Citroën razmatra povratak legendarnog modela 2CV, više od tri desetljeća nakon što je ovaj jednostavni klasik prestao s proizvodnjom, ekskluzivno saznaje Autocar. Preliminarni radovi na nasljedniku modela koji se smatra ključnim za mobilizaciju Francuske nakon Drugog svjetskog rata su u tijeku, potvrđuje izvor blizak tvrtki, iako je projekt još uvijek u ranoj fazi. Ova vijest označava promjenu stava iz Citroëna, koji je ranije negirao bilo kakve planove za povratak ovog poznatog modela.
Na ovogodišnjem sajmu automobila u Bruxellesu, Pierre Leclercq, šef dizajna Citroëna, nije potvrdio povratak modela 2CV, no istaknuo je kako marka "ne zatvara vrata" retro dizajnima. "Citroën se ne želi ponovo fokusirati na oblike koji su već bili uspješni, ali filozofija je važna", rekao je.
Između modela Ami i C3
Razvoj novog 2CV-a vjerojatno će se fokusirati na jednostavnost i pristupačnost, ključne karakteristike originalnog modela koji je bio dizajniran kao osnovno vozilo za mobilnost na francuskom selu nakon rata. Ove vrijednosti ostaju relevantne u današnjem društvu, jer prijelaz na električna vozila i rastući troškovi energije i materijala čine nove automobile skupljima i nedostupnima mnogim kupcima srednje i radničke klase.
Za novi 2CV, očekuje se da će koristiti platformu Smart Car grupe Stellantis, koja uključuje modele poput Citroëna C3 i Fiat Grande Panda. To bi moglo značiti i dodatno smanjenje troškova, uz korištenje manjih baterija za veću efikasnost, dok bi sama snaga bila niža u odnosu na današnje standarde.
Prema riječima Thierry Koskasa, izvršnog direktora Citroëna, najveći izazov u smanjenju cijene novih automobila je upravo cijena baterija, koje čine oko 40% ukupnog troška vozila. Novi 2CV trebao bi se smjestiti između modela Ami i C3, s početnim cijenama od oko 7.695 GBP i 17.990 GBP. To bi značilo konkurenciju modelima kao što su Dacia Spring, čija cijena iznosi 14.995 GBP, ali i potencijalnu prednost u odnosu na modele poput Renault 5, čija cijena iznosi 22.995 GBP.
Iako nije poznato kada će novi 2CV biti predstavljen, uobičajeni ciklus razvoja sugerira da bi mogao biti lansiran 2028. godine, što će se poklopiti s 80. godišnjicom predstavljanja originalnog modela na sajmu automobila u Parizu.