„Nakon dugo vremena čekanja i zapostavljanja splitske prometne mreže koja je usko povezana i s okolnim gradovima i prigradskim područjima, sa zadovoljstvom vam mogu prenijeti da napokon ulazimo u fazu početka realizacije važnih prometnih infrastrukturnih projekta na području grada Splita, Solina i okolice“, otkrio nam je u početku razgovora gradonačelnik Solina Dalibor Ninčević.
Prema „Strategiji razvoja Urbane aglomeracije Split“ jedan od takvih projekata vezan je raskrižje pod nazivom „Širina“ u Solinu koje je prema statistikama jedno od najopterećenijih raskrižja u cijeloj Hrvatskoj.
Počeci radova 2021.?
„Došli smo u fazu ishođenja lokacijske dozvole za ovaj projekt. Prije nekoliko dana objavljen je javni poziv za prethodno savjetovanje koje opet prethodi javnom natječaju za izvođenje radova“, objasnio nam je Ninčević.
Solinski gradonačelnik vjeruje da će se početkom 2021. godine moći i fizički vidjeti početci radova na velikom prometnom raskrižju „Širina“. Vrijednost projekta je oko 135 milijuna kuna, a dokumentacijom je obuhvaćena izgradnja nadvožnjaka duže od oko 440 metara, nadvožnjak će imati dva odvojena kolnika s četiri prometne trake.
„Time će se osigurati bolji prometni tok na tom području, te će se smanjiti gužve iz smjera Kaštela prema Splitu. U prometnom smislu uvelike će se rasteretiti i grad Solin“, naglasio je te se odmah u nastavku osvrnuo na drugi projekt koji je kako kaže od ogromne važnosti za Solin i okolna mjesta koja su u solinskom gradskom sastavu.
Odvojak prema Kučinama
„Riječ je o izgradnji odvojaka iz pravca Splita prema naseljima Priko Vode, Mravince i Kučine. Ova naselja nisu bila povezana već ranijim projektima u trenutcima izgradnje već postojećeg nadvožnjaka. Trenutno je i taj projekt na čekanju ishođenja lokacijske dozvole i kako sam obaviješten od uprave Hrvatskih cesta d.o.o. uskoro bi trebao biti objavljen javni poziv i za ovaj projekt. Znači radovi se mogu očekivati krajem 2020. ili početkom 2021. godine“, zaključuje. Ninčević nam je otkrio da je vrijednost ovog projekta 15 milijuna kuna te da je od krucijalne važnosti za Solin i njegova okolna naselja.
Dva i pol kilometra prema TTTS-u
Treći projekt koji je također u fazi osiguravanja lokacijske dozvole je projekt koji se samo jednim dijelom tiče Solina, ali je jednako bitan i važan za cijelu prometnu mrežu u gradu Splitu. Naime radi se o čvoru Mravince i čvoru TTTS. Planirana dužina koja će izgraditi je 2 i pol kilometra, a vrijednost radova procjenjuje se na oko 220 milijuna kuna s izgradnjom svih pristupnih cesta.
„Konačno smo dočekali i ovo vrijeme te mislim da nas nitko više ne može zaustaviti u provođenju ovih projekata vezanih za splitsku aglomeraciju. Ovo je godinama bio veliki problem grada Splita, okolnih mjesta i gradova, napokon ćemo to riješiti“, zadovoljno zaključuje gradonačelnik Solina.