U više navrata smo uslijed građanskog nezadovoljstva ukazali na problem mosta na Bačvicama s kojeg otpadaju veliki komadi betona na pješačku stazu i time ozbiljno ugrožavaju sigurnost građana. Osim što je ugrožena sigurnost građana, postavlja se i logično pitanje prometne sigurnosti na spomenutom mostu.
POVEZANI SADRŽAJ
Naime, preko mosta na Bačvicama odvija se cijeli promet koji stiže iz splitske gradske luke. Ove godine tamo su se stvarale gužve, ali ni blizu kao prošle godine kada je Split ostvario rekordne turističke brojke.
Most obnovljen 2017. godine danas izgleda otužno
Podsjećamo, na proljeće su Katalinićev prolaz, Jadranska ulica i Biankinijeva ulica bili zatvoreni na tri dana zbog sanacije kolnika, a sam most posljednju veliku rekonstrukciju doživio je početkom 2017. godine kada je u obnovu mosta “utučeno” oko 750.000 kuna. Most je tada obnovljen i dograđen. Dio objekta namijenjen vozilima proširen je na šest metara, no ipak, radi se i dalje o malom mostu preko kojeg prolazi ogroman broj vozila.
Danas, očito uslijed velikog priljeva vozila, niti četiri godine kasnije figura mosta otužna je i očajna. Komadi betona počeli su padati na tlo. Također, metalnu cijev koja prolazi ispod mosta nagrizla je hrđa, a to nekom slučajnom prolazniku ne ulijeva veliko povjerenje u sigurnost i stabilnost.
Srećom, zasad se radi tek o malim krhotinama, no s vremenom bi se situacija mogla pogoršati ako se nešto ne poduzme.
Grad prebacuje lopticu na stranu Hrvatskih cesta
Mi smo uslijed ove problematike nešto poduzeli. Prvo smo se javili Odsjeku za komunalno održavanje Grada Splita i oni su nas brzo „otpepali“ te su nam rekli da oni s tim nemaju ništa.
- Most na Jadranskoj je u programu redovnog održavanja cestovnih objekta Hrvatskih cesta d.o.o. iz Splita te vas upućujemo na navedenu tvrtku – rekli su nam kratko.
Ništa drugo nam nije ni preostalo, te smo se odmah javili Upravi Hrvatskih cesta d.o.o., Tehničkoj ispostavi grada Splita. Oni su nam rekli da su upoznati s ovim problemom te da je navedeni objekt već pregledan od strane stručnih djelatnika Hrvatskih cesta d.o.o. i ugovornog izvoditelja radova.
- Prilikom pregleda nije utvrđena ugroza globalne stabilnosti mosta, već su se na istome pojavila oštećenja na zaštitnom sloju betona ispod pješačke staze – kazao nam je nadzorni inženjer za održavanje Jerolim Tomasović.
HC: Obnova kreće do kraja listopada. Ivošević: „To ćemo još vidjeti“
Osim toga, napominju da je ugovorni izvoditelj dobio nalog za sanaciju oštećenih dijelova zaštitnog sloja betona na mostu te da očekuju da će radovi biti izvršeni u tekućem mjesecu.
Grupa aktivista okupljena na Facebook stranici „Dnevna doza splitskog nereda“ jedni su od prvih koji su ukazivali na ove infrastrukturne probleme na Bačvicama. Bojan Ivošević iz „Dnevne doze splitskog nereda“ oprezan je te nas upozorava da moramo sačekati hoće li nadležni uopće krenuti s radovima sanacije istog do kraja mjeseca.
- Još ćemo vidjeti hoće li u narednih deset dana započeti radovi na sanaciji mosta. Često se u Gradu Splitu nalozi ne izvršavaju – oprezan je aktivist Ivošević. Osim toga, rekao je da mu je apsurdno ponašanje nadležnih institucija Grada Splita koje su odmah „prebacile lopticu“ na stranu Hrvatskih cesta.

„Komunalnom redarstvu posao je uočavati nepravilnosti, a ne igrati ping pong“
- Apsurdno je to da Grad Split i ovoj situaciji igra „ping pong“ i potpunu odgovornost prebacuje na Hrvatske ceste. Komunalnom redarstvu posao je uočavati nepravilnosti i ugroze koje svakodnevno prijete građanima. Oni su prvi trebali reagirati – zaključuje Ivošević.
U svakom slučaju, ako je vjerovati Upravi Hrvatskih cesta d.o.o., koji prema mišljenju Grada Splita jedini imaju nadležnost u obnovi ovog objekta, radovi sanacije trebali bi započeti do kraja listopada.
Vjerujemo da će nakon toga sigurnost pješaka biti neupitna.






