Antička Jadera je digitalizirana i pretvorena u interaktivnu aplikaciju, zahvaljujući kreativnom radu agencije MediaUp!
Aplikaciju možete pronaći na linku.
“Zadar me inspirirao svojim nasljeđem! Nevjerojatno je koliko je slojeva povijesti i zbivanja otisnuto na tako malenom poluotoku, kroz tisućljeća. Svi su ti povijesni slojevi prisutni i danas, a onaj koji se mene najviše dojmio - Rimski sloj - je upravo onaj koji je oblikovao grad kakav poznajemo danas.
Od trenutka kada sam došao u Zadar, želio sam na neki način vidjeti kako je Zadar izgledao nekad. Još prije dvije godine radio sam na modelu grada za VR naočale u kojem se promatrač, točnije igrač, mogao slobodno kretati u otvorenom 3D svijetu. Iako sam zbog kompleksnosti produkcije projekt morao obustaviti, drago mi je da sam tu konceptualnu verziju imao prilike podijeliti sa studentima Arheološkog odjela Sveučilišta u Zadru tijekom Noći muzeja 2019. Koliko se sjećam bili su poprilično zainteresirani za takvo iskustvo", kazao je Stipan Ujdur.
”Prošle godine započela je suradnja sa gosp. Stipanom Ujdurom, čije sam 3D rekonstrukcije hrvatskih gradova prepoznao, i odlučio uklopiti u mobilnu aplikaciju na kojoj sam tada radio. Došao sam na ideju pokretanja franšize 'Virtual Window' (u doslovnom prijevodu: virtualni prozor), sa željom da ispričam priču o Hrvatskoj na dosad neviđen način - oživljavanjem zaboravljenih lokaliteta i kulturne baštine kroz virtualno iskustvo dostupno svima na pametnim uređajima!
Na početku suradnje, ne znajući da osim Foruma, Zadar ima bogatu antičku povijest, Stipan je bio pomalo skeptičan. Kroz komunikaciju s Bilićem, zainteresirao se za temu i napravio detaljno istraživanje koje je inspiriralo smjer u kojem je krenuo s 3D modeliranjem - bila je to antička Jadera.
"S obzirom da Stipan stvara iznimne i vjerodostojne 3D rekonstrukcije, koristeći se dostupnim povijesnim podacima, ja sam mu predložio da krenemo s izradom Zadra. Prvotnu suradnju, započeli smo korištenjem Stipanovog 3D modela Dubrovnika za razvoj aplikacije Dubrovnik Anno 1667 (također dostupna u Google Play trgovini), a nastavili sa Zadrom. Nadamo se da će ova priča biti prepoznata, i da ćemo u skoroj budućnosti i imati priliku nastaviti i s drugim prekrasnim hrvatskim gradovima. U ožujku svi zainteresirani su imali priliku vidjeti gotov model Jadere u Stipanovoj animaciji, a sada imaju priliku i virtualno se prošetati scenama antičkog grada", kazao je Frane Bilić.
Bez obzira putujete li u Zadar sa druge strane svijeta pa želite naučiti o njegovoj povijesti ili ste na licu mjesta i želite interaktivni dodatak svom razgledavanju; ili ste pak entuzijast otvoren za inovativne alate pripovijedanja - aplikacija Jader Anno CCXXI., preoblikovat će vaš doživljaj Zadra.
Preuzimanjem aplikacije Jader Anno CCXXI., otvara vam se prozor u antičko doba Zadra; prozor u njegove bedeme, ulice, forum i manje trgove, amfiteatar, aquadukt, kao i javno rimsko kupatilo - “terme”. Po prvi puta možete krenuti u samostalni virtualni obilazak Jadera, uz vrlo intuitivno aplikaciju i korisničko sučelje prilagođeno svim uzrastima.
Virtualni prozor je idealno rješenje za posjetitelje koji sa sobom ne žele nositi nezgrapne i teške VR naočale, ali žele imati prošireno iskustvo s lokacije. Aplikacija pretvara pametni uređaj u doslovni virtualni prozor, kojeg korisnik ne mora nositi na glavi; ali ako to baš želi - ima i opciju spajanja na VR naočale, koju može pokrenuti unutar aplikacije. S vremenom će aplikacija biti nadograđivana i dobiti proširenja koja bi trebala omogućiti istraživanje pojedinih 3D modela zasebno.
“U konačnici, sve ovisi o prihvaćenosti proizvoda i povratnim reakcijama korisnika koje dobijemo. Želimo da cijena preuzimanja aplikacije bude prihvatljiva svima, te da proizvod približimo širokoj publici - kako stanovnicima Zadra, tako i posjetiteljima, ali i zaposlenima u turizmu. Cijena aplikacije bit će fleksibilna: s početnom promotivnom cijenom od 21.00 kn (s uključenim PDV-om) u periodu do 01.06.2021., kako bi izašli u susret domaćim entuzijastima i posjetiteljima; dok će cijena u sezoni biti nešto viša. Danas više nikome nije strano platiti za nešto digitalnim i mobilnim putem, a preko Google Play trgovine, plaćanje je jednostavno i sigurno“, kazala je Valentina Petković, voditeljica prodaje.
“VR i slični alati s kojima radimo su suvremeni medij koji nudi velike mogućnosti - pogotovo u turizmu i marketingu. U MediaUp-u vjerujemo da turist obično “kupuje” iskustvo, a ne proizvod, jer je zapravo baš to ono što pamti, i ono o čemu priča. Virtualni prozor upravo zato dolazi kao izvrsno rješenje, jer korisniku pruža potpuno novo iskustvo tijekom putovanja, a koje mu ostaje na pametnom uređaju i nakon putovanja, kao trajni digitalni proizvod! Vjerujemo da Hrvatska kao turistička destinacija, prepoznata među globalnom publikom kao autentična i povijesno zanimljiva, upravo treba ovakve alate i brending strategiju na nacionalnoj razini, kako bi uspješno ispričala svoju priču i podijelila svoje posebnosti sa svima koji to žele čuti , ali i doživjeti - nalazili se oni na zadarskom forumu ili u New York-u”, pojasnila je Valentina Petković.