Ima li života bez društvenih mreža? Odgovor je vjerojatno sličan kao i na pitanje što su današnji internetski portali bez društvenih mreža. Facebook, Twitter, Instagram... uvukli su se u sve pore društvenog života toliko duboko da je danas prava rijetkost ući u neki kafić i vidjeti da ljudi pričaju jedni s drugima. Koliko puta smo vidjeli da "ekipa" sjedi za istim stolom, ali da je svatko udubljen u vlastiti mobitel.
A nekome je svijet društvenih mreža gotovo postao primarni život. Dok će netko moć društvenih mreža iskoristiti za kakvu "pametnu" stvar, većini su one ipak čista razbibriga ili čak stvar prestiža. Ne zna se što je danas mladima veći prioritet prilikom izlaska - dobro se zabaviti ili napraviti dobar selfie u zahodu diskoteke. Čudna neka vremena...
Selfie generacija
Koga nema na fejsu kao da ne postoji, što nije objavljeno na fejsu, nije se ni dogodilo... barem je takav mainstream stav.
Ne koristi društvene mreže samo "selfie" generacija. Moćno je to sredstvo za pjevače, glumce, političare, stranke, tvrtke.
Za razliku od Facebooka ili Twittera, Instagram je naglasak stavio na fotografije. A kad smo kod Instagrama jeste li ikada primijetili da se neki novi korisnik pojavio "preko noći" i da već u startu ima jako velik broj pratitelja? Neka glazbena zvijezda, restoran ili diskoteka...
"Instagram biznis"
Naš sugovornik, čiji je identitet poznat redakciji, tvrdi da zna kako se to radi:
- Nedavno se na Instagramu se pojavio jedan ugostiteljski objekt iz Dalmaciji koji ima 32 objave i skoro 25 tisuća pratitelja. Znamo svi da je to skoro nemoguće na uobičajen način.
Osobno sam upoznao osobu koja je razvila "Instagram biznis". Kako to izgleda u praksi? On otvori novi, lažni profil na Instagramu na kojega gomila objave npr. s polugolim ženama. Tako, mnogo brže nego inače, skupljaš ogroman broj pratitelja. Kada ih skupiš dovoljno, makneš sve objave i prodaš profil zainteresiranoj fizičkoj ili pravnoj osobi. Novi vlasnik mijenja ime profila u što želi i prije prve objave ima tisuće ili desetke tisuća pratitelja.
Ne kažem da svi "celebrityji" ili, primjerice, kafići to rade, ali ima i onih koji posežu za takvim metodama - kazuje naš sugovornik.
Za razliku od Instagrama, ovakvo što je na Facebooku gotovo nemoguće jer Facebook jednostavno ne dopušta promjenu imena.