Reklama Erste banke u kojoj se pojavljuju gej i transrodne osobe podigla je prašinu među konzervativnim udrugama u Hrvatskoj.
Erste banka reklamom "Hrvatska treba ljude koji vjeruju u sebe" promovira pozitivne društve i ekonomske vrijednosti i zajedništvo svih pojedinica u društvu, neovisno o dobi, spolu, etničkoj, vjerskoj ili političkoj opredijeljenosti, spolnoj orijentaciji ili bračnom statusu. U jednoj sceni reklamnog spota pojavljaje se gej par te transrodna osoba što je razljutilo jednu konzervativnu udrugu, piše tportal.
Platforma CitizenGo pokrenula je on-line peticiju pod naslovom "Hrvatska treba ljude koji vjeruju u sebe, u brak, u obitelji!".
- Reklama Erste banke potkopava temelje hrvatskog društva i nameće nove društvene norme koje ne vode računa o zaštiti onoga što Hrvatska uistinu treba: stabilnu obitelj, zaštitu i pomoć za žene koje žele imati djecu, kvalitetnu a ne ideološku kurikularnu reformu, te stručne i učinkovite javne institucije kao i osobe i medije koje se usude govoriti istinu, a ako baš hoćete i banke koje nude kredite s nižim kamatnim stopama. - tvrde iz CitizenGo.
Reakcija LGBT aktivista
S druge strane, aktivistički LGBT portal Crol ljut je zbog akcije platforme CitizenGo kojima poručuju:
- CitizenGo-u i njihovoj ekipi jednom zauvijek mora postati jasno da Hrvatska nije samo njihova, i da nikad neće postati samo njihova. - poručili su. Navode i da je Erste banka iz verzije reklama za neke televizije, "kako im javljaju čitatelji, a u što su se sami uvjerili", izbacila kadar u kojem se dvojica mladića drže za ruke.
Je li Erste banka izbacila kadar u kojem se dvojica mladića drže za ruke?
U Ersteu pak kažu kako o izbacivanju kadrova nema govora, jer bi time poništili upravo one vrijednosti koje žele promovirati:
- Video spot "Naša zemlja treba ljude koji vjeruju u sebe" u originalu traje više od minute te se prikazuje na televiziji, ali i online kanalima, uključujući i društvene mreže. Za potrebe televizijskog prikazivanja spota, ovisno o medijskom zakupu kreirano je nekoliko skraćenih formata u kojima su neki prizori izostavljeni, ali su pritom zadržani svi njegovi akteri, odnosno temeljna ideja kampanje. S druge strane, na online kanalima i društvenim mrežama tijekom cjelokupnog trajanja kampanje prikazuje se duža, integralna verzija video spota. Shodno tome, smatramo bitnim naglasiti da nije došlo do bilo kakvog povlačenja televizijskog spota ili skraćivanja s namjerom izostavljanja nekog njegovog dijela. Upravo suprotno, smatramo da će elementi kampanje u svim njezinim formatima i dalje adekvatno promovirati temeljnu ideju, a to je prosperitet društva kao cjeline - poručili su iz Erste banke, piše tportal.