Još osam dana do kada se mogu predati natječajni radovi. Natječajne podloge mogu se naručiti na mob. 09.....ili e-mail: info@d-a-s.hr, uz predočenje dokaza o uplati pologa u iznosu od 500 kn, plativih na žiro-račun DAS-a otvoren kod Societe Generale Splitske banke, broj računa: 2330003-1100112463, svrha doznake: podloge za natječaj Gradska luka - istočna obala.
ROKOVI:
Početak Natječaja: 24. listopada 2011. godine
Rok za postavljanje pitanja natjecatelja: 24. studenog 2011. godine
Predaja natječajnih radova: 24. siječnja 2012. godine
PREDSJEDNIK OCJENJIVAČKOG SUDA:
Dinko Kovačić, dipl.ing.arh.
Da, bilo je to prije 10 godina. Societe Generale Splitske banke je danas u vlasništvu OTP-a. Natječaj je u ime Grada kao investitora raspisao gradonačelnik Željko Kerum. Mogli su se prijaviti arhitekti i urbanisti, krajobrazni arhitekti i arhitekti unutarnjeg uređenja, apsolventi i studenti arhitektonskog fakulteta.
Dobro se zagužvalo jer je tema bila izazovna pa je novi rok za predaju natječajnih radova bio utorak, 06. ožujka 2012. godine. Trebao je to biti Veliki prasak za urbanizam Splita. Ali nije.
Od sudionika anketnog natječaja za Istočnu obalu do danas umrli su Draško Bižaca, Ivo Šimunović, Vjekoslav Ivanišević, Duško Marušić... a bogumi, neki su vidili i kako izgleda pritvor iznutra.
Stiglo je više od 30 radova, a podijeljene su tri jednakovrijedne nagrade u netto iznosu od 166.666,67 kuna. Studio Up, Porticus, te Ivana Bakotić i Mario Zelić.
Toma Plejić iz Studija Up govorio je kako im je osnovna ideja kontinuirana pješačka šetnica, preko razlistanih "ploča" koje se vezuju u nove rive preko dokova iz čega nastaje jedan superlungomare.
Zamislili su otvorene bazene, kazalište, koncerte, razne sadržaje koji se događaju na dokovima... Interpoliralo bi se nekoliko novih objekata uz stambenu zgradu Stanka Fabrisa iznad pruge, a zadržao bi se sklop zgrada na Kataliniću, kao i "Dalmacijavino" koje bi se pretvorilo npr. u kongresni centar.
Damir Rako iz Porticusa pričao je o koncepciji s dva sloja. Na nivou rive nalazili bi se komercijalni i terminalski sadržaji, međunarodna, lokalna i gradska željeznica, garaže od 1000 mjesta, autobusni kolodvor... Na to dolazi jedna gigantska konstrukcija od Katalinića briga do Pazara koja nudi zeleni prostor parka na 50.000 četvornih metara, gore bi bili otvoreni prostori za građane, kulturni punktovi, za sportsko - rekreacijske i alternativne udruge, prema Bačvicama bile bi uslužne ili hotelske funkcije, ali sve je unutar velikog parka od 50.000 kvadrata.
Zelić i Bakotić predvidjeli su mediteransku razigranu gradnju, pretežno hotelsko uslužne namjene, ali osmišljenu sadržajima koji nisu samo namijenjeni gostima, nego i građanima. To je urbano predvorje uklopljeno u okolnu tradicionalnu gradnju koje ima šetnice za građane, ali rješava i pitanja terminala.
I ništa.
Pa su, ima od toga skoro sedam godina, gradonačelnik Splita Ivo Baldasar i ministar Siniša Hajdaš Dončić potpisali ugovor o suradnji, realizaciji "strateškog projekta urbane regeneracije preko projekta Istočne obale".
I ništa.
A ima jedno četiri godine da je Vlada RH na čelu s premijerom Andrejom Plenkovićem održala sjednicu u Splitu. Pričalo se kako će se država samorazvlastiti, uključujući i Hrvatske željeznice, tj. predati Gradu Splitu u vlasništvo prostor gdje sad rđaju željezne tračnice i trunu željeznički pragovi, od nekih 10 hektara. Dobio se projekt povezivanja brzom prigradskom željeznicom kolodvora Split, u trajektnoj luci Split (Istočna obala), sa Zračnom lukom Split te izgradnja intermodalnog čvora novog glavnog kolodvora Split (Kopilica), na listu strateških projekata.
I ništa.
Onda je gradonačelnik Andro Krstulović Opara predstavio Masterplan - studiju za lokacije Istočna obala i Kopilica. Malo se zaboravilo na GUP, pa se izradila "Strategija razvoja Urbane aglomeracije Splita za razdoblje do kraja 2020. godine".
I ništa.
Gradonačelniku Ivici Puljku Sveučilište u Splitu izrađuje plan razvoja grada Splita pod nazivom "Strategija razvoja grada Splita do 2030. godine". Riječ je o razvojnom dokumentu, piše na stranicama Grada, kojim se na participativan način žele definirati ciljevi i mjere koje želimo postići u navedenom razdoblju na području grada Splita, a sve kako bi Split 2030. godine bio grad ugodan i poželjan za život, poslovanje i posjet.
A u posjet u ponedjeljak stiže premijer Andrej Plenković.
I?