Close Menu
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS
  • Naslovnica
  • Dalmacija
    • Split
    • Obala
    • Zagora
    • Otoci
    • Marjan
    • Naši ljudi
    • Štorije
    • Cooltura
  • Vijesti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Tech & Biznis
    • Vrijeme
    • Crna kronika
    • Znanost
    • Kultura
  • Sport
    • Hajduk
    • Nogomet
    • Košarka
    • Ostali sportovi
  • Relax
    • Glazba
    • Showbizz
    • Foto đir
    • Gastro
    • Zabava
    • Zdravlje
    • Fashion & lifestyle
  • Specijali
    • Vaše vijesti
    • Životinjski kutak
    • Vijađ
    • Dvi-tri riči
    • EX CATHEDRA
    • #TvojeMisto
    • Zdravlje - Priska Med
    • PEČAT OD VRIMENA
    • Na današnji dan
    • IZGUBLJENO-NAĐENO
    • Stara splitska prezimena
    • Razredi s osmijehom
    • Najbolje iz Dalmacije
    • Kako su nastali splitski kvartovi
  • Kolumne
    • ANTONIO KULAŠ
    • DANIJEL KRAJINOVIĆ
    • HRVOJE ZNAOR
    • JURICA GALIĆ JUKA
    • KATA MIJIĆ
    • MARIJA PARO
    • MATE BOŽIĆ
    • MARIO TOMASOVIĆ
    • MENTALNO ZDRAVLJE
    • MIRELLA MEIĆ
    • MIŠO ŽIVALJIĆ
    • NIKOLA BARBARIĆ
    • RADE POPADIĆ
    • TRINAESTO PRASE
    • ŽANA PAVLOVIĆ
Facebook Instagram YouTube WhatsApp
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS
Facebook Instagram YouTube WhatsApp X (Twitter) RSS
  • Naslovnica
  • Dalmacija
    • Split
    • Obala
    • Zagora
    • Otoci
    • Marjan
    • Naši ljudi
    • Štorije
    • Cooltura
  • Vijesti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Tech & Biznis
    • Vrijeme
    • Crna kronika
    • Znanost
    • Kultura
  • Sport
    • Hajduk
    • Nogomet
    • Košarka
    • Ostali sportovi
  • Relax
    • Glazba
    • Showbizz
    • Foto đir
    • Gastro
    • Zabava
    • Zdravlje
    • Fashion & lifestyle
  • Specijali
    • Vaše vijesti
    • Životinjski kutak
    • Vijađ
    • Dvi-tri riči
    • EX CATHEDRA
    • #TvojeMisto
    • Zdravlje - Priska Med
    • PEČAT OD VRIMENA
    • Na današnji dan
    • IZGUBLJENO-NAĐENO
    • Stara splitska prezimena
    • Razredi s osmijehom
    • Najbolje iz Dalmacije
    • Kako su nastali splitski kvartovi
  • Kolumne
    • ANTONIO KULAŠ
    • DANIJEL KRAJINOVIĆ
    • HRVOJE ZNAOR
    • JURICA GALIĆ JUKA
    • KATA MIJIĆ
    • MARIJA PARO
    • MATE BOŽIĆ
    • MARIO TOMASOVIĆ
    • MENTALNO ZDRAVLJE
    • MIRELLA MEIĆ
    • MIŠO ŽIVALJIĆ
    • NIKOLA BARBARIĆ
    • RADE POPADIĆ
    • TRINAESTO PRASE
    • ŽANA PAVLOVIĆ
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS

NOVE IZMJENE Cijeli promet u trajektnoj luci postaje jednosmjerni, četiri Prometove linije mijenjaju trasu

RADE POPADIĆ / Foto: Miroslav Lelas13. kolovoza 2018. 16:23
Podijeli
Facebook Twitter Telegram WhatsApp E-mail adresa
sastanak-giuve-luka(1)
GALERIJA
Kliknite za pregled

Nakon današnjeg sastanka koordinacijske skupine za projekt regulacije prometa kroz Zvonimirovu ulicu i Trajektnu luku, u zgradi Lučke uprave nakon sastanaka predstavnicima medija su se obratili Nino Vela, zamjenik splitskog gradonačelnika, Ante Zovko, pomoćnik direktora Prometa, Željko Kapetanović, načelnik splitske Prometne policije i Vicko Vrgoč, koordinator operative Lučke uprave.

Nino Vela prvi je javnosti predstavio danas dogovoreno:

Tekst se nastavlja nakon oglasa

- Danas smo nastavili niz sastanaka predstavnik Grada Splita, Prometne policije PU splitsko-dalmatinske, Lučke uprave Split, Hrvatskih cesta, Prometa Splita, a s nama su danas bili i predstavnici kotareva Bačvice i Grad. Svi su oni sa svojim prijedlozima pomogli kako bi ovu regulaciju prometa učinili učinkovitijom u uvjetima velikog prometnog opterećenja gradske luke i grada općenito. Danas smo dogovorili dodatne mjere kojim bi sadašnju regulaciju dodatno poboljšali. Ovim mjerama ne možemo riješiti problem velikog prometnog opterećenja jer je naša cestovna i lučka infrastruktura maksimalno opterećena. Samo danas imamo 5 i pol milijuna putnika u gradskoj luci, a prije 10 godina je to bilo upola manje.

Nino Vela

Ista infrastruktura ima dvostruko veće opterećenje i na nama je ne pomiriti se s time, svake godine smo u težoj situaciji. Građani Splita i naši gosti očekuju pomake na ovom području u smjeru ublažavanja velikih prometnih gužvi. Nova prometna regulacija zadnja četiri dana dala je određene rezultate, poboljšanja su vidljiva, no problem nije riješen već dijelom ublažen. Danas smo se usuglasili da s ovom regulacijom prometa treba nastaviti uz dodatak nekih novih manjih mjera koji će pomoći boljoj protočnosti. Dogovorili smo da bi bilo dobro parkiralište na Katalinića zamijeniti za voznu traku kako bi promet koji izlazi iz trajekata, osobito kada dođu veći trajekti, više gutao prema mostu na Bačvicama.

Drugo Promet će reorganizirati linije koje prolaze kroz gradsku luku, a s druge strane zadržati nivo usluge tako da će se organizirati novo autobusno stajalište na samom kolodvoru i u luci i na Bačvicama. Također, problem je pretjeran broj pješačkih prijelaza pa će se prijelaz između pothodnika i kolodvora svesti na 2, a između će se ukinuti. Kolege iz Lučke uprave će dodatnim naporom omogućiti bolje korištenje voznog traka kojim se ulazi u trajektu luku. Kada je opterećen gornji trak on će ići prema autobusnom kolodvoru, a donji prometni trak će se u najvećoj mjeri također koristiti kao vozni trak za ulaz u trajektnu luku kad to bude moguće, kada ne bude zakrčeno s izlazima s trajekata.

Kolege iz prometne policije će uložiti dodatni napor i zaštiti Zagrebačku ulicu sam za javni gradski prijevoz, autobuse, taksije i vozila s posebnom dozvolom, a svi oni koji nemaju takvu dozvolu bit će izdvojeni iz prometa tom ulicom. U konačnici namjera nam je autobusni kolodvor i cijeli promet u trajektnoj luci okrenuti kao jednosmjerni i to je sljedeći korak kojega ćemo napraviti kada uskladimo još nekoliko detalja. Tako ćemo sve ulice u stroj gradskoj jezgri učiniti jednosmjernima. Stručnjaci kažu da dvije trake umjesto jedne nemaju samo sto posto veći učinak nego 200 posto.

Većinu ovih promjena napravit ćemo tijekom nadolazeće noći. Što se tiče jednosmjernog prometa kroz cijelu trajektnu luku bez povratne trake prema Biskupovoj palači, to planiramo sljedeći tjedan, no tu više detalja treba biti usklađeno. Prometove izmjene stupaju na snagu u subotu, 18. kolovoza. Danas vidimo da stvari funkcioniraju dobro, no jedna mjera i jedna služba ne mogu dati sva rješenja, a njega ne možemo cjelovito riješiti niti udruženim snagama.

Ante Zovko, zamjenik uprave Prometa Split, otkrio je detalje planiranih izmjena četiri Prometove linije.

Ante Zovko, Promet

- Odabrali smo četiri linije koje će doživjeti promjene. Linija br. 80 sada ima stajalište na kolodvoru, od subote će to biti terminal Sukoišan. Autobusnu liniju br. 2 iz Kaštel Sućurca ćemo skratiti do Hrvatskog narodnog kazališta, a linije 11 i 17 će u prometu iz grada prometovati Vukovarskom, Ulicom slobode i ponovno izlazak na Pojišansku cestu, s tim da se gubi samo stajalište na Pazaru. S tim ćemo dobiti to da ćemo tijekom dana imati 77 prolazaka manje kroz trajektnu luku, a to putnici na ove 4 linije neće bitno osjetiti. Također, najveći problem bio je u Zagrebačkoj, odnosno nepropisno uključivanje vozila u tu ulicu. Danas je stanje tu bolje nego zadnjih dana.

Novinari su pitali zašto nema policije na pristupnim cestama i ključnim križanjima.

Odgovorio je načelnik splitske Prometne policije, Željko Kapetanović.

- Prometna policija je sa svim resursima upregnuta u poboljšanje cirkulacije prometa. Uz naš operativni sastav, dnevno imamo 15 do 20 bobija koji su svi raspoređeni na određene točke za koje smatramo da su ključne za uspostavu bolju protočnosti prometa. Ubuduće ćemo bolje nastaviti sa svim resursima, preusjeravat ćemo pješake koji u tom momentu zakrčuju promet.

Željko Kapetanović, načelnik splitske Prometne policije

Zagrebačka ulica ima poseban režim. Ako se zateče netko bez prava dolaska onda reagiramo. Policija nije na nekom mjestu stalno jer bi onda morali uspostaviti lokalni punkt koji nam u određenim momentu oduzima ljude.

Postavljeno je i pitanje fizičke regulacije prometa i njegovog doprinosa poboljšanju prometa.

- Fizička regulacija se uspostavlja kada je neophodno potreba. Semafori najbolje reguliraju promet i vozači koji ne poštuju prometa pravila i koji ulaze u križanje nakon što utvrde i vide i znaju da neće moći proći, oni svojim nesavjesnim ponašanjem dovode do čepova. Članak o sigurnosti na cestama takvu pojavu sankcionira s 1000 kuna. Ako bi građani bili savjesni i svjesni svih tih problema. Nesavjesni vozači su najveći problem.

Ako se promet fizički regulira samo kod Biskupove palače, je li to dovoljno?

- Što se tiče protočnosti, nije bilo potrebe za fizičkom regulacijom prometa. Ona se primjenjuje kada se uoči da ne može drugačije.

Vicko Vrgoč, koordinator operative Lučke uprave, naglasio je da se radi sve da bi zastoji u luci bili što manji.

- Gradska luka je dio gradskog centra i tu se događaju vršna opterećenja. To su točke gdje svi moramo biti maksimalni u svome radu. Bitan je odljev iz trajektne luke. Najbitnije da taj iskrcaj ne zatvori promet. Žarišne točne su usporenja na pješačkim prijelazima, izlazak iz Jankinijeve. Pokušavamo trajektne linije udaljiti od prostora od pothodnika do autobusnog kolodvora. Sada tu imamo samo liniju Starigrad. Sve više koristimo carinski gat i oslobađamo treću traku koja vuče kolonu s gradskih ulica. Tu smo došli do maksimalne mogućnosti.

Vicko Vrgoč, koordinator operative Lučke uprave

Sav prostor u luci želimo što više iskoristiti da se ne stvore kolone koje idu prema istoku grada. Promet u luci stalno raste i tome se moramo stalno prilagođavati. Dugoročno rješenje je luka Stinice gdje bi se za početak izmjestili međunarodni, kamionski i robopromet tamo, upravo je takav promet zaslužan za velik dio gužvi zadnjih dana. Smatram da ćemo kroz par godina biti spremni za tu promjenu. Do tada ćemo se morati prilagođavati.

Vela: Važnost željezničkog povezivanja Resnika s trajektnom lukom

Zaključnu riječ dao je splitski dogradonačelnik.

- Postoji niz resursa koji nisu u potpunosti iskorišteni poput željeznice. Kada se željeznica spoji od zračne do trajektne luke, a nedavno smo pokrenuli taj projekt, cestovni će biti značajno rasterećen. Postoji i morski promet kojim se može doći do Splita i okolice, a koji je u narastanju. Radi se o manjim brodovima, kruzerima i kraft linijama, a te mogućnosti nisu u dovoljnoj mjeri iskorištene. Cestovna infrastruktura je prenapregnuta i pravo rješenje bit će samo nova cestovna infrastruktura koja bi s nekoliko većih zahvata omogućila bolji ulaz i izlaz iz luke - zaključio je Vela.

Moja reakcija na članak je...
Ljubav
0
Haha
0
Nice
0
What?
0
Laž
0
Sad
0
Mad
0
Facebook Twitter Whatsapp Telegram
NAJNOVIJE VIJESTI
Hoće li Šuta smijeniti Keruma s mjesta predsjednika Nadzornog odbora Žnjana? "Moram sve sagledati, što se tiče zakonskog dijela..."
8
min
Hoće li Šuta smijeniti Keruma s mjesta predsjednika Nadzornog odbora Žnjana? "Moram sve sagledati, što se tiče zakonskog dijela..."
MARIJANA PULJAK I IGOR SKOKO: Proračun je izglasala koalicija svega najgoreg u splitskoj politici 
12
min
MARIJANA PULJAK I IGOR SKOKO: Proračun je izglasala koalicija svega najgoreg u splitskoj politici 
Nova uprava HNK-a Split ističe željezni repertoar, osnaživanje Opere, okretanje razvoju publike te fokus na estetiku i emocije: „Gradimo teatar koji Split zaslužuje“
16
min
Nova uprava HNK-a Split ističe željezni repertoar, osnaživanje Opere, okretanje razvoju publike te fokus na estetiku i emocije: „Gradimo teatar koji Split zaslužuje“
Gulić iz Domovinskog pokreta: "Ovaj proračun smatramo radnim i provedivim, i zato ga podržavamo"
26
min
Gulić iz Domovinskog pokreta: "Ovaj proračun smatramo radnim i provedivim, i zato ga podržavamo"
Bizarno: Automobilom se vozio po gradskom groblju u Šibeniku, policija ga kaznila
27
min
Bizarno: Automobilom se vozio po gradskom groblju u Šibeniku, policija ga kaznila
NAJČITANIJE VIJESTI
  • Anđa Marić šokirala sve: 'Moj sin je alkoholičar, bolesnik, ovisnik. Sada je u istražnom zatvoru i odgovarat će...'
    Anđa Marić šokirala sve: 'Moj sin je alkoholičar, bolesnik, ovisnik. Sada je u istražnom zatvoru i odgovarat će...'
    15. prosinca 2025. 17:53
  • Kerum završio na Bilicama, evo što se dogodilo
    Kerum završio na Bilicama, evo što se dogodilo
    16. prosinca 2025. 00:46
  • Vozačica splitskog Prometa: "Kad me vidjela za volanom, rekla je da zaustavim autobus i izašla..."
    Vozačica splitskog Prometa: "Kad me vidjela za volanom, rekla je da zaustavim autobus i izašla..."
    15. prosinca 2025. 20:06
  • EKSKLUZIVNO Imamo fotografiju: Ovo je sudar zbog kojeg je Kerum završio na Bilicama
    EKSKLUZIVNO Imamo fotografiju: Ovo je sudar zbog kojeg je Kerum završio na Bilicama
    16. prosinca 2025. 10:11
  • Kreće isplata prve "13. mirovine". Evo koliko ćete dobiti
    Kreće isplata prve "13. mirovine". Evo koliko ćete dobiti
    16. prosinca 2025. 08:16
DD Marketing 300x250
DALMACIJA DANAS
Facebook Instagram YouTube WhatsApp X (Twitter)
  • Uvjeti korištenja
  • Pravila o privatnosti
  • Prodaja i marketing
  • Impressum
  • Kontakt stranica
  • Cjenik
© 2025 Dalmacija danas. Sva prava pridržana.

Upišite što tražite i kliknite na tipku Enter za početak pretrage. Kliknite tipku Esc za prekid.