Kako živjeti zdravije: 7 trikova i savjeta za zdravlje uoči Svjetskog dana zdravlja

Jedan od ciljeva obilježavanja ovog dana je podsjećanje pojedinaca da imaju odgovornost i kontrolu nad svojim zdravljem.

Svake godine 7. travnja Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) obilježava Svjetski dan zdravlja. Ovo je dan posvećen fokusu na goruće probleme i izazove u javnom zdravstvu i međunarodnom zdravstvenom sustavu.


Još jedan od ciljeva obilježavanja ovog dana je podsjećanje pojedinaca da imaju odgovornost i kontrolu nad svojim zdravljem. Svatko od nas sam je sebi dužan brinuti se o svom fizičkom i mentalnom zdravlju, a sve počinje točnim informiranjem. Na sljedećoj listi donosimo nekoliko jednostavnih savjeta kako lako i brzo početi živjeti zdravije.

1) Povećajte unos voća i povrća
Povećan unos voća i povrća najbrži je i najučinkovitiji način za brzo poboljšanje zdravlja. Potrudite se da vam je 50% svakog obroka sačinjeno od voća ili povrća (u najboljem slučaju, zelenog povrća). Da, pri tome mislimo i na doručak!

2) Planirajte obroke i međuobroke unaprijed
Zamke „brze hrane“ i nezdrave prehrane najčešće nas uhvate zato što smo nespremni. Jurite gradom, imate još 5-6 zadataka, a želudac vam kruli. Što ćete napraviti? Naravno, posegnuti za piroškom s hrenovkom u najbližoj pekarnici.
Kada planirate obroke i međuobroke unaprijed i razvijete naviku jedenja uvijek u isto ili slično vrijeme, glad vas nikada neće uhvatiti nespremne.

3) Opskrbite se zdravim grickalicama
Kako biste isplanirali obroke i međuobroke, morate biti dobro opremljeni; odnosno imati sve potrebne sastojke kod kuće ili pri ruci. Najpametnije je ići u kupovinu često kako biste mogli uzeti manje količine voća i povrća koje vam se neće pokvariti. Također vrijedi provjeriti online kataloge unaprijed kako biste isplanirali kupovinu. Svakog četvrtka možete pogledati Kaufland katalog novi da vidite što ima novo u ponudi od zdravih grickalica.

4) Zamijenite kavu čajem
Ovo mnogi možda neće rado čuti, ali zdravstveni stručnjaci savjetuju zamjenu vašeg omiljenog jutarnjeg napitka čajem. Također, posebno se preporuča zeleni čaj zbog svojih brojnih prednosti.

Smanjenje rizika od bolesti, usporavanje starenja i manji rizik od razvijanja dijabetesa tipa 2 samo su neki od razloga zašto piti zeleni čaj. Ako nikako ne možete zamisliti izbacivanje svoje jutarnje kavice, pokušajte zamijeniti drugu kavu u danu čajem ili ga piti rano popodne.

5) Povećajte unos vode
Kronična dehidracija uzrok je mnogih zdravstvenih tegoba i simptoma. Neovisno o tjelesnoj kondiciji, dobi, spolu i zdravstvenom stanju, svaki čovjek treba paziti na dovoljan unos vode i tekućine. Stručnjaci tvrde da idealan dnevni unos vode ovisi o kilaži: na primjer, osoba od 60 kilograma trebala bi unijeti 2 litre tekućine, dok osobi od 100 kilograma treba 3,3 litre vode.



6) Više se krećite
Ovo je možda savjet koji je teško primijeniti u modernom svijetu, ali dokazano je da sjedilački način života ima poguban učinak na zdravlje. Pokušajte ubaciti kratku šetnju u svaku pauzu u rasporedu i svako malo uzimajte pauze od sjedenja za stolom.

7) Održavajte pravilan ritam spavanja
Osim prehrane i kretanja, san je još jedan od temelja zdravog života. Mnogi misle da je kronična nesanica jedini ozbiljan problem sa spavanjem koji može utjecati na zdravlje. Međutim, svaki poremećaj u ritmu i količini sna može prouzročiti simptome.
Poznato je da se kronično neispavani ljudi lakše razbole, skloniji su alergijama i autoimunim bolestima, a pate i od umora i letargije. Kako biste izbjegli ove i brojne druge simptome i zaista dobili sve dobrobiti i odmornost koje san donosi, trudite se svake noći zaspati i svako jutro se probuditi u isto vrijeme. Da, čak i vikendom!

 

Moja reakcija na članak je...
Vau
2
Haha
1
Hagić
0
Hmmm
0
Plač
0
Grrr
0
Molim?
0

Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime