Podijelite

Splitski gradski vijećnik i predsjednik splitskog MOST-a, Ante Čikotić, podužom se objavom osvrnuo na prometne gužve u Splitu.

Njegovu objavu prenosimo u cijelosti i autentično:

Zakonom o cestama je propisano da se po litri naplaćene trošarine na energente uplaćuje 80 lipa na račun Hrvatskih cesta d.o.o., a sve kao naknada za financiranje građenja i održavanja javnih cesta.

Ukupni planirani prihodi Hrvatskih cesta za 2018. godinu iznose 2.68 milijardi kuna, od čega se čak, 74,21 % odnosi na prihod iz trošarine na energente za 2018. godinu u iznosi od 1.989 milijardi kuna. Ako svedemo te iznose na potrošnju goriva građana Splita i turista koji najviše u sezoni koriste splitske ceste i kupuju gorivo na BP na području grada Splita dolazimo do iznosa od cca 120 milijuna kuna izravne uplate prema državnoj tvrtki Hrvatske ceste.

Nadležnost nad održavanjem državnih cesta u Gradu Splitu imaju Hrvatske ceste d.o.o. – ispostava Split. Održavanje obuhvaća građevinsko održavanje kolnika, te vertikalnu i horizontalnu prometnu signalizaciju te ostalu opremu ceste.

Za razliku od primjerice grada Rijeke koja se izborila da u kategoriju Državne ceste, u koje spadaju glavni odnosno najvažniji prometni pravci kroz grad (na kojima se odvija i najintenzivniji promet, a obuhvaća 40 ulica u gradu Rijeci, političari su Splitu se izborili samo za koridor ulica od Zbora narodne garde ZNG-a do trajektne luke tj. dvije ulice POLJIČKA i ZVONIMIROVA (uz ulice preko trajektne luke i natrag preko Biankinijeve na Poljičku).

Nadalje,

uzmemo li u obzir da se u Gradu Splitu godišnje registrira 92.000 vozila te prilikom registracije uplatimo godišnju NAKNADU ZA UPORABU JAVNIH CESTA od čega se uprihodi cca 48 milijuna kuna (Split od toga dobije 3,1 %, ostatak ide Županijskoj upravi za ceste koja na području grada Splita ima 0 ulica).

Izravna davanja građana Splita za ceste
120.000.000 kn –> HC d.o.o.
48.000.000 kn –> ŽUC

u zadnjih 10 godina golemi iznos od skoro cca 220.000.000 €.

Grad Zadar, Grad Rijeka, Grad Zagreb i ostali manji, ali uspješni gradovi su izgradili moderne obilaznice u koje su Hrvatske ceste uložile stotine milijuna eura, a Split nema ni projekte niti troškovnike ni viziju, već se zadovoljava PR potezima i obećanjima Vlade i Gradske uprave da je Split važan i da će nam netko dati novce.

Treba reći dosta populizmu i megalomanskim obećanjima projekata koji se mogu realizirati minimalno za 10 godina poput tunela kroz Kozjak ili mosta do Kaštela. Trebamo hitno i neodgodivo da grad Split postane gradilište prometne infrastrukture da se naprave cjelovita i trajna rješenja prometa u pokretu i prometa u mirovanju jer novca ima i mora biti za grad koji ima jednu od najvećih putničkih luka na Sredozemlju, koji je sveučilišni grad, koji želi biti glavni, koji doprinosi razvoju i može biti motor cijele Dalmacije i šire regije. Puno dajemo, a malo se vraća, ali nije nam kriv Zagreb, već političari koji nas vode zadnjih 20 godina, dok nam ovi zadnji najslađe lažu i prodaju slatke naslove u medijima, a njihova realizacija se svodi na promjenu regulacije prometa.

Na tematskoj sjednici o prometu koje smo sazvali s ostatkom oporbe dati ćemo konkretna rješenja kao naš doprinos da prometna infrastruktura ne bude i kritična infrastruktura razvoja grada Splita.

Pozivam sve one koji misle da mogu dati doprinos konkretnim prometnim rješenjima u gradu Splitu da kritički progovore o problemima i ponude rješenjima i da se uključe u javnu raspravu. Tematska sjednica o prometnoj infrastrukturi, prometu u mirovanju i Prometu Split d.o.o. je prilika da otvorimo građanima oči i prisilimo vladajuće da bolje i više rade i bore se za građane grada Splita i okolice.

Pogledajte obavezno filmić neznanog junaka:



Podijelite

Komentiraj

Napišite komentar

* Obvezno potvrditi GDPR

*

Slažem se

Upišite svoje ime