Prema neslužbenim podacima, za Thompsonov koncert na Hipodromu prodano je oko 400.000 ulaznica, što je svjetski rekord. Kada uzmemo u obzir dodatne kontingente ulaznica i osobe s pravom na besplatni ulaz, broj potencijalnih posjetitelja penje se prema pola milijuna.
Na zagrebački koncert doći će fanovi iz cijele Hrvatske, ali i iz inozemstva. Uz zaradu od prodaje ulaznica, milijuni eura slit će se u džepove privatnih iznajmljivača, hotelijera, ugostitelja i brojnih drugih uslužnih djelatnika. Veliku korist imat će i država i lokalna zajednica ubiranjem poreza i najamnine za prostor.
Na temelju podataka o broju posjetitelja i različitim vidovima potrošnje, Tportal je procijenio ukupne ekonomske efekte ovog velikog događaja.
Izračun su napravili uz pretpostavku da će petina posjetitelja (100 tisuća) boraviti u Zagrebu koristeći neku vrstu plaćenog smještaja. Procijenili smo da će 'koncertni' turisti provesti od jednog do tri dana u Zagrebu (u prosjeku 1,5 noćenja po turistu).
U osnovnom izračunu procijenili su potrošnju prema vrstama troškova.
Najviše će ukupno zaraditi organizator, a potom - vlasnici smještaja
Ulaznice za koncert prodaju se po cijeni od 30, 50 i 60 eura pa će za 400 tisuća prodanih karata po prosječnoj cijeni od 45 eura organizatori uprihoditi oko 18 milijuna eura. Značajan dio prihoda otići će za pokrivanje troškova organizacije i brojnih drugih popratnih troškova, poput najma prostora, PDV-a na prodane karte, provizije agenciji za prodaju karata, naknade ZAMP-u i sl.
Ogromna zarada smiješi se vlasnicima smještaja u Zagrebu i okolici. Uz pretpostavku da će dio posjetitelja s plaćenim smještajem ostvariti 150 tisuća noćenja po prosječnoj cijeni od 60 eura po osobi, u džepove hotelijera i privatnih iznajmljivača slit će se oko devet milijuna eura.
Uz sekundarne troškove - 54 milijuna eura
Procjena financijskog učinka još je viša kad u izračun uključimo parametre o turističkoj potrošnji. Prema podacima zadnjeg Tomas istraživanja o potrošnji turista u Hrvatskoj, prosječna dnevna potrošnja u razdoblju od lipnja 2022. do lipnja 2023. godine iznosila je 140 eura. U strukturi prosječnih dnevnih izdataka 48 posto odnosilo se na uslugu smještaja s povezanom hranom, 20 posto na uslugu hrane i pića izvan usluge smještaja, a 32 posto na sve ostale usluge.
Uz pretpostavku da će se petina posjetitelja koncerta zadržati u Zagrebu kao turisti uz dnevnu potrošnju od 140 eura, ova kategorija gostiju potrošit će oko 21 milijun eura bez troška ulaznica (150 tisuća noćenja puta 140 eura).
Kada uzmemo u obzir i ostale vidove potrošnje svih posjetitelja, uključujući trošak ulaznica (18 milijuna eura), putne troškove (5 milijuna eura) i potrošnju za vrijeme samog koncerta (10 milijuna eura), ukupna potrošnja penje se na 54 milijuna eura.



