Za vrijeme rasprave o izvješće gradonačelnika za razdoblje od siječnja do lipnja ove godine, za riječ se javio predsjednik splitskog Gradskog vijeća Igor Stanišić (HGS).
Osvrnuo se splitski "metro".
- Rečeno nam je da košta oko 300 tisuća kuna, međutim pitam se koliko košta sve ostalo - zaposlenici, gorivo... Nema šanse da je to pokriveno sa spomenutih 300 tisuća kuna.
Pisao sam Hrvatskim željeznicama, oni su me uputili na HŽ Kargo, ali nisam dobio niti jednu prvu informaciju. Iako "metro" ne plaćaju građani Splita, u konačnici ga plaćaju porezni obveznici RH. Bilo bi pristojno da znamo koliko nas košta ovaj projekt i toliko.
Smatram da je načelno gradska željeznica dobar projekt se ukazala potreba za jednom takvom prugom. Međutim, nisu stvoreni preduvjeti za jednom takom prugom. Mislim da treba ukinuti ovu prasku, vidljivo je da projekt nije saživio s građanima.
Na moju sugestiju uveo sam elektronsko glasovanje u vijećnici, ali sam vidio da se nije pokazalo praktično, pa smo danas odustali od njega.
Možda je sad više putnika kad je u metro ušlo 27 aktivista, ali pripremimo projekt za neku budućnost. Forsiranje nema smisla! - kazao je Stanišić.
Odgovorio mu je Petar Škorić (HDZ).
- Red je da repliciram. Možemo razgovarati o statusu gradske željeznice, koliko je zaživjela koliko ne, koliko je pripremljena koliko nije.
"Rasterećenje ulaza u grad"
Uveli smo je radi prometnog rasterećenja grada. Radi se nekoliko modela s kojima planiramo rasteretiti ulaz u grad, trajektnu luku itd. Skupa s HC-om radimo na rješenjima kako bi prestalo prepucavanje tipa "hoćemo tunel", "hoćemo cestu". Sigurno da sada nema isplativosti, no to je dio šireg projekta da bi ta linija zaživjela.
Primjerice, integriranom Prometovom linijom od zračne do trajektne luke već sada preko 30 posto putnika se koristi javnim gradskim prijevozom. To im bitno skraćuje vrijeme putovanja i rasterećuje gužve.
Što se tiče gradskog prijevoznika Promet, najavljeno je da će smanjiti duplo prolaske kroz trajektnu luku, a to će poboljšati protočnosti. Moramo stvarati navike kod građana i poticati ljude da se služe Kopilicom. Primjerice, trebalo mi je dvije godine da se naučim voziti tramvajem u Zagrebu.
Ovu liniju želimo dovesti do razine isplativosti, a ukidati je nema smisla! - rekao je Škorić.
- Mislim da ovaj eksperiment ne mora platiti netko drugi. Ne može se ništa na silu, pogotovo ništa na silu ne ide u Splitu.
Duje Sičić (HDZ) je rekao da bi bilo dobro kad bi Stanišić odgovore tražio unutar Grada, a ne van njega, s čim se predsjednik Vijeća složio.
Opara: Uvijek sam spreman priznati pogrešku
Gradonačelnik se nakon brojnih prozivki obratio vijećnicima i naglasio kako je upravo Gradsko vijeće donijelo program rada u kojem je i njegovo izvješće, tako da ne stoji optužba Marijane Puljak da je ono došlo prekasno.
Izlaganje Bradarića Šljuje nazvao je “tekstom s klikabilnim zvučnim naslovima” te je da predstavlja pamflet koji pripada jednom
oporbenom predstavniku.
- Što se tiče izlaganja gospodina Stanišića, uvijek sam spreman priznati pogrešku, a po pitanju metroa, rado ću s vama podijeliti izvješće čim ga dobijem od Hrvatskih željeznica - kazao je Opara.






