Razgovarali smo s kreativnim dvojcem koji stoji iza modnog brenda Borša by Mala Radnja Dizajna, a čija priča dizajniranja i stvaranja torbi i ruksaka je započela još prije šest godina. Neki od vas sigurno ih znate i po originalnim porukama, a za vas koji još ne znate o kome je riječ, dopustite da vam ispričamo.
Malu Radnju Dizajna čine 34-godišnji Splićanin sa zagrebačkom adresom Vjeko Mandić i Tomislav Grgić, 40-godišnjak iz Slavonskog Broda. Modom su se počeli baviti tako da su 2014. godine dobili poziv za sudjelovanje na jednom modnom sajmu kada su morali osmisliti jedan modni proizvod, a do tada su radili gotovo isključivo grafičke proizvode.
Što ih je privuklo u svijet torbica i ruksaka i to ženskih?
Vjeku je privukao izazov snalaženja u modnom svijetu, a olakotna okolnost je bila činjenica da je Tomislav znao raditi na šivaćoj mašini što je definitivno olakšalo stvar.
- Na početku nam zarada nije bila nit vodilja nego želja da ponudimo nešto novo i nešto drugačije na tržištu. Prve torbice su bile napravljene i njih smo pokazivali prijateljicama i one su ih u biti odobravale, ali mi nismo bili skroz zadovoljni njima nego je tek naš model Black Swan bio taj koji je zaista zadovoljio naše vlastite kriterije.
Sve je počelo tako da je Vjeko htio raditi za sebe i ostvarivati svoje ideje, i jednog dana od toga napraviti ozbiljan posao.
- Bilo je to vrijeme krize i tada je bio veliki broj kreativaca koji su pokušavali naći svoje mjesto na modnoj sceni. S vremenom je veliki broj njih nestao s tržišta koje je vrlo zahtjevno i nemilosrdno i pokazalo se da ljudi cijene originalnost i kvalitetu, a nas su prepoznali kao takve.
Već pet godina smo intenzivno na modnoj sceni, a u planu nam je biti još jako puno. Prkosili smo trendu engleskih naziva ili čak nekih koji su inspirirani dječjim gugutanjem, pa smo u moru brendova s imenima tipa Gu-lu, Bu-lu i sličnih mi bili iznenađenje, bilo domaćim nazivom branda bilo dizajnom proizvoda - ističe ovaj kreativni dvojac.
U kratkom vremenu Borša by Mala Radnja Dizajna postala je pravi hit među mlađom populacijom koja itekako prati modu, ali ne slijedi slijepo i trendove. Možda upravo zbog toga što nisu bazirali svoje poslovanje na poznatim licima i influencerima, nego cijene svakog kupca.
Bek's Urban edition backpack – suradnja s Damirom Urbanom
Do suradnje s Damirom Urbanom došlo je posredstvom kreativne agencije Drap, za njihovog klijenta, koji su tražili dizajnere s originalnim ruksacima, a ideja je bila da se spoji umjetnost i originalnost proizvoda. Suradnja je bila i više nego uspješna jer se i danas spominje, a prošlo je već dosta vremena. Ruksaci su rađeni u strogo limitiranoj količini, a mi i danas primamo upite za njih, kazuje nam ovaj simpatičan dvojac.
Svaki Beck’s #UrbanEdition ruksak krasi ručno oslikana tkanina, a riječ je o puno fragmenata jedne slike koju je naslikao Damir Urban.
Na svakom Beck’s #UrbanEdition ruksaku nalazi se i pričvršćena trakica koja se može skinuti i nositi kao statement narukvica, a koju su izradile članice Udruge Kamensko. Trakice dolaze u raznim bojama, a svaka boja nosi određeni stih. Svi stihovi zajedno tvore pjesmu Oklop i sidro koju je napisao Damir Urban ekskluzivno za ovaj projekt. Njezina posebnost je što se mijenja svaki put kada se stihovi različito poslože u cjelinu. Tako se iz osam kombinacija stihova može dobiti nebrojeno varijanti pjesme.
Volim te puno + PDV. Toliko puno!
Vjeko i Tomislav 'bacili' su se u još jedan posao. Oni naime stvaraju originalne poruke, natpise koji nisu smišljani unaprijed već kako dođe inspiracija tako ih i objavljuju.
'Bolestan za ljubav. Neću se liječiti!', 'Diraj me ko' tipkovnicu. Od A do Ž', 'Pjeni se more, nemoj i ti.', 'Mile disko, ja tebe'… samo su neki od natpisa koji su 'često inspirirani društvenim zbivanjima, pa nekima i istekne rok trajanja, ali to nije ni bitno jer nam je cilj njima uveseljavati ljude'.
- Neki su inspirirani vječnim temama pa tako oni nemaju rok trajanja, a ljudi se prepoznaju u njima. Neke su mudre, neke baš i nisu, ali uvijek se trudimo nasmijati čitatelja, a ako u tome ne uspijemo onda ga barem nasmiješiti. U svrhu iznenađenja aplicirali smo ih na pakirne vrećice što je jako dobro prihvaćeno od naše publike. Potom je nemirna kreativna ruka pošarala i šalice. U zagrebačkim uredima i domovima nova zabava. Klik klik.
Instagram je učinio svoje. Tako su poruke dobile puno širu publiku koja je prepoznala njihov smisao i vrijednost. No tu ovoj priči nije kraj. Kakva bi to kratka priča bila da nema slatki kraj? Poruke na čokoladama. Znači, svi su ih željeli. A kako i ne bi, jer tko ne voli čokoladu, i to još onu koja baš vama nešto govori.
Kako nismo željeli završiti tu slatku priču, napravili smo suradnju s poznatom slastičarnicom Torte i to, i sada možete kod njih slatko griješiti te se uz to još i nasmijati, uglavnom na svoj račun.
Što se tiče želja i željica kupaca, ne vole raditi prema njima.
- Ne volimo raditi prema željama kupca jer nije to lako. Volimo raditi u sklopu neke kreativne kampanje gdje se klijent nama obrati jer je prepoznao naš način komunikacije s kupcima i sviđa im se to.
O planovima za budućnost nisu htjeli puno govoriti jer onda ne bi bili iznenađenje.
- Planova za budućnost imamo i previše, neki su polako već u realizaciji, a neki čekaju svoje vrijeme. U svakom slučaju, planove za budućnost ćemo ostaviti neka budu u budućnosti.
I za kraj našeg razgovora zamolili smo ih da prokomentiraju modnu scenu u Hrvatskoj.
- Tu ćemo biti kratki. Nećemo kritizirati nikoga, poštujemo svačiji rad i trud bez obzira da li se to nama sviđa ili ne. Toliko o tome - zaključili su naš razgovor Vjeko i Tomislav.
Kako ih kontaktirati?
mail: info.male.radnje@gmail.