Splitska komunalna tvrtka Vodovod i kanalizacija isporučuje 105.000 računa mjesečno, a do sada e-račun (dostava računa putem e-maila) i i-račun (dostava računa i zaprimanje putem internet bakarstva) danas koristi 13.000 potrošača. Iz VIK-a smatraju da je to dobar broj s obzirom da se s tim startalo prije dvije godine i uvjereni su u njegov značajniji rast s vemenom. Promjenu načina dostave računa, s papirnatog na elektronsku poštu, može se aktivirati na adresi https://www.vik-split.hr/eracun.
Od početka kolovoza ove godine je u primjeni i mobilna aplikacija koja potrošačima omogućava još lakši način plaćanja i uvid u potrošnju vode. Registrirati se možete i iz aplikacije za android mobitele koja se može skinuti s Google playa ili iz web pretraživača na adresi https://moj.vik-split.hr/register
Bez ispravnih osobnih podataka se ne e-računa
No, sve pada u vodu ako niste ažurirali osobne podatke u ViK-u. Službenik za informiranje Vodovoda i kanalizacije Mate Mišura rekao nam je kako npr. u situaciji kad papirnati račun s potrošnjom vode i davanjima glasi na preminulu osobu, njegov je OIB bespredmetan, nevažeći, pa se s njim ne može kreirati osobni e-račun kod ViK-a.
U svrhu ažuriranja podataka u ViK-u i aktivacije e-računa na e-mail ili kroz mobilnu aplikaciju povezanu s bankom korisnika za internet bankarstvo, potrebno je da nasljednici ili samo jedan od njih, pošalje na e-mail adresu info@vik-split.hr osobne podatke sa izjavom da na sebe preuzima plaćanje računa, vlasnički list ili rješenje o nasljeđivanju. Nakon provjere i odobrenja od strane ViK-a u roku od 24 sata bit će kreirani korisnikov e-račun i odtad se mogu koristiti sve blagodati online plaćanja bez papirnatog računa.
- OIB je obvezan i u svakoj komunikaciji s nama. Da bi vam odgovorili kao potrošaču na upit e-mailom, reklamaciju i slično, morate se identificirati s OIB-om. Ne možemo i ne smijemo Mati Matiću dati podatke o Peri Periću i njegovom mjerilu. Ali što se tiče potrošnog mjesta ne morate bit ni vlasnik ni suvlasnik mjerila. Dovoljno je da ste stvarni korisnik koji će uz osobne podatke potpisati izjavu da preuzimate obvezu plaćanja računa do daljnjega, npr. do rješenja imovinsko - pravnih odnosa - pojasnio je Mišura.
Šifra potrošačkog mjesta se nalazi na zaglavlju računa
E-račun u ViK-u se može otvoriti i kad ste samo jedan od potrošača/stanara u zgradi. Odgovor na pitanje u formularu za registraciju e-računa, "koja je šifra potrošačkog mjesta" se nalazi na zaglavlju računa kojeg ste dobili od ViK-a. To nisu brojevi s vašeg jednog ili više mjerila u stanu, koji se očitavaju elekronskim putem od strane neke tvrtke ili je predstavnik vlasnika stanova u zgradi dostavio ViK-u izračun potrošnje za pojedini stan.
"Trenutno je registriranih i aktivnih korisnika 1.000 za otprilike 1.500 potrošačkih mjesta (1 vlasnik može imati više potrošačkih mjesta) što predstavlja značajnu brojku u periodu od samo dva mjeseca od predstavljanja usluge. Registracija korisnika i aktivacija korisničkog računa se može izvršiti na web stranici https://moj.vik-split.hr/login ili putem mobilne aplikacije.
Postignute mjesečne uštede od produkcije, printa i dostave računa idu i preko 50 tisuća kn, te je osim financijskih ušteda postignut značajan doprinos u modernizaciji tvrtke, korisničkom iskustvu i zaštiti okoliša.", kažu iz Vodovoda i kanalizacije Split.