Jutros su u Gradu Splitu objavili da su neslužbeno izviješteni o tome da je Grad Split izgubio spor u korist dr. Nebojše Kneževića i drugih na TTTS-u.
Prvostupanjska presuda donesena je na Općinskom sudu u Splitu po sutkinji Dunji Ljubičić 22. kolovoza 2016. godine, a na Županijskom sudu u Zagrebu nakon dvije godine nepostupanja, promjenom suca u postupku u 10. mjesecu 2018. godine, po sutkinji Niki Grospić Ivasović sada je navodno donijeta presuda po kojoj građani Splita moraju platiti gotovo 150 milijuna kuna dr. Nebojši Kneževiću. I to u trenutku kada u realizaciju ide izgradnja obilaznice od Mravinaca do TTTS-a i priprema svih ostalih projekata.
VEZANI SADRŽAJ:
Prema neslužbenim informacijama kojima raspolažemo, ova je informacija šokirala Grad Split jer su postojala saznanja da Grad dobro stoji u sporu. Kako je i sam Grad jutros naveo u jutrošnjem priopćenju, radi se o "kosturima iz prošlosti s kojima se suočava ova gradska uprava" iz čega se nedvojbeno može zaključiti koga aktualna gradska vlast drži odgovornim za aktualnu situaciju.
Ovakva presuda i moguća blokada Grada imali bi nesagledive posljedice na Split i puno šire područje.
Dragan Brtan, pročelnik Upravnog odjela za financijsko upravljanje i kontroling Grada Splita, za Dalmacija Danas komentirao je ovakav razvoj situacije.
- Dobili smo neslužbenu informaciju da je presuda išla u korist dr. Kneževića. S obzirom na visinu spora, period i neke zatezne kamate, prema grubim izračunima radi se iznosu od oko 150 milijuna kuna. Nismo dobili presudu i ne znamo njeno obrazloženje. Ono što je činjenica, Županijski sud u Zagrebu je viša instanca, ako presuda ide u njegovu korist je pravomoćna što mu nudi mogućnost pokretanja ovrhe nad žiro računom Grada Splita - kazao nam je Brtan podsjetivši na način punjenja proračuna:
- Samo donošenje proračuna na milijardu kuna ne znači da Grad Split u tom trenutku ima milijardu kuna. Proračun se puni svakodnevno i teško da Grad u bilo kojem trenutku raspolaže ili je raspolagao sa 150 milijuna kuna, što bi na neki način spriječilo samu blokadu. Grad Split ima potpisane ugovore, preuzete obveze, određene fiksne troškove. Izravno ili neizravno, 2000 ljudi prima plaću preko proračuna. Tu su proračunski korisnici poput vatrogasca, vrtići, kazalište, određene gradske firme i ustanove se u cijelosti financiraju iz proračuna poput Parkova i nasada. Drugim riječima, nastupila bi blokada i zastoj rada gradskih institucija sve do trenutka dok se sama blokada ne bi napunila. To je najcrniji scenarij.
Potpisali smo brojne ugovore, do sada smo uredno servisirali preuzete obveze. Ako se ugroze servisiranje obveza, plaćanje usluga, to bi značilo potencijalne tužbe. Oštete su nesagledive. Iskreno, ni ne razmišljam o takvom scenariju jer učinke takvog scenarija u ovom trenutku bilo bi jako teško vrijednosno iskazati. U mojih 15 godina ranog staža nikada nisam imao saznanja o ovakvom slučaju - zaključio je Brtan.
Hoće li istok grada ostati bez vodovoda i kanalizacije?
Podsjetimo, lani je u prostorijama Vodovoda i Kanalizacije predstavljen plan rada gradske komunalne tvrtke Vodovod i kanalizacija Split, te projekti aglomeracije Trogir – Kaštela – Solin – Split, vrijedan 2,2 milijarde kuna. Tek što su se “kockice” posložile na svim poljima kako bi do pokretanja ovog projekta konačno došlo, i kada se pronašao model financiranja, u prvi plan ubrzo je došao već dugogodišnji spor koji je nastao nakon ulaganja žalbe od strane dr. Nebojše Kneževića na Rješenje Ministarstva graditeljstva o izdavanju lokacijske dozvole za vodovodni i kanalizacijski sustav koji bi trebao prijeći sjevernom stranom TTTS-a, a čija trasa dijelom prolazi preko čestica u njegovom vlasništvu.
Dr. Knežević je prvo bio izgubio spor pred Upravnim sudom prije otprilike 18 mjeseci kada je odbijena njegova žalba, ali je nakon toga istaknuo prigovor prema Visokom upravnom sudu Republike Hrvatske. Istok grada uvelike je počeo strahovati da im osigurane europske milijarde za kanalizacijski sustav doslovno ne bi pobjegle iz ruku. Sada su se ta strahovanja pokazala opravdanima.
Toni Čović, predsjednik Mjesnog odbora Srinjine, u lanjskom razgovoru za Dalmacija Danas u prvi je plan stavio sporost pravosudnog sustava.
– Sporna je čestica na TTTS-u zbog žalbe dr. Kneževića na projektnu dokumentaciju. Situacija, naravno, nije sporna zbog nečije žalbe nego trajanja sudske zavrzlame. Upravnom sudu, koji je rješavao ovaj spor, trebalo je četiri godine da donese presudu. Od četiri zakazana ročišta u 2017. održalo se samo jedno. Inače pisana presuda putovala je puna četiri mjeseca. Za nas je to predugo. Nakon ove presude g. Knežević se žalio na Viši Upravni sud i upravo je to razlog zašto smo odlučili zajedno javno istupiti. Viši Upravni rok nema rok kada bi se trebao sastati; može danas, a može i za dvije godine. To je za građane istočnog dijela Splita nedopustivo. Mi imamo spremnu dokumentaciju i s tom dokumentacijom moramo aplicirati na fondove EU. Zadani rok je u lipnju, a to čekanje može dovesti sve u pitanje. Naglašavam da ne činimo pritisak na Viši Upravni sud u smislu presude, ali molimo da se nađu u što kraćem roku i da donesu presudu. Ovdje se ne radi o interesu jedne kuće, ulice, pa čak i naselja. Ovo je interes cijelog istoka Splita i 30 tisuća ljudi. Kanalizacija nije luksuz, to je danas minimum standarda života – kazao je Čović u travnju 2018. za Dalmacija Danas.
Splitska veletržnica na TTTS-u nema legalnu pristupnu cestu!
Većina cesta oko TTTS-a i unutar samog TTTS-a ne spada u kategoriju "nerazvrstane ceste", nego su u privatnom vlasništvu dr. Knezovića! To defacto znači da Split nema legalnu pristupnu cestu gradskoj veletržnici.
U kategoriju nerazvrstanih cesta spada samo dio od križanja za Stobreč pa 880 metara sjeverno prema TTTS-u. Samo na toj dionici vrijedi nadležnost Grada Splita. Iza te crte, a ona otprilike pada do bivšeg odlagališta pauk službe (sada nogometni teren s umjetnom travom), cesta više nije nerazvrstana već je u privatnom vlasništvu dr. Nebojše Kneževića. Uz to, upravo za ovo područje u tijeku je imovinsko-pravni spor između Grada i dr. Kneževića. Naš izvor iz Grada Splita tvrdi da se upravo zbog ovakve situacije Grad od slučaja do slučaja muči da bi se sačuvala sigurnost građana u jednoj takvoj imovinsko-pravnoj zavrzlami. Svaki pokušaj da se popravi stanje na toj dionici do sada je završavao tužbom protiv Grada, stoga su u Gradu vrlo oprezni.
Padaju li strateški projekti ceste Mravince - TTTS i Omiške zaobilaznice?
Dvije od tri najopterećenije točke u Hrvatskoj nalaze na ulazima u Split, gdje sa solinske strane dnevno prometuje oko 55 tisuća, a sa stobrečke oko 62 tisuće vozila. Split bi velike gužve koje se ponavljaju svako ljeto na prilazima gradu trebao riješiti realizacijom dvaju ključnih projekata koja su uključena i u Strategiju prometnog razvoja Republike Hrvatske: obilaznicom splitske aglomeracije od Solina do Omiša preko južnih padina Mosora (Solin – Mravince – TTTS – Stobreč) koja je u fazi projektiranja te u novom ulazu u Split s autoceste na čvoru Vučevica, preko tunela Kozjak do čvora na DC 8 u Kaštelima, dalje preko mosta na Kaštelanskom zaljevu pa sve do trajektne luke.
– Mogu najaviti da ćemo do kraja godine pokrenuti fizičke aktivnosti na terenu od Mravinaca preko Karepovca prema TTTS-u te do kraja godine očekujemo građevinsku dozvolu – kazao je župan Blaženko Boban krajem veljače na sjednici Županijske skupštine. Pokaže li se pravomoćna presuda u korist dr. Kneževića istina, i ovaj projekt bi se u najboljem slučaju mogao odgoditi godinama!
KRONOLOGIJA SLUČAJA
siječanj 2014. - izdana lokacijska dozvola za projekt
svibanj 2014. - Ministarstvo graditeljstva odbija žalbu Nebojše Kneževića i drugih lipanj 2014. - Knežević kao vlasnik parcele pokreće upravni spor
veljača 2016. - dopušteno uključivanje Agencije u postupak
prosinac 2016. - prvo odgađanje ročišta u sporu
10. veljače 2017. - drugo odgađanje
31. ožujka - treće odgađanje
12. lipnja - novi termin ročišta