Splitski dizajnerski duo Mišo Komenda i Karlo Kazinoti osvojili su natječaj za najbolje vizualno rješenje vukovarskog Vodotornja. Na natječaj koji je objavljen krajem svibnja je pristiglo 32 rada, a njihov je osvojio najviše glasova žirija i 20 tisuća kuna.

Vukovarski Vodotoranj predstavlja simbol pobjede i novog života, a baš time su se i vodili pri izradi vizulnog identiteta.

– Kako je vukovarski Vodotoranj simbol hrvatskog zajedništva, nešto što simbolizira taj otpor u Domovinskom ratu, nismo ga željeli banalizirati na čistu formu Vodotornja. To je ono što nas razlikuje od drugih natječajnih radova. Nas je zaintrigirala činjenica da je pogođen projektilima 640 puta, a unatoč tome je za cijelo vrijeme borbe za grad ostao čitav i na istom mjestu. To nam je bio start. Željeli smo prikazati da je upravo pokušaj destrukcije i ranjavanje grada i njegovog simbola ono što je narod snažnije povezalo i dodatno ojačalo. Stvorili smo raster od 640 točaka i izuzimanjem tih točkica, koje predstavljaju projektile, od osnovnog rastera i premještanjem u neki novi, stvorili pomalo rasuti kvadrat koji predstavlja baš tu ideju otpora i zajedništva – kaže Mišo Komenda.

Njihov inovativni pristup je prepoznalo i Ocjenjivačko povjerenstvo.

– Rad autorskog tima Kazinoti & Komenda već se na prvi pogled svojim originlnim pristupom temi izdvojio od ostalih prijedloga. Dok su se svi ostali prijedlozi bavili manje ili više uspješnijom stilizacijom fizičkog oblika Vodotornja kao temeljnim elementom vizualnog identiteta, navedeni autorski tim svjesnim je odmakom od ilustrativne interpretacije arhitekture samog objekta projektirao vizualni identitet, sposoban da ponese univerzalnu poruku o opstanku jedne snažne ideje unatoč svim strašnim okolnostima kojima je bila izložena. Površina kvadrata ritmizirana sa 640 točaka koje simboliziraju količinu pogodaka koje je pretrpio Vodotoranj, na simbolički način govori i o sudbini cijele Hrvatske. Međusobnim pretapanjem i razmjenom skupine točaka dvaju kvadrata na simbolički je način istaknuto i hrvatsko zajedništvo u tim strašnim vremenima. Ovo idejno rješenje svojim simboličkim i vizualnim vrijednostima nadilazi banalnosti tako česte kada su u pitanju vizualne interpretacije ovakvih tema – zapisalo je Ocjenjivačko povjerenstvo prilikom objave pobjednika natječaja.