Gradonačelnik Ivica Puljak sazvao je konferenciju za medije na kojoj je glavna tema bila izgradnja garaža u Splitu, ali i unaprijeđenje javnog prijevoza. Za početak, osvrnuo se na već dovršene projekte, poput garaže na Lokvama, ali predstavio je i projekte u planu koji nisu samo garaže već.
"Htjeli smo pokazati da se može. Mi smo sagradili praktički prvu podzemnu garažu u gradu Splitu, od kada je Hrvatske i to je garaža Lokve. Važno je za napomenuti, ovo nije samo garaža, ovo je i komunalni centar", naglasio je gradonačelnik.

Garaže su ujedno i komunalni centri
Grad Split po planu i programu trenutne vlasti čekaju veliki projekti. Izgradnja garaža i komunalnih centara planirana je u skoro svakom dijelu grada, a gradonačelnik je optimističan oko realizacije svakog projekta.
"Gradimo garaže da bi oslobodili pločnike za roditelje s djecom, pješake, starije osobe i da bi povećali kvalitetu života. Garaža je tek prvi korak, mi smo na Lokvama izgradili garažu, a sada idemo u implementaciju cijelog tog kotara i sada ćemo cijeli kotar urediti tako da ćemo promijeniti tijek prometa, obilježiti parkirna mjesta, osloboditi pločnike. Sredit ćemo cijeli kvart tako da dolazak garaže odnosno komunalnog centra će značiti podizanje kvalitete cijeloga kvarta. Mi ne želimo građane pozvati da kupe nova auta, nego želimo skloniti nelegalno parkirana auta da oslobodimo kvart za građane", rekao je Ivica Puljak.

Velik broj garaža uskoro se počinje graditi
Garaže su osmišljene tako da se grade uglavnom podzemne ispod objekata poput škola i vrtića, a ove već postojeće garaže čeka nadogradnja. U svakom kvartu bi trebalo biti osigurano dovoljno parkirnih mjesta za sve građane, a po nekoj procjeni novih parkirnih mjesta u gradu Splitu bi trebalo biti 11.213.
Projekti koji su završeni ili kojima gradnja započinje uskoro su garaža na Lokvama, garaža u Dobrilinoj ulici. Uz projekt 'Žnjan' uskoro započinje gradnja garaže Trstenik/Mertojak, a u Papandopulovoj ulici također započinje gradnja garaže i komunalnog centra. Garažu u Vrančićevoj čeka proširenje, na Ravnim njivama gradi se nova garaža, a na Sućidru i Mejašima u planu su u skorijem vremenu garaže i komunalni centri.
Dugoročan plan i program gradonačelnika zvuči dobro i korisno s obzirom na trenutnu situaciju s parkingom u Splitu, ali često u vrijeme izgradnje ovakvih objekata, koje nije kratko, stanovnici gradskih kvartova nemaju gdje privremeno ostaviti svoje automobile. Uz izgradnju garaža trebalo bi razmišljati i o privremenim rješenjima do finaliziranja projekata.
Populariziranje javnog prijevoza
Gradonačelnik je građanima poručio da u vrijeme velikih gužvi i radova na ovakvim projektima koriste javni prijevoz te da ih potiče na to posebice novim izmjenama što se tiče uvođenja novih linija i e-ticketinga, ali i snižavanja cijena karata.
"Mi smo već jako puno napravili u Splitu. Imamo najmoderniji vozni park u Europi. Uveli smo i e-ticketing, a uskoro, za dva tjedna počinjemo s uvođenjem novih linija. Prva linija koja kreće je linija broj tri, koja će biti kružna linija. Razvili smo sustav javnih bicikli koji je izuzetno dobro prihvaćen od građana, a uskoro krećemo i s pilot projektom, sa uvođenjem romobila", rekao je gradonačelnik.
Za turiste veća cijena kratkoročnog zajma bicikli
Medijima se obratio i Davor Matošić, direktor 'Split Parkinga', kako bi predstavio nabavku novih električnih bicikli za sustav javnih bicikli u Splitu. Prošle godine nabavljeno je 70 novih električnih bicikala, a broj korisnika sustava javnih bicikli je skočio na 71.000 korisnika.
"Planiramo povećanje broja bicikli. Imamo problema s vandalizmom, veliki je broj manjih šteta. Električne bicikle su skupe, pa pokušavamo povući sredstva iz europskih fondova. Mogu najaviti da ćemo sljedeću sezonu ići sa novim cjenikom za kratkoročne zajmove. Cijene su trenutno simbolične, ali planramo za turiste veću cijenu, a za građane povlaštenu.





