Omiška koalicijija HDS - HSP priopćenjem se obratila javnosti u vezi uvijek aktualne omiške obilaznice.
Prenosimo ga u cijelosti i autentično:
Nakon dugog niza godina lutanja i odbacivanih prijedloga koje su nudili sveučilišni profesori, udruge inženjera (UGIS Split), prometni stručnjaci i građevinski inženjeri koji se mogu poistovjetiti s imenom Ivana Vulića dip. ing. građ., Grad Omiš konačno je pozitivno reagirao kada je u pitanju cjelovito i potpuno funkcionalno prometno rješenje Obilaznice Omiša ili bolje rečeno omiškog cestovnog čvorišta.
Gore navedenu rečenicu potkrjepljujemo zahtjevom Grada Omiša u sklopu III. izmjena i dopuna Prostornog plana Splitsko-dalmatinske županije koju potpisao pročelnik upravnog odjela za komunalne djelatnosti i uređenje prostora Stipe Žuljević Mikas dipl. ing. građ. na dan 11.12.2019. godine.
Ovim zahtjevom Splitsko-dalmatinska županija trebala bi izmijeniti, odnosno nadopuniti dio prometnih rješenja i koridora koji bi buduću brzu cestu Split –TTTS- Podstrana –Dugi Rat –Omiš iz pravca Splita u čvoru "Zakučac" ("Omiš-centar") povezali na državnu cestu D70, a samim činom potpuno funkcionalno povezali s našim gradom i autocestom u čvorištu Blato n/C.
U samom zahtjevu spominje se i hitna izgradnja dijela D70 i dvaju tunela dužine 50m (tunel "Priko") i 370m (tunel "Lisičina), što je dio buduće nužne korekcije državne ceste D70 na potezu D8 (Priko) –tunel "Priko"- tunel "Lisičina" do uklapanja na postojeću trasu državne ceste D70 u budućem čvoru "Zakučac", koja je zbog znanih i neznanih političkih i prostorno planskih razloga 13. travnja 2013. godine izbačena iz prostornog plana Grada Omiša.
Gore opisani zahtjevi i predloženi koridori vežu se na zahtjev da se i donja obilaznica gradska luka –Planovo – Lisičina (D70) uvrsti u prostorni Splitsko-dalmatinske županije čijom bi se izgradnjom omogućilo da Fošal u budućnosti postane pješačka zona.
Ovim zahtjevom Grad Omiš napravio je samo malen iskorak prema implementaciji i sprovođenju onoga što mu u prometnom smislu nedostaje, a to je cjelovita i potpuno funkcionalna veza s potpuno slobodnim prometnim tokom šireg područja grada, koji posebno u ljetnim mjesecima trpi enormne prometne gužve i zastoje.
Ostaje za učiniti ono najbitnije, a to je zahtijevati, izlobirati i vjerovati da je ovaj kompleksan i zahtjevan cestovni rasplet nužno sprovesti u djelo na gore navedeni način.
Kao predsjednik ogranka HDS-a u Omišu i kao gradski vijećnik konstantno od 2013. godine ukazujem na ovaj kompleksan problem. Zalaganje za ovakvo rješenje ujedno je bio dio predizbornog programa HSP-a i HDS-a na prošlim lokalnim izborima u Omišu, pa sam kao takav indirektno završio u košu "sabotera" i "pametnjakovića". Usprkos svemu borba za ovakvo rješenje na prestaje, a činjenice radi citirati ću riječi Ivana Kovačića, bivšeg Omiškog gradonačelnika izrečene prošle godine na sjednici županijske skupštine:
"Samo k..ten može isprojektirati ovakvo prometno rješenje"
Usprkos činjenici da smo od tadašnje i aktualne vlasti u Omišu proglašeni "sabotera" i "pametnjakovića" ostaje na kraju velika vjera, veliko ufanje i kao najveća ljubav koja će pobijediti ako istinski želimo bolji Omiš, pa i u ovom gore opisanom prometnom smislu.
U slikama Vam prilažem gore navedeni zahtjev i radne verzije idejnih rješenja i situacija omiškog cestovnog raspleta.
Politička poruka bila bi jasna: DOSTA JE JAVAŠLUKA, TRGNIMO SE KONAČNO DOK NE BUDE KASNO !!!
Vjerujmo svojim vlastitim vizijama, spoznajama i rješenjima, jer iz Zagreba funkcionalan prometni tok tvoga i moga Grada ipak je puno teže vidjeti.
Jesmo li iskreni, odvažni i nedvosmisleni pokazati će vrijeme.
S poštovanjem,
Za koaliciju HDS-HSP gradski vijećnik i član odbora za komunalna pitanja
Denis Dujmović