Nakon što su pojedini mediji objavili vijest da su Kaštela stala na put realizaciji projekta izgradnje željezničke pruge od Splita do zračne luke u Resniku, gradonačelnik Kaštela Denis Ivanović te je navode opovrgao, ustvrdivši da je kaštelanska gradska vlast samo tražila najbolja rješenja, koja bi, osim okolnim gradovima, bila prihvatljiva i Kaštelima.

Riječ je o projektu bržeg povezivanja okolnih gradova i mjesta sa Splitom, koji obuhvaća rekonstrukciju 18 km postojeće pruge te izgradnju oko 10 km nove pruge od Kaštel Starog do aerodroma.

VEZANI SADRŽAJ:

Kako stoji u izvješću koordinatora ovog projekta, problem razvoja projekta je neizjašnjavanje predstavnika Kaštela o predloženim varijantama, što je dovelo do kašnjenja u sljedećim koracima, piše portal Grada Kaštela.

– Kaštela ne opstruiraju projekt, kako su neki zaključili, već su Kaštela tražila najbolje rješenje za Kaštelane. Moram naglasiti da je cijela priča počela prije dvije godine, na inicijativu gradonačelnika Splita Andre Krstulovića Opare i mene, jer je svima povezivanje željeznicom u interesu. Potom su se uključile stručne službe Hrvatskih željeznica te resornog ministarstva te smo počeli cijelu priču slagati.

Od samog početka sam naglašavao da bi jedan dio pruge kroz Kaštela, trebao ići pod zemljom, međutim od strane Ministarstva to nije prihvaćeno jer bi projekt bio znatno skuplji. Kako taj dio projekta ne bi financirala EU iz fondova, predlagali smo da država to preuzme na sebe. Kako je taj naš prijedlog odbijen ponudili smo još jedno rješenje koje također nisu prihvatili, kako su nas izvijestili, zbog nagiba.

U međuvremenu gradske službe su podosta radile na terenu, istraživale mogućnosti i našli smo moguće konačno rješenje – naveo je Ivanović.

– Varijanta koju su oni predložili je postojeća pruga od Splita do Raduna te da se iz Raduna, preko Stomorije spušta do zračne luke. Nama to nije bilo prihvatljivo, već smo predložili spuštanje iz Rudina do aerodroma. Smatramo da je naš prijedlog daleko bolji jer je područje manje naseljeno, područje je pokriveno manje vrijednim poljoprivrednim zemljištem, a ujedno bi se zaštitilo i prasvetište Gospe Stomorije – objasnio je gradonačelnik.

Na nadležnima u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture te Hrvatskim željeznicama sada je da razmotre kaštelanski prijedlog i usaglase mogućnosti. Naravno, ne treba potpunu realizaciju projekta očekivati uskoro jer cijeli postupak, kao i izgradnja trajat će godinama i može se ocijeniti kao ulaganje u budućnost ovog područja.