Sasvim prigodno, i prije 'službenog' ulaza na Sajam GAST gdje kod ljubazne djevojke iz organizacije kupujete ulaznicu za događanje u Velikoj dvorani na Gripama, na prvom štandu jednog od mnogih OPG-ova 'šepure' se razne mesne delicije. Dakle, kupiti kobasica, kulena, pršuta,..., nije problem pa čak ako fizički i ne uđete na 27. međunarodni sajam GAST: to bi međutim bila greška, naš je zaključak, jer za četiri eura (cijena ulaznice je tih 30 neprežaljenih kuna) ipak se ima dosta toga za vidjeti, prvenstveno probati, degustirati, a onda i kupiti. Negdje uz kakav sajamski popust, negdje možda i ne, ali gotovo da nismo vidjeli nikoga kako iz Velike dvorane na Gripama izlazi praznih ruku, bez vrećica s mesom, sirevima, medom, kiselišem, uljem, zdravim sokovima, vinima, pivom, sladoledom...
Melem za njuh
Možda zbog generalnog dojma skučenosti, možda zbog strateškog rasporeda izlagača koji je to naglašavao, ali glavni 'udar' GAST-a je na osjetilo – njuha! Miomirisi mesnih prerađevina ili 'jačih' sireva širili su se hodnicima Gripa, davali su tom nekako domaćinskom ugođaju dodatni štih i brojni kuhari na različitim izložbenim prostorima koji su svako malo nešto kužinavali. Šetajući kroz gornju etažu – onaj ulazni dio uz tribine – da se naslutiti zabava za nepce koja će uslijediti, na stepenicama pored – ah, kako prigodno! - ulaza u strojarnicu gužva je od kupaca zainteresiranih za kulenovu seku, dok se pravi crescendo doživi na samom ulazu na parter.
- Mi već 20 godina dolazimo u Split, još od kada je sajam bio na Žnjanu. Lijepo je i ovdje, ambijent je dobar pa neka je malo manji prostor. Vidim da ima ljudi i to je najbitnije. - za kratki razgovor smo 'uhvatili' velikog, svjetski poznatog Istrijanina.
Giancarlo Zigante sa svojom firmom je pripremio trodnevni spektakularni program, praktički stalno se nešto događa na njihovom štandu od chefa koji priprema fuže s tartufima, degustacije vina ili ostalih proizvoda. 'Nudimo naše proizvode s tartufima, uljima i vinima koje stvaramo u Istri. Naravno, trudimo se cijelo vrijeme pokazati ljudima naše proizvode, a kada se uvjere u kvalitetu, onda su ljudi spremni i kupiti.' - optimističan je naš sugovornik, dok se sa štanda tvrtke Zigante Tartufi d.o.o. širi reski miris te, za Dalmaciju neobične namirnice, naizgled neuglednog, a cijenjenog gomolja.
Gužva kod 'Leda'
Čašu je nekako napola praznu doživio predstavnik Leda, makar je i na njihovom štandu vladala prilična gužva. Ništa neobično jer se mogla degustirati paleta sladoleda za ovu sezonu pa su djevojke imale pune ruke posla. 'Sajam je površinom malen, a i u Areni nam je pristup bio puno bolji. Držim da Dalmaciji ovakvih događaja nedostaje pa bi trebali biti na jednom većem nivou... Zasad je sasvim zadovoljavajuća posjeta, očekujemo da će idućih dana, prema vikendu, biti još bolje.' - ipak smo zaključili u pozitivnom tonu kod Leda, dok na susjednom štandu nije bilo dvojbe, zadovoljni su!
- Prodajemo namještaj od ratana i pergole za terase, mogu reći da nismo očekivali ovoliko ljudi imajući u vidu kišno vrijeme. - kazao nam je Josip Aničić iz Rattan Sedie. Iako dosta rade s ugostiteljima i firmama, nije neobično da kupci budu 'obični' građani koji uređuju stan ili vikendicu. Moramo naglasiti i da na GAST-u nije samo spiza privukla ljude, pa neka su dobri bokuni forte i najveći mamac za prosječnog posjetitelja: ozbiljne tvrtke pa i one manje ozbiljne raznih profila mogle su naći svašta zanimljivog na sajmu. Od tepiha i tapisona, posuđa i opreme, preko dizajnerskog namještaja (vrijedi baciti pogled na štand Ka3ge, domaćeg proizvođača (!) stolica s pogonom u Dalmatinskoj zagori) ili 'ozbiljnog' namještaja od punog drva do frižidera za izlog, profesionalnih strojeva u ugostiteljstvu (perilica, štednjaka, espreso aparata,...), hidromasažnih kada,...