Pandemija koronavirusa, osim na zdravlje i živote stanovništva, ostavila je posljedice i na svjetsku ekonomiju. Brojne tvrtke bile su prisiljene otpustiti radnu snagu i staviti ključ u bravu, a one koje su opstale, drastično su 'stegle pojas'.
U cilju očuvanja osnovnog poslovanja i radne snage, mnoge tvrtke rezale su troškove koji su im se u ovoj situaciji činili najnebitnijim, poput budžeta za oglašavanje. Luka Šipić iz agencije za odnose s javnošću “Vrh komunikacije”, objasnio je zašto to nije baš najmudriji potez.

- Takva reakcija je razumljiva zbog prvotnog šoka, ali ne mogu kazati da je mudra. Naime, tvrtka živi od prodaje svojih proizvoda ili usluga. Ako i u krizi želi opstati, ona i dalje mora komunicirati, a najgore što može napraviti je prestati s oglašavanjem. Istraživanje IPSOS Pulsa je pokazalo da se više od tri četvrtine građana slaže s tvrdnjom da im znači kada vide da su tvrtke prilagodile svoje poslovanje ili da im je važno znati da tvrtke misle o tome kako se prilagoditi građanima. Također, 93 % ispitanika koristi medije jednako, ili više nego prije pojave koronavirusa. Dakle, jasno je da građani očekuju od brendova da nastave komunicirati, posebno sada kada su svi online. Naravno, to se najviše odnosi na one kojima poslovanje nije zabranjeno, ali i oni koji trenutno ne rade i nemaju prihoda mogu pronaći način da ostanu u kontaktu sa svojim potrošačima.
Što bi savjetovali tvrtkama, kada i na koji način se oglašavati u ovo vrijeme?
- Savjetovao bih da se prilagode situaciji, jer dolazi novo vrijeme, a oni koji prežive ovu krizu iz nje će izaći puno jači nego što su bili prije krize. Zato je ključno je da nastave s marketinškim aktivnostima i da nastave komunicirati sa svojim kupcima. Ako pogledamo podatke o posjećenosti internetskih portala, gledanosti televizije i vremena provedenog na društvenim mrežama onda je jasno gdje se oglašavati. Naravno, sve ovisi o budžetu, ali ključ je u prilagodbi sadržaja.
Danas nije mudro kreirati oglase za krevete i ormare za uređenje apartmana, kada ne znamo što će biti sa sezonom. Međutim, pametno bi bilo ulagati u oglašavanje za dostavu proizvoda, ili za održavanje kontakta s korisnicima, bez obzira na to što trenutno ne rade. Građani će tijekom ove krize s brendovima razviti dugoročni odnos, zato je ključno da se sadržaj prilagodi njima, a poslije će se ubirati plodovi.
Je li online poslovanje u ovom trenutku jedino rješenje za opstanak brojnih tvrtki?
- Da, u ovom trenutku je online poslovanje jedino rješenje za većinu tvrtki. Međutim, sada je vrijeme da svi oni koji su odbijali prebaciti svoje poslovanje na digitalne platforme, to učine. Tvrtka bez profila na društvenim mrežama danas je nevidljiva, a sada je pravo vrijeme da postanu vidljivi.




