Djeca opet nose hrvatske dresove, traže one s Modrićevim imenom, a ne samo Ronalda i Messija. I to je jedna od naših najvećih pobjeda, govorio je Zlatko Dalić nakon nezaboravnog ljeta u Rusiji 2018. Ponosan što je vratio poljuljanu vjeru u "vatrene" i hrvatski nogomet.
U godinama traženja velikog rezultata, pa i negativne atmosfere oko reprezentacije i lige, djeca i mladi okrenuli su stranim zvijezdama. Dok Dalićeva momčad nije šokirala svijet i djeci ponudila nove uzore: Modrića, Rakitića, Perišića, Mandžukića, Subašića...
Najpopularniji klubovi Dinamo, Hajduk, RK Zagreb pa Cibona
No, ako maknemo na stranu euforiju oko "vatrenih" zadnjih sedam godina, interes za hrvatski sport je pao, piše 24sata.
- Prema istraživanju agencije Ipsos, Cibona je četvrti sportski brend u Hrvatskoj. Ali brojke pokazuju drastičan pad zanimanja za domaći sport - otkrio je prije dvije godine tadašnji Cibonin direktor Tomislav Šerić, koji je pokušao privući sponzore i ulagače pa se pohvalio snagom Cibonina brenda.
Nitko blizu europskog trofeja
Klupski je sport u Hrvatskoj u padu, elitnom europskom natjecanju sporadično se približe Dinamo i vaterpolisti Mladosti, rukometaši Zagreba teškim su lobiranjem zadržali svoje mjesto, košarka desetljećima ni blizu, a nitko nije ni približno konkurentan za završnicu i trofej. Na utakmice Dinama već godinama dolazi prosječno tri do četiri tisuće ljudi, a ostale klubove uživo gleda njih stotinjak. Tek koji put u godini rukometaše iznenadi osjetniji posjet na Ligi prvaka (uz besplatne ulaznice!) ili Cibonu u nekoj ho-ruk euforiji.
Sve to vidljivo je i u istraživanju iz 2023., koje je otkrilo da čak 41,46 posto ispitanih ne navija ni za jedan klub ni u jednom sportu. Prije 12 godina u istom istraživanju 28,34 posto ispitanih izjasnilo se da ne navija ni za koga, što znači da je više od 13 posto Hrvata u deset godina izgubilo interes za domaći sport.
I Cedevita ima više navijača nego Zadar!?
Najpopularniji je hrvatski klub prema tom istraživanju Dinamo, za koji je navijalo 28,44 posto Hrvata, a drugi je Hajduk, koji privlači 20,94 posto populacije. S tim da je zanimanje za "plave" od 2013. palo za više od šest posto (2013. bilo je 34,71 posto), a za "bijele" manje od dva posto, sa 22,6 posto.
Broj navijača Cibone u zadnjem je desetljeću pao s 21,92 na 17,71 posto pa je sada nešto ispod popularnosti rukometaša Zagreba, dok su ostala dva košarkaška velikana debelo ispod. Navijači KK Splita zauzimaju 7,24 posto hrvatske populacije, a Zadra 4,24 posto.
Zanimljivo, čak je i Cedevita, koju je u međuvremenu grad Zagreb 'potjerao' u Sloveniju, popularnija nego Zadar. Prije 12 godina Tedeschijev je klub imao jednako navijača kao Split (7,65 posto), a 2013. je broj pao na 7,19 posto.




