U Malom Lošinju u nedjelju 11. kolovoza došlo je do strašne nesreće na trajektu Lastovo kada su oko 15:30 tijekom pada ulazne rampe trajekta poginula tri Jadrolinijina mornara, a jedan je teško ozlijeđen.
Poginula su trojica pomoraca Jadrolinije, vođa stroja i dva kormilara. Teško je ozlijeđen prvi časnik palube, a mediji su isprva prenosili da su njega iz mora spašavali putnici, prolaznici i ribari, no ta informacija nije točna.
Naime, u redakciju se javila obitelj povezana sa slučajem, u cilju da isprave netočnu informaciju koja kruži medijima.
"Po pitanju ozlijeđenog člana posade koji je završio u moru s teškim tjelesnim ozljedama, po portalima se pisalo da su mu u pomoć uskočili građani i ribari što nije točno - u pomoć mu je uskočio član posade", kazali su nam izvori bliski slučaju.
"Posada je jedna drugima pomagala. Važno je to naglasiti, pogotovo u ovoj situaciji gdje mnogi spekuliraju i imaju netočne informacije. Želimo da se ispravi ova informacija", dodaju.
"Posada je strašno pogođena ovim slučajem, pogotovo zapovjednik. U iznimno teškoj su situaciji, a ispada da su im pomagali građani a ne posada na brodu. Oni su kao mala obitelj, i upravitelj stroja Zvonimir Franić je pružio pomoć ozlijeđenom članu posade i skočio u more do dolaska hitne pomoći i vatrogasaca", rekli su za Dalmaciju Danas.
Član posade o kojem se ne govori
Isto je kazao jutros i kapetan Ivan Srzentić iz Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije (SSPJ) za N1.
"Kroz javnost se provlači priča o nekakvim imaginarnim spasiocima četvrtog člana posade. Moram istaknuti člana posade Zvonimira Franića koji je spasio svog kolegu kad je skočio u more. Time sam sve rekao na koji način je pomorcima Jadrolinije stalo i do brodova Jadrolinije i do svojih kolega. To još nitko nije spomenuo", rekao je kapetan Srzentić.
Zaposlenicima koji su prošli kroz traumatično iskustvo ponudit će se psihološka podrška te svaka druga koja će biti potrebna, potvrdili su iz Jadrolinije. Kompletna posada je zamijenjena, a brod Vladimir Nazor početkom tjedna nakratko je preuzeo liniju Zadar - Ist - Olib - Premuda - Mali Lošinj, s time da bi stao na otoku Premuda jer su izvidi mjesta nesreće na Malom Lošinju još bili u tijeku. Ključan odgovor trebalo bi dati vještačenje hidrauličkog motora za podizanje rampe. Ono bi trebalo pokazati je li bio ispravan sistem kočenja koji bi trebao spriječiti slobodni pad rampe čak i uz odsustvo zaštitnih klinova.
Obdukcija je pokazala da je trojici pomoraca smrt bila trenutačna i da im nikakva medicinska intervencija nije mogla pomoći.




