Grupa Ogenj, poznata po spajanju energičnog rocka s autohtonim etno zvukom, ove je godine jedan od glavnih favorita publike na Dori. Uoči natjecanja, pjevač benda Tomislav Mihac Kovačic i gitarist Petar Šimčić dali su ekskluzivni intervju za Dalmaciju Danas, u kojem su otkrili detalje o svom glazbenom stvaralaštvu, nadolazećem nastupu te jedinstvenoj pjesmi "Daj, daj".
Svoju iskrenost, kreativnost i predanost glazbi pretočili su u razgovor. Evo što su nam otkrili...
Kako ste došli na ideju da zvuku tipičnog rocka i punka dodate etno element, primjerice zvuk tamburice?
Petar Šimčić i Tomislav Mihac Kovačic: Sama ideja pokretanja benda 2015. godine bila je da stanemo na loptu i izađemo malo iz okvira HC/punka koji smo neki od nas do tada živjeli. Stvoriti planirano bend za širu publiku, a da pritom light motiv kajkavske naracije ostane prisutan. Uz nekakve ideje gypsy/blues/grass/folk zvuka, nismo mogli odmaknuti puno dalje od rock'n'rolla. Ideja je bila ubaciti neki domaći instrument koji svojim zvukom reže zrak, ističe se iznad mekanih akustičnih tonova, a da to ne bude mandolina ili banjo, već neki domaći tradicionalni instrument. Ideje iz glave pretočile su se u stvarnost i više nego očekivano. Prim, tamburica ili pak bisernica ispunila je želju i ideju iz prve. Dovoljno se ističe iznad cijele orkestracije benda i daje svoj šarm i potpis cjelokupnoj glazbenoj kulisi. Najviše utjecaja na to imao je naš domaći glazbenik Miroslav Evačić, koji je svoju tamburicu "utopio" u delta blues, blues rijeke Drave. Njegova "hrabrost" korištenja narodnog instrumenta u rock'n'rollu bila mi je dovoljna da se i ja upustim u avanturu koja još uvijek traje.
Doživljavate li svoja dva osvojena Porina i odlične dojmove na posljednji album kao dodatni pritisak?
Petar Šimčić i Tomislav Mihac Kovačic: Sve dobronamjerne kritike i pohvale, dojmove, kao i osvojene nagrade, doživljavamo kao nagradu za naš rad i trud. I onda nas to tjera još dalje. Nikako kao pritisak, jer se nemamo s čime dokazivati dalje osim priznatom i iskrenom glazbom koju stvaramo – zajednički, nas četvorica zatvorena u prostoriji za probe.
BabyLasagna je u jednom intervjuu izjavio da se upravo ide naći s vama i dati vam neke savjete. Jeste li uspjeli razmijeniti dojmove i dobiti neku dobru uputu za nadolazeću Doru?
Petar Šimčić i Tomislav Mihac Kovačic: Naravno. Marko je super tip – jednostavan, otvoren, prizeman, svjestan svega oko sebe, baš onakav kakvog ga pamtimo s mnoštva intervjua. Ono najbitnije što nam je savjetovao jest da ostanemo svoji i da se naoružamo strpljenjem, posebice u razdoblju koje nam slijedi – probe i puno tehničkih detalja i rada za Doru 2025.
Kakvi su dojmovi slušatelja na odluku da pjevate autentično – ne samo na hrvatskom jeziku, nego i na kajkavskom narječju?
Petar Šimčić i Tomislav Mihac Kovačic: Pa to je već jednostavno gotova stvar. Svima je jasno da je Ogenj kajkavski bend i da od nas neće čuti ni englesku, a ni standardno hrvatsku verziju. Za sve one koji su se tek sada susreli s nama, pomalo možda pozitivan šok, ali onda i beskompromisno prihvaćanje. Iako nerazumljiv, kajkavski je vrlo pjevan, simpatičan u neku ruku i komičan za sve. Ponekad su vaši kolege iz medija znali povući onu temu jezične barijere, no mi smo dokaz da to ne drži vodu. Naše najbolje svirke i najbolji feedback publike dešava se upravo južnije od Splita i sjevernije od Beča.
Odakle inspiracija za spot za pjesmu "Daj, daj"? Dojam je da je spot izuzetno pažljivo estetski osmišljen. Jeste li od početka znali da je to pjesma s kojom ćete ići na Doru i koja mora, osim pamtljivog teksta i melodije, imati i kvalitetno "ruho"?
Petar Šimčić: Pjesmu smo, vjerovali ili ne, napravili gotovo u jednoj probi. Tomislav je došao s temom na bisernici koja nam je odmah zazvonila i bez konkretnog plana i pripreme smo krenuli svirati (improvizirati) pa da vidimo kuda će nas to dovesti. Kad smo posložili instrumentalne dijelove, jedan dan sam otišao kod prijatelja u studio gdje smo "naklikali" tehno dio na kraju pjesme. Kad smo razmišljali o samoj konstrukciji pjesme, htjeli smo da pjesma ima dobar mamac i da ostaje u uhu, a isto tako da od početka do kraja slušatelju može ponuditi nešto novo, tj. neki "twist". Na zadnjem izdanom albumu "RepubliKaj" dosta smo eksperimentirali sa zvukom i plod te inspiracije i iskustva pretočio se uspješno u "Daj, daj". "Daj, daj" kombinira sve naše dosadašnje elemente – tamburicu koja iskače iz žestoke rock svirke, filozofske, a opet tako jednostavne kitice, alegoriju vatre, tj. ognja koji pročišćava, i onda refren koji jednostavnošću stvara mantru i vertigo. Bila nam je želja, i mislim da smo u tome uspjeli, složiti hit koji ima i neki izrazito plesni dio, pa smo tako ubacili u sam vrhunac i tehno dio kojega reže tamburica. Tradicionalni prim, bisernica, tamburicu u kaputu elektronike. Lokacija snimanja bila je oko i na Grginom konaku – utočištu za životinje nedaleko Virja. U hladnim danima krajem godine 2024. pokušali smo prikazati svu ljepotu našeg podravskog kraja koji se pokazao kao savršena kulisa za filmske uratke. (Ako ste pratili Ognjove singlove, možete zamijetiti da smo za "Da sam znal" bili čak u pustinji – pravoj podravskoj pustinji). Ideju su zajedno razradili Ivica Barać i Tomislav Mihac Kovačic, dok smo režiju prepustili Marku Čordašu iz Studija Jeka, s kojim ugodno surađujemo već godinama. Direktor fotografije bio je Filip Šarić, asistent Dominik Rački, gaffer Franjo Mihaljević. BTS foto i video: Roko Babara i Tihomir Kerežija, make-up Romana Pavliša, styling Frankol, Jet Lag studio, TZ grada Koprivnice. Glumci koji su nam začinili sve: Janja Fabić, Ivan Mlinar, Sandro Frankol te klinci sa snimanja: Ruta Mihac Kovačic, Greta Damjanović, Ruah Mihac Kovačic, Rafael Damjanović i Job Mihac Kovačic.
Pjesma "Daj, daj" u sebi krije, osim gotovo budničkog karaktera vjere u iskru i snagu u sebi, i dvije poruke koje šapću poruku mira i dobrote. Mislite li da se u današnjem vremenu takve poruke mogu uhvatiti za slušatelja?
Tomislav Mihac Kovačic: Sudeći po brojnim reakcijama koje smo dobili na sam tekst i poruku koju šalje, ljudima je takva poruka zaista došla kao osvježenje. Na našim društvenim mrežama objavili smo verziju teksta na standardnom književnom jeziku na koju smo također dobili pregršt pozitivnih reakcija gdje su ljudi samoinicijativno isticali najdraže stihove te vlastitu povezanost s njima. Mislim da je to nešto što svaki umjetnik sanja, da se njegov slušatelj pronađe u stihu i nađe tu emocionalnu sponu koja ga spaja s emocijom koju i mi kao umjetnici i autori osjećamo. Taj trenutak dok se to dogodi je neprocjenjiv i smatram da u tom pogledu nema veće nagrade za umjetnika. Istaknuo bih također da su i najmlađi pratitelji i navijači Ognja prepoznali goruću i iskrenu emociju u nama i isto tako je nevjerojatno koliko takva reakcija može ispuniti čovjeka. Iskoristit ću i ovu priliku da se zahvalim svima koji nas prate i podržavaju i da računaju na to da ćemo za sve vas "gorit" na pozornici.
Možete li nam otkriti koji su vaši aduti za nastup na Dori?
Petar Šimčić: Svi koji su svjedočili našem nastupu uživo znaju koliko dajemo 200% sebe u to. Citirao bih jedan izvještaj s našeg koncerta u Solinu gdje je glazbeni kritičar napisao sljedeće: "Ogenj je svirao u kafiću pred 20-ak ljudi, a svirali su kao da nas je 20.000." Mi smo bend koji obožava pokazati svu svoju raskoš na velikoj pozornici, a Dora je platforma gdje imamo mogućnost koristiti vrhunsku scenografiju, pirotehniku i mnoštvo scenskih efekata, stoga budite sigurni da ćemo iskoristiti SVE što nam produkcija Dore nudi. Pripremamo i posebne kostime za Doru koji će pratiti vizualni identitet benda, no detalje ćete vidjeti dok dođe vrijeme za nastup.
Mnogi vas mediji i ankete ističu kao favorite ovogodišnje Dore. Jeste li već razmišljali o scenarijima "što ako" – u slučaju pobjede?
Petar Šimčić: Motivirajuće je i pozitivno šokantno vidjeti da nas mnogi mediji, ankete, ali i sami slušatelji vide u finalu Eurosonga. Ako zaista pobjedimo, dat ćemo sve od sebe da Hrvatsku predstavimo na najbolji mogući način.