"Ovakav pristup iz Master plana pokazuje da gradska vlast ide u potpuno pogrešnom smjeru. Ovo je PR-ovski pokušaj da se, kako bi rekao Zoran Milanović, pokaže kakav-takav "legacy". Kad već to još uvijek vladajući rade, mogli su bar temelje napraviti kako treba. Ovako imamo nastavak provedbe samoubojstva našeg grada i države. To je dosadašnji pogrešan smjer koji gledamo 30 godina, ali "na steroidima". Može se slobodno reći, AFCO 2.0" - rekao je na današnjoj sjednici Gradskog vijeća predsjednik splitskog SDP-a Goran Kotur.
Istaknuo je i sljedeće:
- Ovako se polovično pripremila infrastrukturna podloga, gdje građevinski stambeno-turistički kvadrati imaju prioritet nad infrastrukturnim prometnim koridorima. Pogledajte samo predloženi ulaz u Gradsku luku i usporedite to sa sadašnjim prometnim tokovima u Gradskoj luci, i pogotovo s projekcijama prometa za 25 godina!
Kvalitetan razvoj prometne infrastrukture preduvjet je za razvoj Splita bez monokulture turizma. Moramo se osloboditi pozicije da budemo grad - ovisnik o turizmu. Vizija takvog razvoja, umjesto da bude kičma Master plana, prisutna je tek u tragovima. Nužno nam je i poboljšanje javnih sadržaja, uključujući i puno više zelenih zona, kao ključni element takvog razvojnog smjera, pogotovo na istočnoj obali.
Masterplan Splita predviđa stanove na Kopilici za 20 tisuća Splićana
To se definitivno ne postiže gušenjem teretnog dijela luke na području Vranjičko-solinskog bazena odnosno Sjeverne luke. Bez značajne teretne luke povezane kvalitetnom i protočnom željezničkom vezom, Split nema održivu ekonomsku budućnost. Tako se šalje poruka da nemamo volje za ekonomski život, nego samo za životarenje, našeg Splita. Za to se zalagao Vicko Krstulović, koga su kao političara uspjeli marginalizirati, ali nisu ideju "jadranske orijentacije" za koju se borio. Nitko ozbiljno i ne govori o priključenju Splita i Dalmacije na osnovni TEN-T Mediteranski koridor Europske unije. Vertikala vlasti o tome i gotovo ne razmišlja, jednako kao i ova gradska vlast. Radi se o često spominjanom i zanemarenom jadransko-jonskom pravcu. Tu nema nikakvih ozbiljnih prepreka, s obzirom na to da je i pravac od mađarske granice do Rijeke upravo odvojak Mediteranskog koridora. Međutim, država planira ozbiljna ulaganja u hrvatske željezničke pruge tijekom idućih nekoliko godina, ali ne i u Dalmaciji. Dok se drugdje planiraju ozbiljna ulaganja u željeznicu, nama je domet naša, rekao bih, mini željeznica. Umjesto da se borimo za povezivanje dobrom željezničkom vezom, koja uključuje putnički promet, ali što je ključno, i teretni promet, mi se zadovoljavamo mrvicama. To više sebi ne smijemo dozvoliti!
Ako u ovom trenutku nemamo potpuni odgovor na pitanje svih pitanja - od čega će ovaj grad živjeti, nemojmo barem na papiru prostor zagušiti, bolje reći zagaditi, dokazano samouništavajućim kvazi-rješenjima. Prioriteti za Splićanke i Splićanke moraju biti posao te prometna infrastruktura i javni prostor. Iza toga kao prioritet dolazi stanogradnja, a tek onda dodatni turistički sadržaji. Ovakav šminkerski pristup, ili kako bi rekao jedan neredovito prisutni vijećnik - "kicoški", u najboljem slučaju vodi uljepšavanju i daljnjem "guranju" postojećeg katastrofalnog stanja i daljnjem kretanju u smjeru koji vodi u provaliju. Na nama je da odgovorimo ključno pitanje - želimo li biti živi i ambiciozni grad, ili po ovakvom Master planu umiruće Potemkinovo selo!? Treba nam održivi razvoj Splita, a ne propast - kazao je lider splitskog SDP Goran Kotur.





