Joško Sladojević u nedjelju je prihvatio poziv njemačkih prijatelja da s njima pođe u Njemačku. Stuttgart mu je, uz rodno Blato na Cetini i Split, bio ionako drugi dom, pa se nije puno premišljao. Jedni će sad reći da je barem odolio, drugi da je to bila sudbina, ali bilo je to zadnje Joškovo putovanje.
U nedjelju se Joško vedrog izraza lica i opušten fotografirao ispred Cessne 182 kojom je društvo krenulo u Njemačku. Poletjeli su, a u 11.25 avion je nestao s radara. Da je Hrvat u avionu upravo Joško Sladojević, prvi je objavio Nogometni klub Croatia Stuttgart, s kojim je bio neraskidivo vezan. Osim što je igrao za klub, bio je njegov dugogodišnji blagajnik i dopredsjednik.
Aktivan u hrvatskoj zajednici u Stuttgartu
U Hrvatsku se vratio prije nekoliko godina, kad je uz otpremninu prekinuo dugogodišnji radni odnos na mjestu inženjera u Mercedesu. Prijatelji iz Croatia Stuttgarta ostali su u velikoj tuzi. Za Fenix magazin Joška su opisali kao dobrog i vrijednog čovjeka. Bio je vrlo aktivan u hrvatskoj zajednici u Stuttgartu, dugih je osam godina obnašao i funkciju u Glavnom školskom odboru hrvatske nastave Koordinacije Stuttgart.
Što je pošlo po zlu s Cessnom u kojoj je Sladojević bio jedan od troje putnika, pitali smo i stručnjake. Miljenko Bucalović, instruktor letenja, aviomehaničar i direktor pilotske škole Ecos i air chartera iz Lučkog komentirao je za Jutarnji list što se moglo dogoditi sa zrakoplovom.
- Nema nikakvog Bermudskog trokuta u Lici. Tu se prije svega radi o tome da je ondje zbog gorskog područja učestalo loša vidljivost zbog niske oblačnosti. Piloti polete s morske, zapadne strane ili preko središnje Hrvatske, gdje je oblačnost visoka ili rijetka, i ulete u oblačnost iznad Like. Kako često nemaju dostatno iskustvo za letenje u instrumentalnim meteouvjetima (IMC), a i mali avioni često nisu opremljeni ni pogodni za takav način letenja i takve meteorološke uvjete, izgube kontrolu nad avionom i padnu - kaže Bucalović.
Problem nakupljanja leda
Tonči Peović, profesionalni pilot i bivši direktor dubrovačke i zagrebačke zračne luke pojašnjava: - Ulaskom u oblačnu masu dolazi do nakupljanja leda na krilima i manevarskim površinama. Zrakoplovi koji su opremljeni uređajima za odleđivanje nemaju nikakvih problema tijekom letenja u takvim uvjetima, međutim, oni koji nemaju takvu opremu, kao ova Cessna 182, mogu imati itekakve probleme. Neki tipovi zrakoplova imaju gumice koje se nalaze na počecima krila i na stabilizatorima. One se napuhuju i tako lome nakupljeni led. Veći mlazni zrakoplovi imaju grijane rubove te tako, grijanjem, tope nakupljeni led. (Višnja Gotal, Dušan Miljuš, Ivica Marković)





