Damir Barbir, potpredsjednik SDP-a Split, poslao nam je priopćenje u kojem se osvrnuo na stanje u prometu na križanju Velebitske ulice i Poljičke ceste.
Njegovo priopćenje prenosimo u cijelosti i autentično:
Obzirom da smo na svakoj dosadašnjoj sjednici gradskog kotara Trstenik u zapisnik naveli problem skretanja u lijevo iz smjera Velebitske ulice na Poljičku cestu (smjer prema centru grada) i sa tim činom više puta obavijestili gradske službe, a od istih nismo dobili nikakav odgovor, moram o ovom problemu obavijestiti medije.
Naime, navedeno križanje je jedno od možda 3 najveća u gradu Splitu i samim time je vrlo prometno. Uz to razvojem plaže Žnjan tim raskrižjem svakodnevno prometuje dodatni broj vozila, a posebno ljeti. S obzirom da dva prometna traka prometuju put juga Velebitskom ulicom, a ne postoji dopunska strelica na skretanju iz Velebitske ulice na Poljičku cestu, riječ je o velikoj opasnosti za sve sudionike prometa sa možebitnim smrtnim posljedicama u budućnosti.
Zadnja prometna nesreća se na tom križanju dogodila ljetos, gdje su nesretnu ženu izvlačili iz vozila punih 45 minuta.
Na sreću nitko nije poginuo.
I prije, a i poslije toga događaja smo o problematici obavijestili gradske službe, međutim odgovor nismo dobili, a kamo li rješenje.
Kao primjer sličnog križanja, navodim križanje Velebitske i Vukovarske ulice (oko 400 metara iznad navedenog križanja) gdje je u prometnoj nesreći žena izgubila život, jer dopunska strelica nije radila. Naknadno je taj problem uklonjen, ali ljudski život je nepovratno izgubljen.
Naime, člankom 20. stavkom 1. Zakona o sigurnosti cestovnog prometa („Narodne novine“, broj: 67/08., 48/10., 74/11., 80/13., 158/13., 92/14., 64/15. i 108/17.) propisano je da uređaju za davanje znakova trobojnim prometnim svjetlima se može dodati dopunsko prometno svjetlo u obliku zelene svjetleće strelice ili više takvih znakova. Dakle, uz potrebu postoji i pravni temelj za postavljanje dopunskih strelica.
Također u medijima se kontinuirano upozorava na važnost sigurnosti cestovnog prometa, čak i na državnoj razini postoji Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa, stoga je paradoksalno da službe grada Splita ignoriraju moje višestruke apele da se ovaj problem riješi.
Zar je potrebno da netko pogine prije nego odgovorne službe započnu raditi svoj posao?