[M]ožemo kazati da je sve počelo u veljači 2004. godine. Mark Zuckerberg i Eduardo Severin su pokrenuli Facebook i sve ostalo je povijest... Složit će se s tim i oni koji ne koriste društvene mreže. Jednostavno, voljeli mi to ili ne, virtualni svijet je postao dio nas i ima toliko utjecaja da će nas, ponekad sigurno i naživcirati. No, živimo u digitalnom dobu i moramo naučiti živjeti s tim.
Nema taj svijet isključivo negativnu konotaciju. Ako ćemo društvene mreže koristiti na pravi način, sigurno ćemo obogatiti svoju svakodnevicu. Jedna od mreža koja galopirajući raste je TikTok, koji je svjetlo dana ugledao u rujnu 2016. godine.
Danas je dostupan na više od 40 svjetskih jezika, a prema službenim podatcima TikTok račun ima milijardu i pol stanovnika Zemlje. Impresivno...
"Snimio sam preko 5.000 videa, ostvario suradnju s preko 70 brendova, surađujem s preko 100-ak Tiktokera.."
Stoga smo odlučili nazvati jednog od najpoznatijih hrvatskih TikTokera. On je Dario Marčac, ima preko pola milijuna pratitelja, a njegove objave su lajkane preko 30 milijuna puta.
Dario ima 27 godina. Kaže nam da je dečko kao i svaki drugi, samo se odvažio otišao putevima koji nisu baš utabani i stigao do rezultata.
- Fokusirao sam se na TikTok kao platformu. S jedne strane surađujem s različitim brendovima. Uklapam promociju u svoj sadržaj, što god to bilo. Drugo, vodim profile tvrtkama. Moj cilj je da u potpunosti odrađujem taj posao tvrtkama koji dolaze na Tik Tok. Uz to dolazi edukacija o TikToku osoba koje žele biti Tiktokeri, ili edukacija brendova koji žele to samostalno raditi - kaže nam Dario na početku razgovora.
A evo o kakvim se točno edukacijama radi...
- Više sam od tri godine na TikToku. Snimio sam preko 5.000 videa, ostvario suradnju s preko 70 brendova, surađujem s preko 100-ak Tiktokera... Izvukao sam neke najosnovnije stvari o TikToku osobama ili brendovima koji žele biti kreatori i pomažem im da shvate TikTok. Edukacija o TikToku je program o šest različitih točaka, koji ljude vode korak po korak u svijet TikToka - opisuje nam.
TikTok je itekako važan za današnje poslovanje. Ljudi su toga sve više svjesniji.
- Ljepota TikToka je u tome što je on relativno nov. To je neistraženo tržište i brendovima je to fora. Kada objaviš neki video, može doći do velikog broja ljudi, za razliku od Instagrama ili Facebooka. Tamo koliko god investiraš u objavu, dođe do jako malog broja ljudi. Čak ni osobe koje te prate neće vidjeti tvoju objavu. Na TikToku još uvijek ima više osoba koje prate sadržaj nego ga kreiraju, tako da puno bolje prolazi. Osim toga, TikTok je nekako fokusiran na autentičan i prirodniji sadržaj. Na Instagramu sve mora biti u filterima, sređeno, a na TikToku je poanta da bude spontano i jednostavno - poručuje ovaj svestrani mladić.
"Postoji nekoliko načina zarade na TikToku"
No, ako mislite da je lako zaraditi preko ove društvene mreže, varate se...
- Od početka treba naglasiti da je jako teško, pogotovo ako želiš da to bude posao od kojeg ćeš živjeti. Postoji nekoliko načina zarade na TikToku. Za razliku od YouTubea, nema isplate po pregledima. Imao 100 ili milijun pregleda, isto je što se tiče isplate. Kreatori na TikToku često rade liveove. Kada si na liveu, ljudi ti mogu donirati tkzv. gifteve, koji se na kraju livea pretvaraju u virtualni novac. Dijeli se 50/50 s TikTokom. Kreator na kraju taj novac može prebaciti na PayPal. Drugi način su suradnje s različitim brendovima - kaže nam Dario.
TikTok ima jako zanimljiv algoritam.
- Ključna stvar je watch time. Znači, koliko posto ljudi pogleda tvoj video od početka do kraja. Ako je tvoj video dovoljno zanimljiv i kvalitetan i ako drži pažnju ljudima, bolje će proći. Na TikToku su inače kraći videozapisi. Mogu se uploadati do tri minute, ali u prosjeku su oni od 30 sekundi. Poanta je da se ljudima privuče i zadrži pažnja. Uvijek volim kazati da su prve tri sekunde ključne - smatra.
Family friendly zajednica
Dario je sa svojim kolegama TikTokerima osnovao crew zajednicu. Radi se o najvećoj zajednici TikTokera u regiji.
- U toj zajednici je oko 50-ak kreatora iz Hrvatske, Slovenije, Austrije, Bosne i Hercegovine, Srbije i Crne Gore. Meni je u tome bilo ključno da okupim family friendly TikTokere. Kao i na svakoj društvenoj mreži, i na TikTok se može pronaći sve i svašta. Od zanimljivog i edukativnog sadržaja, do onog koji nije za sve uzraste. Zbog toga sam htio odabrati one koji imaju dobronamjeran sadržaj. Kod osnivanja crewa, isprofilirale su se tri glavne stvari koje želim ostvariti. To je prije svega publici ponuditi taj family friendly sadržaj, koji će moći gledati svi, od klinaca do starijih osoba. Drugo je omogućiti kreatorima da žive od posla kojeg vole raditi. I treće je ponuditi odličnu marketinšku platformu za sve brendove koji se žele oglašavati - kazuje nam.
Kada su tek krenuli, bilo je dosta izazovno s klijentima.
- Na TikTok se prije gledalo da je to nešto za klince i gdje se pleše. Brandovima je bilo teško razumjeti što ću ja na toj platformi. Kroz vrijeme i rezultate koje smo ostvarili, pokazalo se da su zadovoljni. Dobar dio brendova koji dolaze na TikTok postaju naši klijenti - zadovoljan je Marčac.
"To je baš loše i potičem roditelje da što više pričaju s djecom"
Ima li TikTok rok trajanja, naše je sljedeće pitanje...
- Svaka društvena mreža vjerojatno ima rok trajanja, iako nitko ne zna koliko to može biti. Ja ne vidim da će u skorije vrijeme nestati. Dosta puta na vijestima možemo čuti da će neka mreža propasti ili će se ukinuti, ali mislim da su to političke stvari. Nema mi razloga da TikTok ne nastavi dalje rasti, obzirom na to koliko se ulaže u tu platformu - kaže nam.
Upitali smo ga za komentar sve popularnijih izazova, koji često odu u neželjenom smjeru.
- I na drugim mrežama je bilo dosta različitih izazova. To su sve stvari koje privlače pažnju. Pogotovo kod mladih. Oni vide da neki sadržaj ima velik broj pregleda. Onda smatraju da ako žele biti kul i popularni, da i oni tako nešto mogu napraviti. Sve su te neke stvari koje ljudi rade zbog velikog broja pregleda. To je baš loše i potičem roditelje da što više pričaju s djecom. Neka pogledaju kakav sadržaj djeca prate na TikToku. To im je super prilika da se još povežu sa svojom djecom, iako iziskuje dodatno vrijeme - savjetuje.
Na kraju je još kazao:
- Želim nastaviti raditi ovo što radim. Meni je zajedno s crewom cilj okupiti što više kreatora, kojima možemo pomoći i ostvariti velik broj suradnji. Također, namjera je da što više brendova ostvari rezultate na TikToku i educirati ljude da doznaju sve o novom trendu - zaključio je Dario Marčac.







