Ravnateljstvo civilne zaštite započelo je niz edukativnih i informativnih aktivnosti diljem Hrvatske povodom obilježavanja 20 godina postojanja broja 112 u Hrvatskoj. Ovaj jedinstveni europski broj za hitne službe uveden je 11. veljače 2005. godine, a od tada je zabilježeno više od 37 milijuna poziva.
Sustav dostupan 24 sata dnevno
Sustav 112 djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova te neprekidno, 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu, osigurava zaprimanje dojava putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila. Ovim besplatnim pozivom građani Hrvatske, ali i svi posjetitelji, mogu zatražiti intervenciju hitnih službi poput policije, vatrogasaca i hitne medicinske službe, a prema potrebi angažiraju se i druge operativne snage sustava civilne zaštite.
Posebna značajka sustava je mogućnost zaprimanja hitnih poziva na pet stranih jezika - engleskom, njemačkom, talijanskom, mađarskom i slovačkom, čime se dodatno osigurava sigurnost turista i promiče Hrvatska kao sigurna destinacija.
Aktivnosti Područnih ureda civilne zaštite
U obilježavanje Dana jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 uključili su se i područni uredi civilne zaštite u Zagrebu, Splitu, Rijeci, Osijeku i Varaždinu. Cilj ovih aktivnosti bio je istaknuti važnost brze i učinkovite reakcije na hitne situacije te dodatno educirati građane o ulozi i značaju broja 112 u svakodnevnom životu.
Vrijedi napomenuti da je i u Splitu, svečano u sportskom duhu obilježena 20. godišnjica uspostave broja 112, jedinstvenog europskog broja za hitne situacije. Tim povodom, održana je karting utrka u objektu "Luda Baba" na TTTS-u, u kojoj su sudjelovale razne žurne službe. Na stazi su se natjecali članovi Hitne medicinske pomoći, Policijske uprave splitsko-dalmatinske, vatrogasaca, HGSS-a, Crvenog križa i ravnateljstva civilne zaštite. Ove godine, najbrži su bili vatrogasci, otkrio je Srđan Kuščević, pročelnik Područnog ureda civilne zaštite Split za Dalmaciju Danas.
Više od 37 milijuna poziva u 20 godina
Broj 112 u protekla dva desetljeća primio je više od 37 milijuna poziva. Svaki se poziv shvaća krajnje ozbiljno, no postoje i oni specifični, ističe Kuščević.
"Često imamo karakteristične pozive, osobito u vezi s vremenskim uvjetima. Kada puše jugo, javljaju nam se meteoropati na koje utječu vremenske promjene. Neke od njih već poznajemo i imamo ih memorirane. Ponekad, kada nemamo puno posla, porazgovaramo s njima jer ljudima nekad jednostavno treba netko tko će ih saslušati. No, ako smo zauzeti, objasnimo im situaciju i oni obećaju da će nazvati drugi put", kaže Kuščević, dodajući kako vjerojatno isti ljudi zovu i ostale hitne službe koje prema njima postupaju na sličan način.
Sigurnost na prvom mjestu
Kuščević naglašava kako su djelatnici centra 112 uigran tim koji osigurava sigurno okruženje za sve građane.
"Svi centri rade jako dobro i trudimo se uvijek biti još bolji. Za kraj, poruka svim građanima – u slučaju opasnosti, uvijek zovite 112", zaključio je Kuščević za Dalmaciju Danas.
Sustav 112 u Hrvatskoj već dva desetljeća predstavlja ključnu sponu između građana i hitnih službi, dok njegova dostupnost i organiziranost značajno pridonose sigurnosti svih koji borave u zemlji.