Gotovo pola milijuna učenika uskoro bi trebalo u školske klupe, a sve zanima pod kojim uvjetima. Više o svemu zna osoba na čelu novooformljene radne skupine Ivana Pavić Šimetin, zamjenica ravnatelja HZJZ-a i voditeljica Službe za školsku medicinu. Prvi sastanak ove skupine najavljen je za utorak, a krajnji rok za mjere je 31. kolovoza, doznaje Dnevnik.hr.
Hoće li ovaj porast zaraženih utjecati da se djeca ipak ne vrate u škole?
- Bez škole se ne može, bez školovanje djece se ne može. Strategija koja se priprema je svakako povratak djece u školske klupe, to odnosi se i na vrtićku dob i studente, s tim da su uvjeti i način na koji će se to odvijati još u izradi, krenuvši od dokumenta za svibanj i lipanj ove godine.
Tu treba biti jako oprezan da ne inzistiramo na mjerama koje nisu efikasne, a narušavaju kvalitetu života i ideju interakcije i druženja unutar škole.
Je li moguće da se u nekim županijama odgodi početak?
- Sigurno će se razmišljati i o tome, ovisno o lokalnoj situaciji će neke škole trebati pridržavati se rigoroznijih mjera, a opcija je i da u nekom području kraće vrijeme ne bude škole. Te situacije smo imali i do sada.
S maskama ili bez?
- Ovi učenici u dobi od 4. razreda osnovne škole, napisali smo da ne dolaze s maskama. To je stav WHO i drugih zemalja koje su jučer bile s nama na sastanku, a za studente smo već na proljeće napisali preporuku da se nosi maska.
A za srednjoškolce, oni su partijali ovih dana?
- Da, oni su negdje između, putuju u školu, sudionici su javnog prometa, moramo voditi posebnu brigu. Osnovna taktika je, kao što je bilo i ranije, odvajanje jednog razrednog odjela od drugog.
Znači, nema zajedničkih odmora?
- Za slučaj ako se pojavi zaraza u jednom razrednom odjelu, onda je taj odjel onaj za koji će se daljnje mjere samoizolacije i praćenja obavljati, a ostatak škole može nastaviti s radom. Dakle, tu treba voditi brigu o svim situacijama kad učenici dolaze u kontakt, ulazak, izlazak, odmor, odlazak u toalet, blagovaonica...
- Kako održavati distancu kad nema dovoljno prostora, skratiti sat, produljiti tjedan?
Glavno je da se razredni odjel izolira u odnosu na ostale.
Makar i 25 učenika?
- Da, važnija nam je ta ideja razdvajanja odjela od same ideje distance učenika koji jesu u jednom razrednom odjelu.
Znači, ipak idemo prema tome da će učenici možda moći sjediti skupa?
- Bit će uputa školama da se razdvoji koliko je god moguće, da nisu međusobno zajedno, da se međusobno distanciraju, ali za vrtićku dob i niže razrede nećemo računati da je distancu moguće provoditi potpuno s obzirom za karakteristike djece u toj dobi.
Hoće li se inzistirati na smjenama ili radu subotom?
- To je na MZO-u i drugim dionicima u sektoru koji organizira nastavu s obzirom na ljudske kapacitete i pedagoške standarde.
Učitelji koji su u rizičnoj skupini i djeca, hoće li se izuzeti s nastave?
- Djecu sigurno ne bi trebalo izuzimati s nastave jer ako djeci koja su najranjivija ne možemo omogućiti nastavu onda zapravo nismo učinili ništa.
Profesori?
- Mogu se zaštiti maskama, druga je mogućnost pojačana distanca. Zapravo će ovisiti o tome kakva je situacija u lokalnoj sredini. Ne može se generalno to reći da se apsolutno treba izuzeti jer čim nemamo potpuni lock down nitko nije apsolutno siguran, a čak i kad je to treba se i posjetiti liječnika i odraditi životne stvari
Dakle poanta je da svi budu u školama koliko god mogu?
- Koliko god mogu jer život je takav da nigdje niste potpuno sigurni.