Mala splitska tvrtka Selekcija.hr koja se bavi procjenom kandidata za posao, upravo je upisala velik poslovni uspjeh te se nakon poslovanja na domaćem probila i na strano tržište.

Naime, pobijedila je u finalu natječaja MOL grupe, u kojem se za posao ‘borila’ s mnogostruko većim međunarodnim tvrtkama te će se ubuduće hrvatska tehnologija i znanje koristiti pri zapošljavanju u jednoj od najvećih naftnih korporacija na svijetu. MOL grupa tako će na svjetskoj razini, u svim svojim društvima među kojima je i INA, koristiti poseban softver za procjenu i selekciju idealnih kandidata i budućih zaposlenika.

Slobodan Jović, direktor tvrtke i psiholog po zanimanju, s računalnim inženjerom Draganom Prljićem, dugo je razvijao napredni softver za selekciju kandidata.

– Radili smo ga s ciljem da bude sveobuhvatan, potpun i precizan, a ovaj posao potvrda je da po znanju i kvaliteti ne zaostajemo ni za velikim zapadnjačkim tvrtkama. Interes za softver raste svakim danom jer tvrtke sve više uviđaju koliko je važno procijeniti kandidata prije zaposlenja. Softver je namijenjen svakoj tvrtki koja se bavi ljudskim resursima, odnosno njihovim internim stručnjacima iz psihologije, ekonomije i drugih branši koje uz našu pomoć odabiru najprikladnije zaposlenike – rekao je Jović.

U kratkim crtama, softver funkcionira na sljedeći način – na jednom mjestu prikuplja i prati sve pristigle prijave za radnu poziciju koja je bila oglašena na portalima za zapošljavanje. Nakon toga, širi krug kandidata, automatski iz softvera, dobiva pristupne podatke za psihološko testiranje, a kada riješe testove, dobiva se uvid u njihovo radno ponašanje, vrline i mane te ostale kompetencije. Softver također nudi opciju video predstavljanja kandidata te njihovo sortiranje i ocjenjivanje prema specifičnim kriterijima. Prema potrebama poslodavaca, a nakon što naprave uži izbor kandidata, Selekcija.hr stručnjaci često sudjeluju i na samim intervjuima za posao prilikom kojih postavljaju i svoj set pitanja kojim pomažu poslodavcu u odabiru.

Psihološki testovi koje je osmislila tvrtka Selekcija.hr rade se godinama u pilot studijama, psihometrijski se provjeravaju, iz njih se dodaju i izbacuju riječi i u konačnici, kao gotov proizvod, izlaze testovi koji prema psihometrijskim analizama najbolje predviđaju prikladnost kandidata za određeno radno mjesto.

Softver sadrži i opciju tzv. “Procjene 360 stupnjeva” u kojoj se međusobno procjenjuju zaposlenici bez obzira na hijerarhiju, pa radnik procjenjuje šefa, kolegu i drugog radnika, a sve u cilju pravednije i učinkovitije raspodjele kadrova po radnim mjestima. Kroz ovaj modul na jednostavan način procjenjuje se ljudski kapital, prednosti i nedostaci pojedinaca te se nalazi prostor za rast i razvoj radnika i cijele radne organizacije.

 – Tu opciju koristio je jedan naš klijent čiji su djelatnici bili oduševljeni. Radišni pojedinci dobili su unaprjeđenje i ‘pravda’ je bila zadovoljena, a učinkovitost na poslu je evidentno porasla. Unutarnja procjena zaposlenika pomaže kadrovskom planiranju, razvoju karijere zaposlenika, procjeni njihovih potencijala za adekvatne pozicije i potrebne edukacije… Naravno, moguće je dobiti i mišljenje radnika o voditeljima, što je vlasnicima tvrtki iznimno važno – istaknuo je Jović i dodao kako bi mnogim hrvatskim tvrtkama ovakav tip procjene jako pomogao.

Popularna platforma u Hrvatskoj

Njihovu platformu do sada su koristile velike domaće tvrtke poput KING ICT-a, eKupi, Addiko banke, Hrvatske lutrije, Brodosplita, INA-e, Bluesun hotela… te tako pronašle idealne kandidate za potrebna radna mjesta.

Osim suradnje s velikom naftnom kompanijom, Selekcija.hr upravo je dobila i značajna sredstva iz EU fondova za proširenje softvera i automatizaciju rada u ljudskim resursima čime će, poručuju iz tvrtke, postati još konkurentniji u svojoj branši.