Sinoć je u Kinoteci Zlatna vrata otvoren četvrti Split Spot Festival, regionalni festival glazbenih video spotova. Ovim povodom po prvi put u Splitu je predstavljen Porinom nagrađeni album Vedrana Ružića “Spiritual Market” uz projekciju art filma Ire Tomić i Johna Karduma.

– Na ovom projektu smo radili godinu dana. Priča je vezana uz putovanje Marka Pola, na njima se temelji glazba. Večeras smo svirali u trio varijanti, Pavle Miljenović na gitari, Adriano Bernobić na bubnjevima i ja na kontrabasu. – rekao je Vedran Ružić.

Uz live izvedbu albuma “Spiritual Market”, predstavljen je film koji je nastao prema albumu.

– Glazba je dirigirala nastajanje filma, ali u live izvedbi film dirigira muzičare i prema njemu moraju hvatati tempo. Po tome je ovaj projekt specifičan. Film također opisuje putovanja Marka Pola kroz prizmu današnjeg vremena. S Vedranom smo radili i ranije, animaciju za skladbu “Night speaking” koji je prošle godine sudjelovao na Split Spot Festivalu. Vedran nas je ove godine nazvao i predložio snimanje nekakve vizualne pozadine za album, na kraju smo snimili film u trajanju cijelog albuma, 38 minuta – rekao je John Kardum.

– Fim je zasad prikazan na pet lokacija, Zagreb, Beč, Pula, Rijeka i Split. Dobro je prihvaćen od strane publike i to nas jako veseli. – dodala je Ira Tomić.

Nakon projekcije, usijedilo je otvaranje izložbe redatelja Žare Batinovića “Iz ruke” na kojoj su posjetitelji imali priliku vidjeti kako izgleda snimanje spotova iza scene. Batinović je u karijeri napravio preko 150 glazbenih spotova, a radio je sa skoro svim poznatim i priznatim glazbenicima u regiji, kao što je TBF, Bajaga, Goran Bare i Gibonni, koji je došao pogledati izložbu.

– Ovo je evociranje uspomena, jer sam uglavnom bio tu dok su se ti spotovi radili. Svi izgledaju mlađi, mršaviji, podsjeti te na entuzijazam koji je tada vladao. Žari sam reka sto puta da treba snimiti film o sebi, jer to bi onda bila jedna kombinacija Tarantina i Torrentea. On je u ovome pionir, tako da su se radile neke stvari nadrealne, nestvarne, nismo znali kako se sve to radi, nego smo učili kroz rad i svoje greške. Bilo je milijardu smišnih scena, ali nisu baš za objavu u medijima – rekao je Gibonni kroz smijeh.

Batinović nije planirao ovu izložbu, ali zadovoljan je što su na ovaj način oživljeni, neki već pomalo zaboravljeni trenuci iz prošlosti.

– Ovo zapravo nije moja ideja, predložili su je organizatori Split Spot Festivala, a ja sam pristao jer mi se svidilo. Nisam zna kako će ispast, jer nisam zna imam li dovoljno slika sa snimanja spotova, ali na kraju nismo znali koje odabrati koliko ih je bilo. To je veća muka, nego da jedva skrpaš, jer budeš sretan u konačnici, a ovako nikako nisi sretan, jer si mora neke izbacit. Morali smo se držati manjih formata, jer zbog pada proračuna nismo imali financija, ali sve u svemu zadovoljan sam. Ja virujem da sam u karijeri napravio jedan krug. Počeo je 1991. s “Čavoglavama”, a zatvorio se 2012. s “Teškim bojama”. To su dva najveća hita otkad je Hrvatske. “Čavoglave” možda nije pravo mjerilo, jer je nastao pod euforijom rata, ali “Teške boje” je po meni ultimativni hit. Kako bilo, oba dva su imala veliku snagu. – zaključio je Batinović.


Facebook komentari