preispitate prioritete svoga mandata.

Već niz godina sustavno se zanemaruje rad s učiteljima i učenicima na razvoju osobnih i socijalnih kompetencija, odgađa se kvalitetno i sustavno uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja, zdravstvenog odgoja i obrazovanja.

Umjesto rada na cjelovitom razvoju učenika i učenica, budućih građana i građanki ove zemlje, prednost se daje popularnim i nekontroveznim područjima koja iako potrebna u suvremenom društvu ne odgovaraju na sve potrebe mladih osoba, a posebno ne odgovaraju na potrebu razvoja njihovih društvenih, građanskih i osobnih kompetencija.

 
Ovo se najočitije vidi i u prijedlogu izmjena i dopuna Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama. Umjesto da se ide u smjeru osiguravanja cjelovitog odgoja i obrazovanja učenika s ciljem dobrobiti svakog djeteta utemeljenog na suvremenim znanstvenim spoznajama i oblikovanog u suradnji s roditeljima i drugim bitnim dionicima ministarstvo je, možemo slobodno reći, razvilo bijelu zastavu i objavilo predaju pod pritiskom određenih fundamentalističkih skupina u društvu.
Zanemarivanje ovih u našim školama prijeko potrebnih tema imat će dalekosežne negativne posljedice koje niti jedno računalo, niti jedna linija koda, niti jedna pametna ploča neće moći riješiti. To nam pokazuje ovaj slučaj, ali i niz drugih sličnih slučajeva.
 Stoga jasno, sustavno i kvalitetno usmjerite svoj fokus na cjeloviti razvoj učenika i učenica kao i kvalitetnu pripremu učitelja da s učenicima rade na svim područjima. U suprotnom bi se moglo dogoditi da ćete morati češće posezati za Facebook statusima kako biste vatrogasnim mjerama odgovorili na slučajeve slične ovome, stoji u otvorenom pismu Foruma za slobodu odgoja.”
Moja reakcija na članak je...
Vau
0
Haha
0
Hagić
0
Hmmm
0
Plač
0
Grrr
0
Molim?
0