Njemački istraživački portal Correctiv objavio je opširan članak o predstojećem koncertu Marka Perkovića Thompsona, koji će se održati u Zagrebu u subotu, 5. srpnja 2025. godine. Prema navodima portala, riječ je o "najvećem pojedinačnom koncertu u Europi", s navodno više od 500.000 prodanih ulaznica.
Kritike i kontroverze: "Umjetnik koji normalizira mržnju"
Njemački novinar Jean Peters, autor teksta, Thompsona je opisao kao "jednog od najspornijih glazbenika post-jugoslavenskog prostora". U tekstu podsjeća publiku na višedesetljetne optužbe protiv Thompsona zbog "desničarskih ekstremističkih izjava, veličanja ustaša i kontakata s neonacistima".
Poseban naglasak stavlja na pjesmu "Bojna Čavoglave", čiji početak uključuje ustaški pozdrav, te navodi njemačkoj publici povijesne činjenice o zločinima ustaškog režima tijekom Drugog svjetskog rata.
Correctiv smatra da Thompsonovi koncerti nisu samo glazbeni spektakli, već "masovna okupljanja koja se mogu protumačiti kao identitetski rituali". Organizacija koncerta te razmjere moguća je samo uz logistiku specijaliziranih poduzeća.
Za produkciju događaja zadužena je njemačka tvrtka Mojo Rental, koja prema podacima iz sudskog registra većinski pripada Evago Holdingu sa sjedištem u Bavarskoj. Ni Goran Marinčić (Evago) ni Patrick Bauer (Mojo Rental GmbH) nisu odgovorili na upite portala vezane uz angažman njihove firme.
Menadžer, tajna služba i prijetnje novinarima
Autor se u članku osvrnuo i na odnos Thompsona i njegovog tima prema medijima. Ističe da je njegov menadžer Zdravko Barišić, bivši djelatnik tajne službe i ravnatelj Policijske akademije. Nakon otkazivanja Thompsonovog koncerta u Berlinu 2014. zbog prosvjeda, Barišić je okrivio novinare i izjavio da "borba protiv njih još nije završena".
Correctiv podsjeća na dugi popis zabranjenih Thompsonovih koncerata diljem Europe, uključujući Njemačku, Austriju i Švicarsku. Posebno naglašava zabrinutost njemačkih sigurnosnih službi zbog njegovih veza s neonacistima. Godine 2021., kako navode, Thompson je fotografiran u društvu odvjetnika Davorina Karačića i Markusa Frntića, kojeg opisuju kao ključnu figuru neonacističke scene u njemačkoj pokrajini Baden-Württemberg.
Normalizacija ekstremizma kroz glazbu
Aktivist i javni intelektualac Zoran Pusić izjavio je za Correctiv da opasnost Thompsonove glazbe leži u tome što "normalizira mržnju i nasilje kao domoljubni osjećaj". Prema njegovim riječima, prihvaćanjem takvih pjesama u javnosti, "zločini ustaša postaju društveno i politički prihvatljivi – uključujući rasizam, antisemitizam te mržnju prema Romima i Srbima".
Članak završava otvorenim pitanjem koje Correctiv upućuje aktualnom gradonačelniku Zagreba: "Kako je moguće da je Tomislav Tomašević dopustio održavanje ovakvog koncerta u glavnom gradu Hrvatske?"