Od ponedjeljka su ponovno otvoreni frizerski i kozmetički saloni, a osim promjena u načinu rada, poput stalne dezinfekcije alata za rad, održavanja distance i nošenja maski, novost je i obavezno vođenje evidencije klijenata. Upravo ta preporuka Stožera civilne zaštite RH izazvala je najviše kontroverze; građanima se nije svidjela ideja davanja osobnih podataka prilikom svakog odlaska na uljepšavanje.
HOK-ov obrazac traži daleko više osobnih podataka nego je to potrebno
Prema preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo pružatelji kozmetičkih usluga od građana trebaju prikupiti osnovne podatke: vrijeme ulaska osobe u salon, kontakt podatke (broj mobitela) i vrijeme napuštanja salona, a sve u svrhu brže identifikacije kontakata i sprečavanja širenja zaraze, ukoliko se osoba razboli.
No čini se da Hrvatska obrtnička komora (HOK) smatra da ovi podaci nisu dovoljni. Na njihovim stranicama objavljen je obrazac koji bi frizerima i kozmetičarima trebao poslužiti prilikom evidencije klijenata. Osim imena, prezimena, adrese prebivališta i kontakt broja, od građana se traže i podaci o zdravstvenom stanju.
izjava_652020Boban: "To je kršenje Opće uredbe o zaštiti podataka"
- HZJZ je u preporuci frizerskim i kozmetičkim salonima vlasnicima salona dao preporuku prikupljanja sljedećih podataka o klijentima: zabilježiti vrijeme ulaska osobe u salon, kontakt podatke (broj mobitela) i vrijeme napuštanja salona - u svojoj evidenciji narudžbi - ništa više! Navedeno je da je informacija, u slučaju otkrivanja oboljelog koji je boravio u salonu u određeno vrijeme, potrebna epidemiolozima, kako bi što brže mogli identificirati i kontaktirati kontakte oboljelog te provesti mjere sprečavanja daljnjeg širenja. Preporuka nikako ne traži kreiranje izjave koje klijenti moraju potpisati a koja sadrži detaljne podatke o zdravstvenom stanju (temperaturi, kašljanju, simptomima?!), boravku u samoizolaciji, kretanju izvan granica, i sl, i to s traženjem ovjere izjave vlastoručnim potpisom. Navedeno predstavlja kršenje Opće uredbe o zaštiti podataka (GDPR) - decidirano će stručnjakinja za GDPR Marija Boban.
Naglašava da građani nisu dužni potpisivati nikakve izjave.
- Dakle, kod primanja telefonskih narudžbi vlasnik salona bilježi podatke: ime, prezime, i kontakt u narudžbi termina i kasnije ulaz i izlaz iz salona prema preporuci HZJZ u evidenciji salona što predstavlja nužni minimum. Klijent nije dužan ispunjavati nikakve izjave niti ih potpisivati! Odgovorno ponašanje građana samo po sebi nalaže da ne dolaze u salone ako imaju simptome zaraze virusom - zaključuje Marija Boban.
Dodatne informacije o preporukama HZJZ za rad frizerskih salona pogledajte ovdje.