Pomalo bizarna priča doslovno nam je danas pala u krilo! Ajde, glupo je i zapravo se nikad hvalimo da je priča posebna, to neka prosuđuju čitatelji, ali ova doista jest u najmanju ruku zanimljiva.
A sve je započelo pomalo nevinim pozivom, dapače porukom čitateljice, i to post festum.
'Pao CEZIH, vraćaju s vađenja krvi ako ne znaš što je točno napisano na uputnici. I da dođeš drugi dan, a termina naravno nema prije idućeg tjedna... Mlađi koji mogu ući na egrađanin mogu vidjeti uputnicu i detalje, stariji... Eh.' - glasila je poruka iz splitske bolnice u četvrtak ujutro.
Pa smo odlučili provjeriti, poslali upit nadležnima u Ministarstvo zdravstva RH. I brzo, stvarno vrlo brzo je stigao odgovor. Kratak i jezgrovit, prenosimo ga u cijelosti:
-Provjerom stanja središnjeg dijela centralnog zdravstvenog informacijskog sustava (CEZIH) utvrđeno je da je isti uredno radio tijekom jutarnjih sati u četvrtak 31.7. te da i nadalje uredno radi.
Eto. Iz ministarstva dakle tvrde da sestre koje su odbijale pacijente i pacijenti koji su odlazili neobavljena posla, zapravo žive u drugoj dimenziji. U kojoj je sve radilo.
I što sad? Provjerili smo i kroz sustav splitskog KBC-a, i povratno nam je stigla (ne)očekivana informacija: istina je, CEZIH nije radio do 10:15 sati u četvrtak ujutro, nakon toga se sve odvijalo normalno...
Tko tu koga?
Sad, što reći odgovornima u Ministarstvu zdravstva? 'Lažu, lažu.' - kratko je komentirala pacijentica i čitateljica. Kako im sada vjerovati kad bude neki malo konkretniji, da ne kažemo osjetljiviji upit?
Za kraj možemo samo kao utjehu objaviti još jednu poruku iz Ministarstva zdravstva, kako ipak nije sve tako crno i kako rečeni sustav doista već neko vrijeme nije 'pao' što je u početku imao običaj gotovo svakotjedno.
'Kao nadopunu ranije poslanog odgovora, dostavljamo Vam i podatak da je na dan 31.7.2025. od 00:00 do 10:00 sati na središnjem dijelu sustava CEZIH u okviru svih funkcionalnosti ukupno obrađeno preko 750 000 poruka.'
Pa ajde, nije ni čudo da malo 'zašteka' na ovim udaljenim lokacijama...





