Most iznad kanjona rijeke Cetine u Omišu vrijedan 23,16 milijuna eura i dug 224,45 metara, otvoren je 26. svibnja kada je i omiška obilaznica puštena u promet. Nakon godina čekanja, konačno su se nesnosne gužve ove sezone rasteretile.
Radovi će trajati skoro godinu dana
Sada su se Hrvatske ceste bacile na novi posao. Naime, u remont ide stari most preko rijeke Cetine, čiji su radovi vrijedni 2,5 milijuna eura, iako se izvođači radova još uvijek – traže. Kako to obično kod nas biva, mještani strahuju da iduću sezonu ne bi dočekali u potpunom prometnom kolapsu. No, kako doznajemo od Hrvatskih cesta, do sljedeće turističke sezone, radovi će biti gotovi.
„Postupak javne nabave za izvedbu predmetnih radova je još uvijek u tijeku. Po okončanju navedenog postupka definirat ćemo početak radova na način da se radovi ne odvijaju za vrijeme turističke sezone“, kazali su nam iz HC-a.
Planirano vrijeme radova je osam mjeseci od uvođenja izvođača u posao te će tako most kroz grad konačno doživjeti prvu značajniju obnovu.
Napravljen je 1961.godine, dio je Jadranske magistrale pa je tako dnevno znao brojiti i do 15.000 vozila, a do sada na njemu većih rekonstrukcija nije bilo. Ukupna dužina mosta je 102 metra, a širina 10,5 metara s pločnikom širokim metar i pol preko kojeg prelaze pješaci.

Najsveobuhvatnija rekonstrukcija do sada
Podsjetimo, most je projektiran kao pokretni, no više puta, svjedočili smo da brodice nije mogao propuštati. Most je u lošem stanju zbog dotrajalosti konstruktivnih elemenata i lošeg održavanja mehanizama, a nakon 60 godina, pored redovnog održavanja, radovi koji slijede predstavljaju do sada najsveobuhvatniju rekonstrukciju mosta Omiš.
„Izvest će se sveobuhvatna rekonstrukcija koja previđa sanaciju donjeg i gornjeg ustroja mosta, sanaciju mehanizma za otvaranje mosta, izvedbu nove čelične pješačke ograde kao i izvedbu nove rasvjete“, pojasnila nam je glasnogovornica HC-a Tamara Pajić.
A zanimalo nas je ono najvažnije, kao i stanovnike grada pod Mirabelom: Kako će s jedne obale Cetine doći na drugu?

„Koncept sanacije mosta u Omišu je izrađen na način kako bi se kontinuirano osigurao prolaz vozilima i pješacima za vrijeme izvođenja radova, ali jednom trakom odnosno jednim nogostupom uz uspostavljenu privremenu regulaciju prometa“, doznajemo iz Hrvatskih cesta.
Promet se neće zaustaviti potpuno
S obzirom na navedeno, Omišani mogu odahnuti jer se promet neće zaustaviti u potpunosti, ali radovi koji će trajati nekoliko mjeseci, stvorit će znatne teškoće u odvijanju promet pa se tako očekuju i pojačane gužve.
„Da bi se nesmetano i na siguran način provodili radovi rekonstrukcije nužno je uspostaviti privremenu regulaciju prometa. S obzirom da se predmetna lokacija nalazi u samom centru Grada Omiša za očekivati je određeni poremećaj u normalnom odvijanju prometa međutim kako je u međuvremenu izgrađen novi most preko rijeke Cetine kao alternativni pravac, za očekivati je da će isti pridonijeti smanjenju gužvi na najmanju moguću mjeru“, kazali su nam iz Hrvatskih cesta.
Kako doznajemo, radovi koji su odavno trebali biti napravljeni, odgađali su se jer nije bilo mogućnosti obilaznih pravaca neposredno s južne strane mosta. Sada kad je u promet pušten novi most – nema više izlika!




