Dok Zagrepčani rogobore zbog nove organizacije prometa na prilazima rotoru Remetinec, a posebno zbog semafora postavljenih na samom ulazu u njega, Hrvatske ceste na sličan pothvat pripremaju se 400 kilometara južnije. Na velikom rotoru Bilice između Solina i Splita, glavnom prilazu ovim dvama gradovima i jednoj od najopterećenijih prometnih točaka u državi, postavit će semafor.

Dogodit će se to tijekom ove godine, a najvjerojatnije već do početka ljetne turističke sezone, pa će spomenuti splitski rotor vjerojatno postati još znamenitiji; dosad ga se, naime, označavalo kao jedini kružni tok u kojemu prednost nemaju vozači koji se u njemu nalaze, nego oni koji se u njega uključuju. Upravo na toj točki, i to na ‘spustu’ brzom cestom iz smjera autoceste prema Splitu, vozači će moći naići na crveno svjetlo, piše tportal.

Radi se o prometnom čvoru kojim i u ljetnim i u zimskim mjesecima prometuje oko 60 tisuća vozila dnevno, pa je po tome najopterećeniji u Hrvatskoj – s više vozila i od Lučkog u Zagrebu.

U Hrvatskim cestama za tportal su potvrdili ovu informaciju i objašnjavaju da su do ovog rješenja došli na osnovu građevinsko-prometnog elaborata i analize funkcioniranja samog rotora, koju je izradila tvrtka Geoprojekt u suradnji s profesorom Draženom Cvitanićem. Radi se o privremenom rješenju, no koje bi u budućnosti i dalje moglo biti korisno, objašnjavaju naši sugovornici.

Naime, nedavnim zahvatima u blizini, nekoliko solinskih naselja s petnaestak tisuća stanovnika ostalo je bez dotadašnjeg pristupa, pa sada trebaju najprije ući u kružni tok, potom propustiti automobile koji imaju prednost a zatim i presjeći tri prometna traka kako bi se dokopali svojih naselja. Nakon žestokih prosvjeda gradonačelnika Solina Dalibora Ninčevića (HDZ), Hrvatske ceste obećale su izgraditi ‘rampe’ koje bi istovremeno trebale povećati protočnost prometa, ali i značajno podignuti stupanj sigurnosti.

VEZANI SADRŽAJ:



‘U prethodnom razdoblju proveden je postupak javne nabave usluga projektiranja za navedene rampe, te je projektiranje u tijeku. Po ishođenju građevinske dozvole pristupit će se javnoj nabavi za odabir izvođača, a financijska sredstva za izgradnju predviđena su planom nabave Hrvatskih cesta za 2020. godinu’, obavještavaju tportal iz ove državne tvrtke. Do izgradnje rampi, a predviđa se da će do toga proći otprilike dvije godine, vozače će na rotoru dočekivati semafori.

‘Semaforizacija predstavlja privremeno rješenje do izgradnje rampi, u budućnosti će imati i trajnu funkciju jer se predviđa da će na privozu iz smjera državne ceste DC8 doći do porasta prometa zbog izgradnje rampe uz pogone tvrtke AD Plastik za skretanje u desno iz Matoševe ulice u smjeru D8/Splita, a u konačnici i puštanja u promet ulice Zagorski put.

Postavljanjem semaforskih uređaja na privozu iz smjera D1, Klis-Solin omogućit će se sigurniji ulazak vozilima u raskrižje s kružnim tokom prometa i vozilima iz smjera državne ceste D8. Financijska sredstva za ugradnju semaforskih uređaja privoza brze ceste Klis-Solin predviđena su planom nabave Hrvatskih cesta u 2020. godini’, dodali su u Hrvatskim cestama.

U spomenutom Planu nabave Hrvatskih cesta u 2020. godini nalazi se još i gradnja ‘zapadne rampe’ na ulazu u sami Split, zatim početak gradnje još jednog rotora (Mravinci) i njegovo povezivanje brzom cestom do TTTS-a (prva faza, do Karepovca) te konačno deniveliranje raskrižja Širina u Solinu, neuralgične točke na kojoj se bilježe konstantne gužve i zastoji od nekoliko kilometara. Samo ovaj posljednji zahvat procijenjen je na 135 milijuna kuna.

Činjenica da se nešto nalazi u planu za nabavu zapravo znači da će biti raspisani javni natječaji za izvođače, a realno je da dio samih radova započne tek 2021. godine, javlja tportal.


3 KOMENTARI

  1. Bože, koji kreteni, šta in sve neće pasti napamet, a kako bi bilo da se umisto kojekavih rampi i semafora napravi petlja na svim ulazima u grad, koja bi omogućavala ulaz i izlaz iz grada bez semafora. 21 stoljeće ,drugi grad po veličini u Hrvatskoj, oni stavljaju semafor na kružni tok, još najbolje da stavite ležeće policajce. Imamo stručnjake za ceste zapopizdit a i kakvi ce bit kad in do kuce vodi cesta od po jedne trake pa biće jadni i neznaju da postoje petlje, izdignute ceste, podvoznjaci….. još kad se sitin one ideje da bolnica bude u dugopoju….UŽAS

  2. . . . zato se fakultet za cestogradnju i slično zove “Fakultet prometnih ZNANOSTI”, a moj fakultet samo FESB, nema u nazivu riječ “znanost”, (kako to gordo zvući . . ) !

  3. Rotor u kojemu se promet regulira semaforima gubi svrhu gradnje rotora. Izvorno rotori su zamisljeni kako bi se omogucio promet bez cekanja promijene sa semaforima posebo ne sa intiligentnim semaforima koji prate promet i tako se ponasaju.. NO u Hrvatskoj je problem sto vozaci nisu nauceni koristiti rotore i u velikoj vecin neznaju i ne prepoznaju tu regulaciju. Prije ulaska u rotor treba znati ili vidjeti znak na kojem izlazu trebate izaci pa se svrastati tako. Ako izlaz zrotora treba da bude na drugom ili trecem izlazu nikako se nesmijete svrstavati u krajnju desnu traku rotora. Jednostavno pravilo 1. izlaz krajnja desna traka, 2. izlaz srednja ili ljeva traka, pa se nakon 1. zlaza prestrojavate u desnu traku.

Comments are closed.