Dvanaest hrvatskih tvrtki u organizaciji Hrvatske gospodarske komore po sedmi put za redom izlaže na Međunarodnom sajmu prehrambene industrije Anuga koji se održava od 5. do 9. listopada u Kölnu.
- U Njemačku smo prošle godine izvezli poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u vrijednosti 157 milijuna eura, a uvezli smo 457 milijuna. Takvi proizvodi čine tek 8 posto našeg ukupne robne razmjene s Njemačkom pa je potencijal za rast velik. Zato HGK kontinuirano pomaže promociju hrvatskih tvrtki iz poljoprivredno-prehrambene branše na sajmovima poput ovog - istaknuo je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.
Vinkovačka tvrtka Pekar je jedan od domaćih izlagača, a njen direktor prodaje Domagoj Radić ističe da već godinama rade na kvaliteti proizvoda i budno prate zahtjeve tržišta.
- Godišnje isporučimo robu za oko 250 kupaca, od najmanjih do najvećih. Kako smo ostvarili suradnju i sa inozemstvom, naročito sa Njemačkom i Austrijom, ne čudi činjenica da smo aktivni na mnogim sajmovima diljem Europe. Puno ulažemo u marketing i promidžbu, tako da su sajmovi logičan slijed naših aktivnosti. Želimo da nas kupci i potencijalni partneri upoznaju, a također i mi želimo upoznati druge tvrtke i proširiti vidike. Sajmovi su odlična prilika za to i mi se rado odazivamo - izjavio je Radić, dodavši da su i do sada imali uspješne suradnje sklopljene baš na sajmovima.
Jedan od izlagača je i Varžak Med koji će na sajmu predstaviti novu liniju hrvatskog premium meda pod nazivom Mediterra Hr. Direktorica Renata Varžak ga opisuje kao sinergiju prirode, čovjeka i njihovog 25-godišnjeg iskustva u proizvodnji mednih delicija.
- Smatramo da upravo kvalitetan premium proizvod kao što je Mediterra može biti iskorak prema novim tržištima jer nosi poruku hrvatske kvalitete - naglašava Varžak, uz napomenu da je ulazak Hrvatske u EU donio puno dobrog pčelarima budući da su njihovi proizvodi životinjskog porijekla prije prolazili dosta zahtjevne birokratske procedure.
- Sada imamo otvoreno cijelo EU tržište, a to je potencijal koji moramo iskoristiti. Mi kao tvrtka duži niz godina izvozimo svoje proizvode diljem Unije, ali i u BiH i Švicarsku. Anuga je sajam koji pruža odličnu priliku da potencijalnim poslovnim partnerima predstavimo svoje kapitalizirano iskustvo u pčelarskoj branši – zaključuje Renata Varžak.
Ove godine na sajmu izlaže gotovo 7.600 izlagača iz 106 zemalja, a u pet dana održavanja se očekuje oko 165.000 posjetitelja, izvjestila je Hrvatska gospodarska komora.