Željko Marušić s Fakulteta prometnih znanosti komentirao je jutrošnju nesreću u kojoj je u sudaru s automobilom koji je vozio ministar Mario Banožić poginuo 40-godišnjak iz Privlake.
"Ministar Banožić je pretječući, ne obilazeći kombi, ušao u škare te se na suprotnom traku automobilom sudario s nadolazećim kombijem", jasno navodi prometni stručnjak Marušić.
"O silini udara i magnitudi kršenja prometnih propisa svjedoči činjenica da je 40-godišnji vozač kombija poginuo, a vozač automobila teško je ozlijeđen.
Ministar Banožić je teško, bahato kršio Zakon o sigurnosti prometa na cestama jer u uvjetima otežane vidljivosti brzinu nije prilagodio uvjetima (članak 51. stavak 1 'Vozač je dužan brzinu kretanja vozila prilagoditi osobinama i stanju ceste… te vidljivosti i preglednosti … tako da vozilo može sigurno zaustaviti pred svakom zaprekom, koju u konkretnim okolnostima može predvidjeti…') te posebice jer se u uvjetima otežane vidljivosti zbog magle upustio u pretjecanje kombija (članak 66. stavak 2 'Vozač ne smije pretjecati i obilaziti kad time, s obzirom na karakteristike ceste i postojeće okolnosti na cesti… ugrožava druge sudionike u prometu')", tvrdi Marušić i nadodaje:
"Ako je itko bio educiran o važnosti poštivanja prometnih propisa, to je ministar Banožić", nadodaje.
Objavio je i tri pouke iz ove nesreće.
"1. Bitno povećati izvjesnost kažnjavanja! Za to je najvažnije ceste, posebice opasna mjesta, premrežiti radarskim kamerama, uvesti mehanizam objektivne odgovornosti (kaznu prvenstveno plaća vlasnik vozila) te provesti katarzu pravosudnog sustava, u cilju bitnog povećanja njegove pravednosti i učinkovitosti.
2. Kazne za neprilagodbu brzine uvjetima (članak 51. stavak 1) i nepropisno pretjecanje (članak 66. stavak 2) povećati sa 130 eura na 200 do 2000 eura, uz oduzimanje vozačke dozvole od 3 do 12 mjeseci, ako se pritom izazove prometna nesreća.
3. Javni dužnosnici svojim ponašanjem u vožnji i odnosom prema drugim sudionicima u prometu trebaju biti pozitivan primjer drugima", naglašava Marušić.
Podsjetimo, prema neslužbenim informacijama i izjavama svjedoka, Banožić je u 6 sati i 15 minuta ujutro autom pretjecao kamion po gustoj magli i frontalno se sudario s kombijem.




