U prošlotjednom pregledu svega onoga što je Šibeniku u političkom, zdravstvenom i kulturnom smislu donio/odnio koronavirus, ŠibenikIN je pisao i o problemima koje su s pojedinim liječnicima opće prakse imali neki od građana.

Čitatelji koji su se javljali nisu htjeli sa svojim imenima, ni s imenima svojih liječnika, izlaziti u javnost, a slučajevi koje su nam prijavljivali odnosili su se na slomljene kukove, upale sinusa, kućne posjete i ginekološke zahvate. Svi oni imali su problema kontaktiranjem liječnika opće prakse, drugim riječima – danima ih nisu mogli dobiti.

Koliko god da im je to stvorilo nemale probleme, više prigovora išlo je na trenutačno (ne)funkcioniranje zdravstvenog sustava nego prema konkretnim liječnicima. Tim povodom redakciji su se javile i dvije liječnice obiteljske medicine nezadovoljne što smo generalizirali problem.

– Teško je ne reagirati, jer reći da se ne može doći do doktora je bezobrazno. Zašto se netko nije javljao na telefon, o tome ne mogu, ali to su pojedinačni slučajevi – rekla nam je liječnica obiteljske medicine Jelena Trutin iz šibenskog Doma zdravlja.

– Svi smo angažirani, a puno toga što se odrađuje se i ne vidi. Rad u covid-ambulantama, testiranja, ažuriranja popisa, nabavljanje materijala i zaštitne opreme, konstantni pozivi… Uza sve to, naravno da se bavim i svojim pacijentima, koji u ambulantu uvijek mogu doći uz prethodnu najavu. Zato nas vrijeđa kad netko kaže da nas ne može dobiti, pogotovu kad danima ne vidim svoju obitelj, a ne stižem skoro ni spavati – rekla nam je doktorica Trutin.

Slično je reagirala i liječnica obiteljske medicine s praksom u Vodicama, Marsela Kronja.

– Ja u kućne posjete idem zadnja tri tjedna, a pacijente primam uz pretohdnu najavu telefonom i procjenu možemo li nešto riješiti ili ne. Od kada nam je uvedena radna obveza, doktori obiteljske medicine rade u covid-ambulantama, a kako je to prioritet, ponekad nam se smjene preklope, pa se zna dogoditi da nekad nema nikog od nas u ambulanti, ali nažalost još se ne možemo klinirati. Već po dolasku na posao dobijem deset poruka, a u isto vrijeme zvone i telefon i mobitel, nitko ni ne gleda je li mi radno vrijeme ili nije – kaže doktorica Kronja.

Obje sugovornice svjesne su da zdravstveni sustav ne funkcionira kao i prije korona-krize, no, kažu, nastoji se odgovoriti na svaki poziv ili poruku pacijenata. Usto, djelatnici Doma zdravlja imaju i dodatne probleme koje im stvara aglomeracija i svi ti radovi oko zgrade, zbog čega često ostaju bez telefonskih veza i interneta.

– Mi smo jako pažljivi, jer mogli bismo i mi svašta reći o pojedinim našim pacijentima, ali imamo kodeks ponašanja. Mislimo da bi se svi trebali pridržavati nekakvog kodeksa ponašanja u ovim vremenima, a ne da nas se ‘gazi’ – poručile su.

 



Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime