Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije provodi projekt „Čuvari baštine“, a jedna od tema jest tema „Skrivena blaga mista moga“.
Split svakako skriva brojna blaga, a svi ćemo se složiti da u tu kategoriju možemo smjestiti crkvu Svete Trojice. Nalazi se na sjevernoj strani Splitskog poluotoka (Splitskog polja), točnije na predjelu Sutrojica koji je omeđen Poljudom, Lorom, Supavla te Skalice i jedan je od najznačajnijih spomenika baštine Splita i Dalmacije.
U projekt CI SDŽ uključila se i Industrijska škola Split, koja se nalazi u neposrednoj blizini ove povijesne crkvice. Razlog uključivanja je jednostavan - najbliži su susjed prilično zanemarenom lokalitetu neprocjenjive kulturne vrijednosti.
Posjetili smo Industrijsku školu, gdje smo napravili đir s ravnateljicom Ivanom Vojnović, s kojom smo porazgovarali o projektu, ali i svemu što se događa u ustanovi koju vodi.
Uključili ste se u projekt Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije „Čuvari baštine“, tema „Skrivena blaga mista moga“. Zašto?
- Projekt Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije „Čuvari baštine“, tema „Skrivena blaga mista moga“, privukao nas je zbog naziva teme jer Industrijska škola, smještena na splitskom Poljudu najbliži je susjed prilično zanemarenom lokalitetu crkve Svete Trojice, male crkve velike kulturne vrijednosti izgrađene na prijelazu iz 8. u 9. stoljeće, upisane u registar najvrjednije spomeničke baštine Republike Hrvatske kao spomenik nulte kategorije.
Crkva Svete Trojice se nalazi u neposrednoj blizini škole koju vodite. Što ona znači za Vas?
- Izuzetna blizina ovog lokaliteta omogućila nam je da ga svakodnevno gledamo kroz prozore naše škole i prolazimo mimo njega, posebno naši učenici koji tuda svakodnevno prolaze za vrijeme velikog odmora, ne znajući za njegovu vrijednost i prošlost. Nastojimo kroz nastavne predmete Povijest, Hrvatski jezik i Vjeronauk proširiti znanja učenika i razviti svijest o vrijednosti i važnosti spomenika koji svakodnevno vide.
Na koji način sudjelujete u projektu?
- Projekt predstavlja spoj vještina i znanja koja se usvajaju kroz općeobrazovne i strukovne predmete čime smo postigli interdisciplinarni način obrazovanja. Usvojena znanja i vještine omogućila su učenicima kreativno djelovanje u različitim područjima, od stvaranja nacrta, programa, pločica, 3D modela i maketa na praktičnoj nastavi do prikupljanja povijesnih činjenica i zanimljivosti o crkvi, izradi brošure, filma, promo-knjižice i fotografija. Pri sudjelovanju u ovom projektu učenici su usvojili neprocjenjive vrijednosti - neposredno subjektivno iskustvo učenja koje im omogućuje sudjelovanje i praćenje različitih procesa te mijenjanje pristupa učenju.
Što će Split dobiti od Vašeg sudjelovanja u projektu?
- Našim projektom „Štorija o zaboravljenoj Sutrojici“ ispričali smo priču o ovom spomeniku nulte kategorije, nadajući se da bismo mogli doprinijeti turističkoj i kulturnoj promidžbi ovog zanemarenog bisera u našem gradu. Planiramo sve učeničke radove i promotivne materijale predstaviti Turističkoj zajednici grada Splita u svrhu promocije ovog zaboravljenog lokaliteta i u nadi da će ga uvrstiti u turističku ponudu.
Odlučili ste aktivirati vaše učenike, koji konstruiraju crkvu u programu AutoCAD. Je li ih bilo teško nagovoriti na sudjelovanje?
- Naprotiv, učenici su rado prionuli izradi zadataka vođeni svojim nastavnicima. Dapače, ovo je bio novi pristup rješavanju zadatka što je kod njih potaklo posebno zanimanje za ovakav oblik nastave. Sretni smo što smo kroz rad na ovom projektu ostvarili jaču međusobnu povezanost i suradnju.
Vidimo tu razne aktivnosti. Možete li nabrojati što se sve radi?
- Učenici izrađuju modele lokaliteta crkve Sv. Trojice u četiri verzije: kao pločicu s gravurom nacrta crkve, žičanu maketu, 3D model na tokarskom stroju te maketu na CNC stroju koji bi se u konačnici mogli koristiti kao suveniri. Nastojali smo uključiti sva zanimanja naše škole, elektro i brodostrojarskog područja rada. Nakon izrade modela talentirani učenici za vizualne medije su napravili kratki promotivni filmski uradak koji sadrži proces izrade spomenutih modela te promo-knjižicu o povijesnoj pozadini i zanimljivostima crkve Sv. Trojice.
Što biste poručili drugim školama?
- Ovakvi projekti predstavljeni od Županije i Centra izvrsnosti su izuzetno vrijedni i pohvalni te poučeni ovim iskustvom pozivamo škole da se uključe jer su rezultati za učenike i nastavnike od neprocjenjive vrijednosti.
Škola ste koja je izrazito atraktivna za učenike koji dolaze iz osnovnih škola. Koja sve zanimanja upisujete?
- Upisujemo sljedeća zanimanja:
INSTALATER-MONTER - obavlja poslove montiranja instalacija za vodu, bazena, grijanje i hlađenje (klimatizaciju), plin i solarnu energiju. Ovo je zanimanje budućnosti zbog predstojeće plinofikacije Dalmacije kao i zbog sve veće potrebe korištenja sunčeve energije.
CNC OPERATER - najtraženije strojarsko zanimanje na tržištu rada. Idealan je primjer korelacije između strukovnog i informatičkog programa utemeljenog na novoj metodologiji učenja - radu na CNC softveru na CNC tokarilicama, CNC glodalicama i CNC laseru. Posao se obavlja u specijaliziranim učionicama, bez buke, uz maksimalnu sigurnost pri radu. Obrazovanjem u ovom smjeru stječu se znanja, vještine i kompetencije za samostalno obavljanje poslova i radnih zadataka rukovanja klasičnim i CNC strojevima te se direktno konkurira na europskom tržištu rada.
ELEKTROMEHANIČAR - atraktivno zanimanje utemeljeno na novoj metodologiji rada s programom Arduino (robotika). Osposobljava se za popravak i održavanje električnih strojeva, kućanskih aparata te za popravak i montiranje instalacija električne mreže.
BRODOMEHANIČAR - osim u brodogradilištima brodomehaničari mogu raditi na održavanju brodskih motora i uređaja, ploviti na brodovima, raditi u različitim servisnim radionicama u lučicama i marinama.
Što učenici mogu dobiti kod vas?
- Trogodišnje cjelovito obrazovanje u našoj školi nudi niz prednosti jer su nakon brzog završetka školovanja velike mogućnosti pronalaska dobro plaćenih poslova ili besplatnog završavanja četverogodišnje škole te polaganja državne mature. Vrata škole širom su otvorena svim učenicima, pa i onima koji nisu bili najuspješniji u osnovnoj školi, a pogotovo onima koji imaju smisla za praktičan rad i vole se baviti različitim popravcima jer čak 50% nastavnih sadržaja čini stručna praksa koja se dijelom obavlja u moderno opremljenim školskim učionicama, a dijelom izvan škole u renomiranim hrvatskim firmama.
U kojim još projektima sudjelujete?
- Škola je sudjelovala u nekoliko Erasmus+ projekata. Učenici koji su sudjelovali u međunarodnim projektima bili su izuzetno zadovoljni usvojenim znanjima, vještinama i stečenim iskustvima što smatramo neprocjenjivom vrijednošću za njihovo napredovanje u budućem radu i životu.
Poruka za sve učenike koji završavaju osme razrede...
- Pozivamo sve zainteresirane osmaše da posjete našu mrežnu stranicu www.industrijskaskola.hr gdje će naći potrebne informacije ne samo o nastavnim programima, već i o svim zanimljivostima vezanim za rad naše škole. Naravno, svi zainteresirani mogu nas posjetiti u zgradi škole, u Zrinsko-Frankopanskoj 40.
Napominjemo da se nastava odvija samo u jutarnjoj smjeni što je prednost učenicima putnicima te aktivnim sportašima koji se tako mogu lakše posvetiti svojim sportskim obvezama.







