Osnovna škola "Josip Pupačić" iz Omiša jedna je od onih u kojoj je u školskoj godini 2018./19. realiziran projekt energetske obnove četiri osnovne i jedne srednje škole.
Ukupna vrijednost projekta obnove iznosila je 15,75 milijuna kuna od čega je 6,37 milijuna kuna sufinancirano iz fondova Europske unije, 5,14 milijuna kuna sredstvima Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije, a ostatak proračunskim sredstvima Splitsko - dalmatinske županije.
Škole su dobile puno bolje uvjete za učenje i boravak učenika i nastavnika u školi, uz dostizanje propisanih pedagoških standarda u dijelu mjerila za prostor i higijensko-tehničke zahtjeve pri odvijanju nastave.
Tim povodom porazgovarali smo s omiškim gradonačelnikom, Ivom Tomasovićem.
- Preko 65 posto energije će biti ušteđeno zbog energetske obnove. Svi smo sretni i zadovoljni jer je sada škola ugodniji prostor, manja je buka što također utječe na koncentraciji i rad učenika i osoblja. Vjerujem da će se u skoroj budućnosti i ostale područne škole omiškog područja ući u projekt energetske obnove.
Izuzetno mi je drago da je župan, a na to smo puno vremena potrošili na ishođene građevinske dozvole, najavio izgradnju srednje škole u Omišu. Omiška osnovna škola je energetski obnovljena, a na redu je izgradnja nove srednje škole čijom će se izgradnjom poboljšati uvjeti i omiških osnovnoškolaca i srednjoškolaca. Škola će se graditi na Priku. Na jesen bi nakon objavljenog natječaja trebali početi radovi jer je dio sredstava već osiguran. Vjerujem da će iduće godine u Županiji biti osigurana sredstva za njen nastavak izgradnje.
Omiš će uskoro postati veliko gradilište. Gradit će se most, tunel, luka...
- Pred nama su zaista veliki projekti. U tijeku je natječaj za most Cetina i tunel Komorjak. Očekujemo da će izvođač biti odabran najkasnije do početka travnja. Pripreme za radove očekujem tijekom ljeta, a radovi će početi na jesen.
Već se dugo povlači pitanje izgradnje gradske luke. Bila je napravljena greška u proceduri, ali je ispravljena. Natječajna dokumentacija je trebala ići na provjeru, ta provjera je završena i ostalo je nekoliko tehničkih detalja za obraditi oko natječajne dokumentacije. Kroz 20-ak dana očekujemo raspisivanje natječaja za izgradnju omiške luke.
Izgradnjom luke, među ostalim, uspostavit će se linija Omiš - Postira tako da će i to biti velika novost. Upravo je ta linija bila uvjet da se povuku sredstva EU za izgradnju luke.
Nemoguće je ne primijetiti opreznost, čak i bojaznost stanovnika omiškog zaleđa tj. Poljica u svezi namjere premještanja dijela prometa s magistrale na cestu prema Tugarama i Žrnovnici...
- Vjerujem da postoji zabrinutost mještana. Možemo reći da već sada dosta ljudi koristi pravac preko Tugara, svi ljeti idu "okolo". Ne vjerujem da će se raditi o drastičnom povećanju prometa. Sve bi trebalo rezultirati manjim gužvama prema Omišu. Mislim da ne treba toliko strahovati jer će se ovim zahvatom obnoviti postojeća županijska prometnica, a sami nastavak gradnje brze ceste ide zacrtanim smjerom. To znači da brza cesta ide dalje prema Dugom Ratu, Podstrani, južnim padinama Peruna.
Bojite li se je to imaginarna budućnost?
- Sve informacije kojima trenutno raspolažem su optimistične. Brza cesta je strateški projekt RH i ne vjerujem da će se odraditi samo u nekoj fazi i poslije zaustaviti. Stvarno vjerujem da će projekt biti odrađen.