Kada posjetimo restoran, tada uglavnom ne razmišljamo previše o tome što se događa iza kuhinjskih vrata. Pretpostavljamo da je hrana koju naručujemo sigurna, svježa i pravilno pripremljena. Ipak, nije uvijek tako. Način skladištenja namirnica, higijenski uvjeti i praksa pripreme hrane mogu značajno utjecati na njezinu kvalitetu i sigurnost. Upravo zato postoje određena jela i namirnice koje je bolje izbjegavati u restoranima, a jedna je žena na TikToku, zahvaljujući svom prijatelju vlasniku restorana, podijelila specifične stvari koje nijedan gost ne bi trebao naručiti ili konzumirati dok jede vani ako se želi poštedjeti bolova u trbuhu.
Julija Besz je u opisu videa, koji je prikupio preko stotine tisuća, detaljno objasnila stavove svog prijatelja ugostitelja. Bez obzira jedete li u lancu restorana ili u nekom otmjenom mjestu, prvo na popisu našle su se "posebne ponude" koje nisu vezane za jasan sezonski sastojak, piše New York Post.
"Zvuči bezopasno, ali u ugostiteljstvu to često znači 'stvari koje moramo potrošiti prije nego što se pokvare'. Umak prikriva starost, dekoracija odvlači pozornost, a kada završite s jelom, tada zapravo plaćate puno novca za jučerašnje ostatke", objasnila je Besz.
'Kockate se sa svojim želucem'
Naručivanje ribe u restoranu koji nije blizu obale već je rizično, ali stručnjak je savjetovao gostima da se posebno klone školjki.
"Osim ako ne znate da imaju svakodnevnu dostavu i besprijekorno skladištenje, kockate se sa svojim želucem. Pogrešno rukovanje pretvara otmjeni pladanj s morskim plodovima u tempiranu bombu trovanja hranom", napisala je u opisu videa. Možda biste trebali dvaput razmisliti kada sljedeći put posjetite švedski stol.
"Piletina na švedskim stolovima ili u restoranima s neograničenom količinom hrane navodno je savršeno mjesto za razmnožavanje bakterija ako temperatura nije savršena, a vjerujte mi da na mjestima s velikim prometom ne provjeravaju svaki pladanj kako bi trebali", stajalo je u opisu videa. Osim na hranu, pozornost biste trebali obratiti i na pića.
@juliabesz.bloommoneyingWe were sat over a late-night cuppa after his shift when he said it: “There are a few things you should never order in any restaurant.” Not his, not a chain, not even the posh ones. I laughed, thinking it was some insider joke — but his face didn’t budge. He wasn’t being dramatic, he was being de@d serious. The first on his list? “Specials” that aren’t tied to a clear seasonal ingredient. Sounds harmless, but in the trade, that often means “stuff we need to shift before it goes off.” The sauce masks the age, the garnish distracts you — and by the time you’ve finished, you’ve basically paid top dollar for yesterday’s leftovers. Then there’s shellfish in places nowhere near the coast. Unless you know they’ve got daily deliveries and spotless storage, you’re gambling with your gut. “Most punters don’t realise,” he said, “but the wrong handling turns a fancy seafood platter into a food poisoпing time bomb.” He also warned me about ice in drinks at certain bars. “If the ice machine isn’t cleaned properly — and in busy spots, it often isn’t — you’re basically sipping on a chilled petri dish.” Suddenly, that summer cocktail didn’t feel so Instagrammable. And the shocker? Chicken dishes in buffets or all-you-can-eats. It’s the perfect breeding ground for bacteria if temps aren’t bang-on, and trust me — in high-volume places, they’re not checking every tray like they should. “You won’t see it,” he said, “but you’ll feel it 12 hours later.” Here’s the quick takeaway for peace of mind: next time you eat out, ask yourself one question — how quickly is this moving off the kitchen pass? If the answer’s “not very,” leave it on the menu. You’ll save yourself a fortune in wasted meals… and maybe a night hugging the loo.♬ original sound - juliabesz.bloommoneying
"Ako se aparat za led ne čisti pravilno, u osnovi pijete ohlađenu Petrijevu zdjelicu", otkrila je Besz.
Nažalost, prečaci nisu jedini način na koji restorani pokušavaju prevariti goste.
"Većina ljudi odluči što će naručiti za manje od 90 sekundi. Restorani to znaju i osmislili su svoje jelovnike tako da iskoriste to brzo donošenje odluka", rekao je Fred Harrington, direktor tvrtke Proxy Coupons.



