Grad Dubrovnik odlučio je dijelom otvoriti parkiralište na donjem platou Žičare za korisnike povlaštenih parkirnih karata, piše DuList.
Naime, od 1. listopada do 30. travnja korisnicima povlaštene karte za zonu 2 i zonu 2 i 3 od 16 sati do 08 sati omogućava se parkiranje na spomenutom platou bez obveze plaćanja naknade za parkiranje.
Budući da dio građana zloupotrebljava mjesta na Pločama i na Pilama gdje je dozvoljeno zadržavanje do 10 minuta, odlučeno je da će im se u slučaju prekoračenja vremena naplatiti višesatna karta.
- Ovo je dodatno poboljšanje i usluga građanima. Imali smo dobru namjeru s parkingom do 10 minuta, ali ona se zloupotrebljavala. Dobro je i da će se u budućnosti moći parkirati na donjem platou Žičare do 30. travnja, što će povećati mogućnost parkiranja za naše sugrađane. Uvodi se i sustav car sharinga – objasnio je gradonačelnik.
- Sanitat za 15 do 20 dana raspisuje veliku javnu nabavu. Ide se u digitalizaciju parking mjesta pri čemu će sva mjesta biti unesena u aplikaciju, a senzor će davati signal ‘zauzeto’ ili ‘slobodno’ pa će naši sugrađani puno brže moći naći zonu sa slobodnim mjestima. Dobit ćemo i podatke kolika je česta promjena određenog mjesta, ali i koliko je automobila fiksno parkirano nekoliko mjeseci. Znam napamet 70 posto auta tamo parkiranih jer se ne miču mjesecima. Dva se nisu maknula ima i šest mjeseci – rekao je gradonačelnik dodavši kako će se takvima u Luci osigurati besplatno parkirno mjesto.
- Car sharing je nagrađivani sustav, kojega najviše koristi Ljubljana. Uzmete automobil na Buži, pođete do Gruža, ostavite ga na predviđenom mjestu i odete svojim putem, a sve ste platiti 15 do 20 kuna. Svrha je da što manje koristite svoj automobil, a bit će i više parkirnih mjesta – objasnio je Franković dodavši kako je Ljubljana drastično smanjila broj automobila na području grada. Intencija je da sva ta vozila budu električna, rekao je pročelnik Đuro Šutalo, piše DuList.
- Djelatnost car sharinga ne postoji i to bi trebalo promijeniti. Cilj je dobar, ali odluka je smiješna – rekao je Maro Kristić.
- Jasno je kako se u Europi koristi terminologija car sharing, ali stavili smo terminologiju Republike Hrvatske. Nismo prvi koji ovo uvode u Hrvatskoj, i svi koriste ovu terminologiju – replicirao mu je gradonačelnik.
- Ne postoji dio grada koji nema problema s parkingom – rekao je gradonačelnik vijećnici Ivani Šepak, koja je govorila o ovom gorućem problemu. Dodao je kako je cilj ukloniti automobile s ulica, što će se postići gradnjom garaža, odnosno parkinga. U Novoj Mokošici uskoro kreće gradnja parkinga sa 70 mjesta, a prioritet je garaža iza bivšeg DTS-a.
-Kad bi se u budućnosti realizirao trgovački centar u Radeljeviću s 1500 parking mjesta, cijela zona Gruža bi se mogla riješiti – smatra Franković, a javlja DuList.