Splitski SDP, pojačan Arsenom Baukom, održao je jutros tiskovnu konferenciju na splitskom Autobusom kolodvoru. O Istočnoj obali su govorili kandidat za splitskog gradonačelnika Ante Franić i predsjednik SDP-a Split Goran Kotur, kao i Bauk.
"Kad se govori o planovima moramo naglasiti da planiranje mora ići po redu, mora biti strateško, a ne stihijsko, da se ne radi prvo Masteplan kao jedna detaljna studija, a onda tek razvojna strategija grada Splita. Nažalost, ovdje je to slučaj, kao i na brojnim drugim mjestima u ovom gradu. Ova gradska vlast pokazuje da nije u stanju niti planirati po odgovarajućem redoslijedu. Bave se strategijom razvoja grada, čekali su nacionalnu razvojnu strategiju, da nije bilo SDP-a Split, naš grad bi bio u potpunosti preskočen, ali mi smo reagirali i na kraju je Plenkovićeva vlada bila prisiljena uvrstiti Split u strategiju da ne budemo baš brutalno izvrijeđani da nas se preskače, a puno manji gradovi, manje značajni za Hrvatsku budu unutra", kazao je na početku Kotur.
Zatim se dotakao same Istočne obale.
"Što se Istočne obale tiče, ključne riječi ovdje su javni prostor i javni interes. Ovaj prostor mora biti dostupan građanima Splita, ne smije biti zatvorena zona, a javni interes znači da privatni planovi se ne smiju promicati na uštrb javnog interesa, što se upravo događa u Masterplanu. Ovo je izuzetan resurs Splita, područje koje spaja staru gradsku jezgru, Pazar i Bačvice i mora postati jedan živi dio Splita, a ne ovo što sada je", zaključio je Kotur.
"Kroz ovo područje grada Splita 45 tisuća stanovnika otoka vrlo često prolazi, neki stanovnici otoka su ovdje proveli više vremena nego stanovnici grada Splita, a neki stanovnici grada Splita tu rade, neki prolaze, a mi koji dolazimo s otoka, ovo doživljavamo kao dio otoka. Split doživljavamo kao naš glavni grad, ne ono 'Split je glavni' što je HDZ pokušao neuspješno zadnje 4 godine raditi.

Ne samo kad putujemo, dolazimo tu kod liječnika, rodbini, na razna kulturna događanja, zato nam je teško gledati kako Split stagnira, kako dio naše sredine stagnira. Nije dovoljno govoriti 'Split je glavni', a da Split i dalje igra sporednu ulogu. Treba napraviti nešto što mogu ljudi sa novom energijom, ljudi koji će dati novu energiju gradu Splitu, vjerujem da su Ante i drugi ljudi SDP Splita oni koji mogu dati novu energiju. Mi s otoka ćemo se tada radovati kada dođemo u Split", kazao je Bauk.
Crna rupa
Franić je nazvao ulaz i izlaz iz luke - crnom rupom.
"Postojeći ulaz i izlaz iz gradske luke je crna rupa, jedan od glavnih problema u gradu Splitu. Oronuli željeznički kolodvor, oronuli autobusni kolodvor, to je ono što naši turisti prvo vide kad dođu u naš grad. Naši sugrađani posljednjih nekoliko godina imaju simpatičnu riječ za ovaj ulaz i izlaz iz luke, to je vrša, lako je ući, a gotovo nemoguće izaći. Prometna rješenja koja nam nude Hrvatske ceste nisu odgovarajuća rješenja, nude nam rješenja koja nisu dostatna ni za trenutnu situaciju, a kamoli da vode planiranje prometa za narednih 25 godina.
Ovo su veliki projekti, infrastukturalni projekti, moramo imati projekciju rasta prometa za naredno razdoblje od 25 godina, a ne imati jednu traku ulaza, traku izlaza kao što to nude Hrvatske ceste. Vjerovali smo u Masterplan, vjerovali smo da će doći konkretna i kvalitetna rješenja, nažalost dobili smo još jedan loš plan, svima je jasno da se ovdje radi o pogodovanju privatnim interesima na uštrb javnom interesu. To je ono što SDP neće dopustiti, što ja kao gradonačelnik Splita neću dopustiti", kazao je Franić.
U nastavku je spomenuo i novoizgrađenu cestu na Kili.
"Ova vlast, ovi ljudi, ne znaju voditi ovaj grad. To smo imali priliku vidjeti prije par dana na Kili. Otvaraju novu prometnicu, hvale se novom prometnicom, a na biciklističku stazu stave 6 stupova javne rasvjete. I onda se rugaju s nama, rugaju se sa svim građanima ovoga grada. Kažu, naši biciklisti su pametni, znaju zaobići stupove. Zna li dijete koje se igra, koje je nehotično, da li ono zna zaobić stup? Ljudi koji ne znaju napraviti biciklističku stazu, ne znaju napraviti ni ove važne infrastrukturne projekte.
Ja sam sudjelovao u gradnji autoceste u Pločama, sudjelovao sam u gradnji dva hotela u Dubrovniku. Ova rješenja se moraju raditi planski, a ne stihijska, ad hoc rješenja, što nude sve dosadašnje vlasti. Planskim načinom, ide se redoslijedom. Stretegija razvoja grada, generalno planiranje, GUP, detaljni plan uređenja, u suradnji sa svim zainteresiranim stranama, DAS-om, to je put kojim ćemo raditi", kazao je SDP-ov kandidat za gradonačelnika.
Kazao je i na čemu inzistira.
"Ja osobno, SDP, inzistiramo na priključivanju željeznice na mediteranski koridor, gradnju suvremene pruge prema Dalmaciji, inzistirat ćemo da željeznički kolodvor ostane u gradu Splitu, da autobusni kolodvor ostane u centru grada ako se ne pronađe neko bolje rješenje, ali ne ovakav kolodvor, ne ovakvo rješenje. Provest ćemo strateško planiranje, zaštititi Istočnu obalu. Ja dolazim iz privatnog sektora i dobro znam što znači voditi privatnu tvrtku. Ja neću prodavati resurse grada, osobito ovako vrijedne resurse, ja ću ovu imovinu opleminiti i unaprijediti, ali isključivo u interesu svih nas", zaključio je.



